Jump to content

GeMo bil erfaringer

Recommended Posts

Besvaret

nixen, men jeg kan lige tilføje at "lundby bil AB i göteborg" skal man holde sig langt væk fra. Deres biler er på ingen måde iorden, deres kundeservice får 10 tommelfingre nedad af mig. Jeg skulle se på en saab 9-5 deroppe som skulle være i perfekt stand men det var den langt fra, kofangeren foran var knækket, lædersædet havde en merkant skade, displayet i bilcomputeren var halvt udviset (defekt) men man kunne lige akurat se at der stod "dag for service" i displayet... tsk tsk.. hvad jeg så på den ½ time jeg brugte deroppe, lignede alle hans biler noget som lige var lappet sammen til at kunne køre. Desuden var han meget kundefjern og opsøgte ikke dialog med sine kunder.

Guest jxhab
Besvaret
ER der nogle som har gode/dårlige erfaringer med GeMo bil?? Er lun på denne Touareg: http://www.blocket.se/vi/7683043.htm?ca=23_11_s
Det kan selvfølgelig godt være det er lidt i detaljerne, men jeg undre mig sgu over hvorfor den ikke er ryddet op inden i. Hvorfor ligger der ting og sager og dåser osv ? Det giver da et super dårligt indtryk.
Guest PeterK
Besvaret
Det kan selvfølgelig godt være det er lidt i detaljerne' date=' men jeg undre mig sgu over hvorfor den ikke er ryddet op inden i. Hvorfor ligger der ting og sager og dåser osv ? Det giver da et super dårligt indtryk.[/quote'] Det Undrer jeg mig også over........Fandt lige ud af at diesel afgiften er tårnhøj på denne bil, da den er fra 2004...koster vist 12-14.000 SEK/årligt
Guest jxhab
Besvaret
Det Undrer jeg mig også over........Fandt lige ud af at diesel afgiften er tårnhøj på denne bil' date=' da den er fra 2004...koster vist 12-14.000 SEK/årligt[/quote'] Jeg ville i hvert fald ikke handle der og det er på baggrund af de billeder. Nu kender jeg ikke forfærdelig mange bilforhandlere i Sverige, men hvis du f.eks ser på Peter H's side, så kan man jo se at der er blevet brugt lidt tid på at bilerne fremstår købeklare og kan man bestemt ikke sige om en bil hvor der er rodet inden i ..
Besvaret

Generelt er bilforhandlere i Sverige nogle usle mennesker... Har næsten kun dårlige erfaringer, og det gælder både "uafhængige" og mærkes-forhandlere... De er enormt dårlige til at sælge - aner ikke en kæft om kundeservice, og overholder sjældent aftaler… GeMo har jeg stiftet bekendtskab med én gang: Var interesseret i en A8’er, og var i princippet klar til at købe den – han skulle ”bare lige” vende tilbage med yderligere detaljer om tidligere ejer, og en inbytespris på min S6’er. Efter at have ventet på ham i 14 dage ringede jeg, og han lovede at vende tilbage samme dag – hørte aldrig mere fra ham, og droppede det.. Samme har jeg oplevet hos Alfa Romeo i Svedala, Audi i Malmö (de er et helt kapitel for sig i bogen ”Dårlige Kundeoplevelser”), BMW i Stockholm, Örebro og Göteborg. Jeg har til gengæld gode erfaringer med AutoPerformance – super service og ”forståelse” for ønsker og økonomi.. Har dog ikke købt bil hos ham, da den ”rigtige” bil ikke lige kunne findes… Men gik langt for at hjælpe… Købte min nuværende hos BMW i Sundsvall(!), og de var heller ikke til topkarakter, men de havde bilen jeg ville ha!

Guest PeterK
Besvaret

Tak for hurtige svar..............Tror egentlig det bedste er at finde den bil man ville have i Tyskland hos en Aut. VW forhandler. Har generalt hørt at man ikke bliver snydt eller går helt galt i byen hvis man køber hos en Aut. forhandler i Tyskland. Det er selvfølgelig også dyrere..... Men de penge kommer igen, når den skal sælges i Sverige. Jeg vil ihvertfald føler mig mere tryg ved at købe en importbil, som stammer fra fx. Porsche Center Hamburg end fra en lokal brugtvognsforhandler i Tyskland....

Besvaret

Jeg kan kun sige "go" for Gemobil.... Kan godt være at han ikke har de pæneste billeder samt at han måske til tider ikke er det hurtigste dyr i skoven, men han er meget pålidelig og jeg har ingen problemer haft med ham.... Og jeg er ikke den eneste i min omgangskreds som har handlet med ham.

Guest jxhab
Besvaret
Tak for hurtige svar..............Tror egentlig det bedste er at finde den bil man ville have i Tyskland hos en Aut. VW forhandler. Har generalt hørt at man ikke bliver snydt eller går helt galt i byen hvis man køber hos en Aut. forhandler i Tyskland. Det er selvfølgelig også dyrere..... Men de penge kommer igen, når den skal sælges i Sverige. Jeg vil ihvertfald føler mig mere tryg ved at købe en importbil, som stammer fra fx. Porsche Center Hamburg end fra en lokal brugtvognsforhandler i Tyskland....
Så vidt jeg husker så er importbiler dog sværere at få solgt end "svensk" solgte biler, ikke fordi jeg skal gøre dig mere frustreret. Men mit bedste bud er at du tager ud og besøger lidt forskellige forhandlere og tager en snak med dem.
  • 8 months later...
  • 5 months later...
Besvaret

Automobilia i Malmö

Hvad med Automobilia i Malmö' date=' nogle der har erfaringer med dette sted? Har været nede at kigge på et par biler dernede.[/quote'] Kan kun sige om dem, at de har da nogle rimelige pæne biler, til fornuftige priser, men hold da ferie de er langsomme i optrækket, og det med at holde aftaler er de heller ikke gode til, så hvis du skal købe en bil der, så hav evt. en stor portion tålmodighed, den kan du få brug for, det er baseret på egen erfaring med dem. Mvh Carsten:)
Besvaret
Kan kun sige om dem, at de har da nogle rimelige pæne biler, til fornuftige priser, men hold da ferie de er langsomme i optrækket, og det med at holde aftaler er de heller ikke gode til, så hvis du skal købe en bil der, så hav evt. en stor portion tålmodighed, den kan du få brug for, det er baseret på egen erfaring med dem. Mvh Carsten:)
De virkede flinke, da jeg var dernede. Det er nu et stykke tid siden, så vi har fået vores bil. Den blev dog ikke rekvireret hos AutoMobilia, men hos J-Son Sport motor. De kan absolut anbefales, har fine biler og de er hurtige! Men man skal være helt opmærksom på hvad man aftaler med dem. Eksempelvis havde de lovet mig et serviceeftersyn og en fuld tank når jeg hentede bilen. Jeg fik ingen af delene. Jeg kunne selvfølgelig have krævet det ved afhentning, men ... ja så kunne jeg jo heller ikke vente med at køre afsted i bilen alligevel og det vidste de godt. :p
Besvaret
..... Eksempelvis havde de lovet mig et serviceeftersyn og en fuld tank når jeg hentede bilen. Jeg fik ingen af delene. Jeg kunne selvfølgelig have krævet det ved afhentning' date=' men ... ja så kunne jeg jo heller ikke vente med at køre afsted i bilen alligevel og det vidste de godt. :p[/quote'] Du nævnte det slet ikke? Medmindre de pludselig benægter aftalen, så burde det jo sagtens kunne aftales, at man kommer og får lavet service uden beregning på et senere tidspunkt og får bilen tilbage med fuld tank - sådan en aftale bør man altid få nævnt i den aftale, man skriver under på *bedrevidende smiley :-)* ...og holde dem op på;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...