Jump to content

hjælp er en klovn til skat

Recommended Posts

Guest liverpool
Skrevet

hej jeg prøve at se om jeg kunne finde noget om dette i forum:flov: . jeg har fåt af vide at jeg ikke skal betale ejendom skat i danmark, da jeg bor i sverig. men jeg sidder med supplement til selvangivelsen for begrænset stattepligtige og der er et punkt som heder formue:(fast ejendom i udlandet medregnes til kontantværdien efter prisforholdene pr 1.januar)skal jeg skrive noget(har en bostadsrätt):confused: hvis ja er det det jeg har betalt for den eller hvad? håber nogel der kan hjælp mig hilsen ann

Guest Trine
Besvaret

Jeg har ikke opgivet værdi i det felt, udfra betragtningen at min bolig i Sverige ikke er skattepligtig i Dk da den er det i Sverige. (Du betaler gennem din forening hvis du bor i bostadsrät). Det gjorde jeg ej heller sidste år og har ikke hørt noget for det. Min erfaring med Skat er at de ikke selv har styr på reglerne, så jeg ville frygte de pludselig synes der skulle afregnes skat af sådan en bolig hvis man opgav den.

Guest liverpool
Besvaret

tak for det hurtid svar:thumbup: jeg troet heller ikke at jeg skulle. hilsen ann

Besvaret

I SKATs verden, er den svenske bostadsrætt lig med en andelsbolig? Betyder det så at der ikke skal betales ejendsværdiskat eller lignende i DK hvis man nu stadigvæk er fuldt skattepligtig i DK og har en bostadsrætt i SV?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...