Kram78 Skrevet May 28, 2006 Rapporter Skrevet May 28, 2006 Jeg overvejer at købe en Audi TT. Jeg mindes at have hørt at de "gamle" af dem havde et problem når de kommer over ca. 110 km/t. Nogen der ved hvilken årgang skal man holde sig fra? Mark
andersen Besvaret May 28, 2006 Rapporter Besvaret May 28, 2006 Jeg overvejer at købe en Audi TT. Jeg mindes at have hørt at de "gamle" af dem havde et problem når de kommer over ca. 110 km/t. Nogen der ved hvilken årgang skal man holde sig fra? Mark Jeg tror, det du tænker på, er det problem der var med den manglende spoiler på de første modeller. Det gav nogle "dårlige" køreegenskaber. Audi gav alle ejere mulighed for at få eftermonteret spoileren ved en tilbagekaldelse, så du skal vist bare sørge for at den har spoileren, så undgår du problemerne... Spoileren blev standardudstyr efter problemet blev kendt. Se endvidere: http://www.audittcca.com/faq/988741788 På den nye Audi TT der kommer til efteråret er spoileren stadig standardudstyr, men kommer dog først frem ved hastigheder over vistnok 120 km/t :)
aj Besvaret May 28, 2006 Rapporter Besvaret May 28, 2006 Jeg overvejer at købe en Audi TT. Jeg mindes at have hørt at de "gamle" af dem havde et problem når de kommer over ca. 110 km/t. Nogen der ved hvilken årgang skal man holde sig fra? Mark Jeg mindes at have læst, at problemet blev ordnet ved at samtlige biler blev tilbagekaldt og i den forbindelse fik monteret en lille finne bagpå. Du må dog ikke hænge mig op på det. Du kunne jo også 'bare' købe den nye der er på vej.
Guest ThomasO Besvaret May 28, 2006 Rapporter Besvaret May 28, 2006 En af mine venner har arbejdet hos AUDI i Ingolstadt. Den manglende bagspolier gjorde at der ikke var downforce nok på baghjulene, og det gav instabilitet i meget høj fart. Så var der nogle tyske smartasses der fyrede den af på autobahn og slinger i bagenden er ikke godt med 200+, når man er en almindelig borger der leger Formel1. Nogle mennesker tror de bliver udødelige, fordi de kan skrive en stor check. Der var faktisk en der overlevede at snuble med den på Autobahn med over 220 km/t. Det var en af de første modeller. Den skulle have en fantastisk styrke i de sidetagbøjler der løber i kabinens længde, og udgør forreste og bagerste stolpe. Men med spoileren er problemet løst, men du agter vel heller ikke at cruise dagligt med 200+ vel?
Guest Mogens Besvaret May 28, 2006 Rapporter Besvaret May 28, 2006 Så var der nogle tyske smartasses der fyrede den af på autobahn og slinger i bagenden er ikke godt med 200+, når man er en almindelig borger der leger Formel1. Nogle mennesker tror de bliver udødelige, fordi de kan skrive en stor check. Det er faktisk ikke helt korrekt. Een af dem, der døde af at køre en tur i bilen, var en tidligere prof. rallykører. Bilen var yderst ustabil med talrige uheld tilfølge...
Guest ThomasO Besvaret May 28, 2006 Rapporter Besvaret May 28, 2006 Hmmmm ... så var det nok det der fik dem til at reagere. Trist alligevel..
Peter H. Besvaret May 29, 2006 Rapporter Besvaret May 29, 2006 Jeg overvejer at købe en Audi TT. Jeg mindes at have hørt at de "gamle" af dem havde et problem når de kommer over ca. 110 km/t. Nogen der ved hvilken årgang skal man holde sig fra? Mark Vi har en TT Cab 225 HK og den köre perfekt også ved 250 km/t på uret, og det var også med meget sidevind..:)
Guest Mogens Besvaret May 29, 2006 Rapporter Besvaret May 29, 2006 Vi har en TT Cab 225 HK og den köre perfekt også ved 250 km/t på uret, og det var også med meget sidevind..:) JA man har jo lov at være heldig en gang imellem... ;)
Peter H. Besvaret May 30, 2006 Rapporter Besvaret May 30, 2006 JA man har jo lov at være heldig en gang imellem... ;) Har du da problemer med din bil :):)
Guest Mogens Besvaret May 30, 2006 Rapporter Besvaret May 30, 2006 Har du da problemer med din bil Nu var min posting ment som en joke ift. det faktum, at flere prominente (du ka' tysk?) er kommet galt afsted i en Audi TT. Desuden var det lidt pay back time ift. dit svar til mig vedr. min tur til Tyrkiet :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu