henke Skrevet June 6, 2006 Rapporter Skrevet June 6, 2006 Hej Min kone og jeg har i forvejen en A4 TDI Avant 98 med 1,9 TDI motor på 110 hk. Den ruller altid pænt omkring de 19-20 km/l, også om vinteren og også når klimaanlægget står på 20 grader konstant. Derudover havde jeg en anden bil (benzin, 10 km/l), som jeg nu har skilt mig af med, fordi jeg er blevet helt afhængig af tanknings-intervallerne og i særdeleshed priserne på Audien. Derfor skal jeg have mig en ny (men brugt) bil, som kører langt literen. Jeg kunne naturligvis godt købe en magen til den vi har, men tænker også på f.eks. en A6 Avant 1,9 TDI med samme motor, eller en VW Passat TDI Variant (131 hk, 2001-facelift). Er der nogen af Jer, der har erfaringer med disse biler eller kan anbefale andre diesel-biler? Jeg ser, at de nøvnte står til omkring 17,5 km/l (vores Audi står i øvrigt til 18,5), men holder det ved ganske almindelig kørsel, oftest på motorvej, lige på fartgrænsen? Og har I andre betragtninger omkring bilen, som gør, at I vil anbefale / ikke anbefale modellen? Vores Audi havde kørt 250,000 da vi købte for 35.000 og vi totalrenoverede efterfølgende undervogn og motor for 20.000 hos Audi i Skive, ikke så galt synes jeg. Jeg kunne godt finde på noget lignende med den nye vogn, så man ender med en velkørende bil, der bare skal olie-serviceres med jævne mellemrum, og ellers bare laves, når der går noget i stykker. Der er en del TDI-kombier derude, som har omkring en kvart million på tælleren og som kan fåes for en billig penge. Mvh Henrik
BS Besvaret June 6, 2006 Rapporter Besvaret June 6, 2006 Havde selv en 2001 Passat 1.9 TDI st.car med 130hk. Jeg kørte i snit 14,5 km/l Har aldrig været rigtig god til at køre langt på literen i mine biler.
credde Besvaret June 6, 2006 Rapporter Besvaret June 6, 2006 Jeg har en model 2003 af Passat TDI variant med 130 hk og automatgear. Er heller ikke god til at køre langt på literen, så jeg kører i gennemsnit omkring 15 på literen (bykørsel napper jo lidt), men har da også været oppe på 18 på literen. Automatgear tager lidt af km/l men det er meget behageligt ved bykørsel mv.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu