Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey med Jer gutter! Nu har jeg læst tråde igennem i ca 3 timer.... :new: ... gal hvor kan man blive klog...! Nå men... Håber I kan hjælpe mig her... Det handler om store biler.... fra sverige :D Jeg har lært at er man bosat i Sverige kan man sagtens køre rundt i DK... (Kort sagt) :th2: Jeg skal til at købe en bil... Nu snakker vi om 4-hjulstrækkere... Jeg tænker på Porsche Cayenne, VW Touareg eller lignende... Kan I anbefale nogen? Det må oven i købet gerne være "økonomiske" hvad angår brændstof... Jeg er 20 år og regner med at købe bil når jeg fylder 21... er lige flyttet herned... Jeg har set på mobile.de og blocket.se men billigst på mobile.de... Hmm importere her til sverige? ulempen er nok når jeg skal til at sælge dyret igen... Spørgsmålene lyder sådan: Nogen som kan give mig tal for meget det CA. vil koste mig i forsikring? billigst som muligt? og hvilken af disse 2 biler foretrækker I? med hensyn til billigst i drift? På forhånd tak :love2:

Besvaret
Jeg er 20 år og regner med at købe bil når jeg fylder 21... er lige flyttet herned... Spørgsmålene lyder sådan: Nogen som kan give mig tal for meget det CA. vil koste mig i forsikring?
HAHAHA... det er næsten for godt til at være sandt :lol: :lol: :lol: Du må vist lige bruge lidt mere end 3 timer på at finde svaret. Det spørgsmål er vist et af de hyppigste blandt single fyre i starten af tyverne :D
Guest Supermule
Besvaret

Køb en cykel.... De 2 biler er ikke til at forsikre for sådan en som dig.....

Guest jxhab
Besvaret

Hejsa, Inden du tager det for nært at de andre griner, så er det fordi det spørgsmål har været oppe og vende mange gange.. Prøv at søge på Bil forsikring i søgefeltet. I Sverige gælder der lidt andre forsikringsregler end i Danmark og en af tingene er blandt andet at man kigger på hvor lang tid du har haft kørekort fremfor hvor lang tid du har kørt skadesfrit. En anden ting, men dog meget vigtig i dit tilfælde, er at de kigger på hvor gammel du er. Som udgangspunkt vil forsikringsselskaberne ikke have noget med dig at gøre når du er under 25 år, i hvert fald ikke hvis du ønsker at fosikre en stor bil eller en bil med mange hestekrafter. Jeg tror derfor du står ilde set, hvis du som 20 årig gerne vil have en så stor bil. Derfor bør du nok overveje at kigge på nogle andre og mindre biler. Bilerne er billigere i tyskland, uden tvivl, men husk at være meget grundig med at checke historik på blen. Som udgangspunkt er det klogt at alliere sig med en forhandler, fordi de kan gøre en del af det tunge arbejde, men dette koster selvfølgelig penge og derfor kan det jo være en faktor. En tommelfinger regel er dog at hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det højst sandsynlig fusk! Lidt Inspiration: http://debat.sunddebat.com/search.php?searchid=110034

Hey med Jer gutter! Først og fremmest siger jeg tak til ejeren af denne side... Super! Nu har jeg læst tråde igennem i ca 3 timer.... :new: ... gal hvor er det sQ et dejligt sted! Nå men... Håber I kan hjælpe mig her... Det handler om store biler.... fra sverige :D Jeg har lært at er man bosat i Sverige kan man sagtens kører rundt i DK... (Kort sagt) :th2: Jeg skal til at købe en bil... Nu snakker vi om 4-hjulstrækkere... Jeg tænker på Porsche Cayenne, VW Touareg eller lignende... Kan I anbefale nogen? Det må oven i købet meget gerne være økonomiske... Jeg er 20 år og regner med at købe bil når jeg fylder 21... er lige flyttet herned... Jeg har set på mobile.de og blocket.se men billigst på mobile.de... Hmm impotere her til sverige? ulempen er nok når jeg skal til at sælge dyret igen... Spørgsmålene lyder sådan: Nogen som kan give mig tal for meget det CA. vil koste mig i forsikring? billigst som muligt? og hvilken af disse 2 biler foretrækker I? med hensyn til billigst i drift? På forhånd tak :love2:
Besvaret

Jeg er nu ikke meget ældre og skulle have forsikret en større bil lige da jeg flyttede til sverige. Jeg ringede bare rundt og pressede de forskellige forsikringsselskaber op mod hinanden. En go idé er at lave en forspørgsel på insplanet.se og så når sælgeren ringer dig op, så sig du har fået et godt tilbud fra et af de mange selskaber, på den måde kom jeg til at spare 18900 sek om året og det kan jo os siges at være en sjat. Det gav os en andet positivt output, for da jeg så senere valgte at skifte bilen ud med en mindre, fik jeg en forsikring til næsten ingen penge. Jeg kører med kasko og trafikforsikring herovre, til langt under prisen, så bare pres dem lidt, så skal de nok rette sig. Læg os vægt på at du har kørt meget bil, trods din alder og at du ikke har haft nogen skader. :rolleyes: Men som jxhab er inde på, så kan det altså godt svare sig at købe en mindre bil, du skal tænke på at man hurtigt kører langt flere kilometer end man regner med. Der skal altså være en go del penge til overs til benzin, jo større bil man har, så tag det lige med i dine overvejelser... Men go' jagt...:th2:

Besvaret

larscph: Hmmm tjaa det ligger på grænsen til min økonomi... jxhab: Super... takker for svaret seb: Lige et svar jeg havde brug for :thumbup: ... Hvad hvis jeg går ned til en Audi a6 s-line ? Er der chance for det kan gøre lidt billigere?

Besvaret
larscph: Hmmm tjaa det ligger på grænsen til min økonomi... jxhab: Super... takker for svaret seb: Lige et svar jeg havde brug for :thumbup: ... Hvad hvis jeg går ned til en Audi a6 s-line ? Er der chance for det kan gøre lidt billigere?
Kommer selvfølgelig an på årstal, samt hvilken model du vælger, hvis du holder dig på 1.8T fra en 03-04, kan du sagtens få en fornuftig pris på din forsikring. Men som du sikkert os kan se, hvis du har kigget på flere tråde der omhandler forsikring, er det næsten umuligt at give dig en ca. pris, for det svinger meget herovre. Så det er alt efter selskab og hvor godt du svinger med sælgeren. Men som sagt, brug https://www.insplanet.com/index.asp? og pres dem op mod de andre selskaber. Bare aldrig virk uerfaren eller uvidende, så kan det ikke gå helt galt. Når man er i alderen 20-24, så er det altså afgørende for om man kan få sælgeren langt ned i pris. Til sidst vil jeg sige hvis du virkelig gerne vil have en trendy-4x4, så kig på en Volvo XC90 og gå efter et af de forsikringsselskaber der kun forsikre volvo og saab, så kan du sagten få det for en 25-35000 sek. årligt. :rolleyes:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...