Lyth Skrevet April 30, 2006 Rapporter Skrevet April 30, 2006 Hvis jeg nu vil sælge min dansk indreg. bil her i sverige, hvad koster det så at få den salgsklar herovre? Jeg mener, den skal vel til syn heovre først ik? Hva koster det? Og der skal vel nr plader på, hva koster de? Og jeg vil jo ikke have forsikring på den eller noget for den skal ikke køre, bare stå til salg! Men det er jo ikke lige som i dk! Her der følger nr pladerne bilen hele dens ynkelige liv ikke? Altså osse selv om den ikke bliver brugt og der ikke er forsikring på? Lidt rodet.. Men håber i forstår!? Lasse
Guest ThomasO Besvaret April 30, 2006 Rapporter Besvaret April 30, 2006 Når du smider SE nummerplader på en dansk bil, er den jo med SE øjne en importbil. Læs det mest rellevante i afsnit 8 af denne guide. http://www.autopower.se/importguiden/default.asp Bare glem det med Tyskland, det er selve besiktningen der er interessant. De kalder det registreringsbesiktning, hvor den skal klassificeres, således den ligger i den rigtige kategori med afgifter o.m.a. Læs mere på www.vv.se. Tror du har det meget nemmere ved at sælge den i DK. Kan slet ikke se logikken i at sælge den her, der er mange variabler mht at få et "skøn" minus administrative gebyrer af afgiften tilbage i DK, og et "skøn" af en SE forhandler hvad den måske er værd på det svenske marked, der i forvejen er virkeligt overfyldt med brugtbiler. Den er sikkert underudstyret med de ting man forventer af biler herovre, eks. ACC, fartpilot, sports sæder, eller andre ting der gør modellen dyrere i DK.
Lyth Besvaret April 30, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 30, 2006 Du har nok ret.. Men det var fordi at jeg ville hive afgiften tilbage på den! Tak for det! ;o)
Nif Besvaret April 30, 2006 Rapporter Besvaret April 30, 2006 Du har nok ret.. Men det var fordi at jeg ville hive afgiften tilbage på den! Tak for det! ;o) Afgiften får du i hånden når du sælger bilen i dk :th2:
BS Besvaret April 30, 2006 Rapporter Besvaret April 30, 2006 Afgiften får du i hånden når du sælger bilen i dk :th2: Hvorfor gør han det?
Nif Besvaret May 1, 2006 Rapporter Besvaret May 1, 2006 Når den bliver solgt i dk bliver den jo solgt med afgiften Der er vel heller ingen ide i at tage afgiften ud og sælge den i S uden.
BS Besvaret May 1, 2006 Rapporter Besvaret May 1, 2006 Men når det er en dansk bil han sælger i dk får han da ingenting tilbage eller er det mig der har misforstået noget her?
Nif Besvaret May 1, 2006 Rapporter Besvaret May 1, 2006 Men når det er en dansk bil han sælger i dk får han da ingenting tilbage eller er det mig der har misforstået noget her? :laugh: Den bliver jo solgt INKL. afgift. Altså den sum penge ekstra giver jo det samme som at tage dem ud og sælge den uden. Glem det bare. Du har været for tidligt oppe idag
Guest jxhab Besvaret May 1, 2006 Rapporter Besvaret May 1, 2006 Du har nok ret.. Men det var fordi at jeg ville hive afgiften tilbage på den! Tak for det! ;o) Hvis du vil have afgiften tilbage, skal du have dit registrerignsbevis med ned til skattekontoret, hvor de så kan tage billeder af bilen og derefter vurdere de hvor meget du skal have tilbage. Derefter kan der gå op til 3 måneder hvor du så får en meddelelse fra dem om hvor mange penge du får retur, deruodover skal du huske at afmelde den i Danmark og have den på svenske plader før du får pengene retur. Det vil sige Skat skal de bevis for at bilen er ført ud af landet og dette gør de ved at se den svenske registreringsattest. Jeg er selv i gang med samme process =)
BS Besvaret May 1, 2006 Rapporter Besvaret May 1, 2006 :laugh: Den bliver jo solgt INKL. afgift. Altså den sum penge ekstra giver jo det samme som at tage dem ud og sælge den uden. Glem det bare. Du har været for tidligt oppe idag Har ikke været iseng endnu. Måske derfor. Men efter du har skåret den meget kraftigt ud i pap er den begyndt at sive ind:rolleye:
Lyth Besvaret May 1, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 1, 2006 Nej der "kun" op til 3uger.. Og det er rigeligt bare de har en købekontrakt med en svensk køberadresse på! Og lad mig give jer et eksempel... en bil der i danmark koster f.eks. 120000kr, vil i sverige koste måske 80000kr.. Men biler der i danmark koster fra 0-35000kr koster faktisk talt det samme i sverige.. Dvs.. Hvis jeg har en dansk bil som i danmark koster 30000kr kan jeg måske hive 26000kr tilbage i afgift på.. Derefter kan jeg hive den til sverige få den indregistreret for 3500kr og så sælge den for måske bare 20000 sv.kr.. Ca. 15000 dk.kr. det er så 41000 danske kroner.. Hvor der så skal trækkes ca. 2500 dk. kr fra til sv. indreg.. Men så har jeg ialt tjent 38500kr. på den i stedet for 30000kr. Jeg kan jo altså osse bare sælge den til det samme som de andre står til i sverige og så tjene mere, men har gjort det billigere i eksemplet for at være sikker på at det hele er hurtigt overstået! Men ved jo som sagt ikke hvor stor efterspørglsen er på brugte ældre biler herovre!
BS Besvaret May 1, 2006 Rapporter Besvaret May 1, 2006 Jeg er nu ret sikker på du ikke kan hive så meget ud af en ældre bil. Der er vist en nedre grænse. Kan dog ikke dokumentere det men har hørt noget om det et sted.
Guest jxhab Besvaret May 1, 2006 Rapporter Besvaret May 1, 2006 Nu ved jeg ikke om du svarer på mig, men ham skattemanden som tog billeder af vores bil, sagde der kunne gå op til 3 måneder, det kan selvfølgelig være fordi der har været run på den gang. Nej der "kun" op til 3uger..
Raveie Besvaret May 13, 2006 Rapporter Besvaret May 13, 2006 Nu ved jeg ikke om du svarer på mig' date=' men ham skattemanden som tog billeder af vores bil, sagde der kunne gå op til 3 måneder, det kan selvfølgelig være fordi der har været run på den gang.[/quote'] Jeg flytter også snart til S og overvejer at tage min octavia med, da jeg er utrolig glad for den. Findes der ik en hjemmesiden hvor man måske kan finde en ca pris på afgiften man får tilbage. Eller er det nemmere at sælge den i Dk og så købe en anden i S? Mvh Allan
BS Besvaret May 13, 2006 Rapporter Besvaret May 13, 2006 Skat.dk er din side. Umiddelbart ville jeg ikke bøvle med at tage den med over. Udvalget er rimelig stort i SE af den bil så du vil helt sikkert kunne finde en der kan opfylde dine ønsker og krav.
Raveie Besvaret May 13, 2006 Rapporter Besvaret May 13, 2006 Skat.dk er din side. Umiddelbart ville jeg ikke bøvle med at tage den med over. Udvalget er rimelig stort i SE af den bil så du vil helt sikkert kunne finde en der kan opfylde dine ønsker og krav. Tak for det hurtige svar BS Mvh Allan
Per Besvaret May 14, 2006 Rapporter Besvaret May 14, 2006 Hvis jeg nu vil sælge min dansk indreg. bil her i sverige' date=' hvad koster det så at få den salgsklar herovre?[/quote'] Bare lige en bemærkning. Jeg tog min lille Suzuki med til SE. Den var købt og indregistreret i DK. Når man eksporterer sin bil, tager Told & Skat 15 % den afgift du allerede har betalt én gang og for det ikke skal være løgn, så tager de også et kilometerfradrag så.... Det er ikke nogen smart forretning. Jeg var klar over konsekvenserne da jeg valgte at gøre sådan. Hilsen Per.
Raveie Besvaret May 16, 2006 Rapporter Besvaret May 16, 2006 Bare lige en bemærkning. Jeg tog min lille Suzuki med til SE. Den var købt og indregistreret i DK. Når man eksporterer sin bil, tager Told & Skat 15 % den afgift du allerede har betalt én gang og for det ikke skal være løgn, så tager de også et kilometerfradrag så.... Det er ikke nogen smart forretning. Jeg var klar over konsekvenserne da jeg valgte at gøre sådan. Hilsen Per. Hej Per. Hvor kørte du hen med din bil for at få af vide hvad afgiften var på din bil? Hvad tager de i kilometerfradrag, hvad er prisen per kilometer? Mvh Allan
Per Besvaret May 17, 2006 Rapporter Besvaret May 17, 2006 Hvor kørte du hen med din bil for at få af vide hvad afgiften var på din bil? Hvad tager de i kilometerfradrag' date=' hvad er prisen per kilometer?[/quote'] Jeg henvendte mig personligt hos Told & Skat. Det var for mit vedkommende i Hillerød. Der udfyldte jeg en eksport erklæring med data om bilen. Derefter blev der taget et billede af bilen som sammen med min erklæring bliver sendt til et slags udvalg som skal vurdere bilen. Jeg ved ikke hvordan de regner sig frem til kilometerfradraget, men det er bare at spørge dem. Så vidt jeg husker, er der et loft for, hvor meget de trækker fra mht. kilometer. Det tog nogle måneder før jeg fik svar, men det var ikke noget problem, da jeg kørte videre på mine danske nummerplader i Sverige. Da opgørelsen kom, fik jeg bilen indregistreret i Sverige og henvendte mig derefter til Told & Skat i DK med mine danske plader og registreringsattest, hvor jeg afleverede dem. Der gik ca. 14 dage, og...Vupti! Penge ind på min konto fra Told & Skat.
Mike Besvaret May 17, 2006 Rapporter Besvaret May 17, 2006 Der gik ca. 14 dage, og...Vupti! Penge ind på min konto fra Told & Skat. Og det er vel også derfor det kan være attraktivt for nogen at hive bilen med til Sverige (og få refunderet afgiften) når man eksempelvis har gjort udlæg i en bolig. Man skal ikke vente halve eller hele år på at få "solgt" og finde den rette køber + man har noget at køre rundt i indtil man evt. finder en ny bil.
Raveie Besvaret May 17, 2006 Rapporter Besvaret May 17, 2006 Jeg henvendte mig personligt hos Told & Skat. Det var for mit vedkommende i Hillerød. Der udfyldte jeg en eksport erklæring med data om bilen. Derefter blev der taget et billede af bilen som sammen med min erklæring bliver sendt til et slags udvalg som skal vurdere bilen. Jeg ved ikke hvordan de regner sig frem til kilometerfradraget' date=' men det er bare at spørge dem. Så vidt jeg husker, er der et loft for, hvor meget de trækker fra mht. kilometer. Det tog nogle måneder før jeg fik svar, men det var ikke noget problem, da jeg kørte videre på mine danske nummerplader i Sverige. Da opgørelsen kom, fik jeg bilen indregistreret i Sverige og henvendte mig derefter til Told & Skat i DK med mine danske plader og registreringsattest, hvor jeg afleverede dem. Der gik ca. 14 dage, og...Vupti! Penge ind på min konto fra Told & Skat.[/quote'] Okay. jeg tænkte lidt på at den opgørelse man får. Hvis den er uhørt lav, og man så selv vil prøve at sælge bilen i Danmark, er dette så muligt. Eller er man tvunget til at tage imod afgiften? Mvh Allan
Guest Supermule Besvaret May 18, 2006 Rapporter Besvaret May 18, 2006 Det er da mere attraktivt at tage bilen med til SE, end at sælge den i DK. En forhandler vil jo nærmest ikke gi noget for bilen i ren handel.... Se det på den her måde..... Du taber ikke penge på at sælge bilen og du skal ikke ud og ha' en ny i SE, der tilnærmelsesvis koster det samme som den du har med.... ERGO skal du heller ikke af med 20% i udbetaling for den nye.... Det kan SLET ikke betale sig andet end at tage sin bil med over.... Ikke i min verden ihvertfald.....:)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu