Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg søger et forsikringsselskab som folk har haft gode erfaringer med når der er opstået skader. Grunden er den at jeg har oplevet en, efter min mening, ret dårlig behandling af mit nuværende selskab. En kollega er bakket ind i mig og har taget det fulde ansvar, jeg var ikke engang ved bilen da det skete, den holdt parkeret. Han har meldt det til forsikringen og forklaret at han har skylden (jeg har set anmeldelsen). Da jeg ville sætte bilen på værksted får jeg besked på at det er min egen forsikring der skal ordne det og de er ikke sikre på de må lave det når det er en svenskregistreret bil. Jeg ringer herefter til mit eget selskab for at høre omkring dette og de bekræfter, jeg får endda også at vide at fordi skaden er sket i udlandet så skal jeg betale selvrisiko. Dette kan jeg ikke helt forstå og spørger hvorfor, svaret er at det er fordi de skal have fat i deres udenlandsskades afdeling. Jeg forklarer at det ikke kan være mit problem, en anden mand har lavet en skade på min bil og har erkendt fejlen osv. og så skal JEG betale selvrisiko??? Det mener jeg på ingen måde kan være rimeligt.... Derfor vil jeg gerne høre om gode oplevelser med forsikringsselskaber, så jeg ikke behøver få en blodprop hvis der skulle ske noget igen. På forhånd tak.

Besvaret
Jeg søger et forsikringsselskab som folk har haft gode erfaringer med når der er opstået skader. Grunden er den at jeg har oplevet en, efter min mening, ret dårlig behandling af mit nuværende selskab. En kollega er bakket ind i mig og har taget det fulde ansvar, jeg var ikke engang ved bilen da det skete, den holdt parkeret. Han har meldt det til forsikringen og forklaret at han har skylden (jeg har set anmeldelsen). Da jeg ville sætte bilen på værksted får jeg besked på at det er min egen forsikring der skal ordne det og de er ikke sikre på de må lave det når det er en svenskregistreret bil. Jeg ringer herefter til mit eget selskab for at høre omkring dette og de bekræfter, jeg får endda også at vide at fordi skaden er sket i udlandet så skal jeg betale selvrisiko. Dette kan jeg ikke helt forstå og spørger hvorfor, svaret er at det er fordi de skal have fat i deres udenlandsskades afdeling. Jeg forklarer at det ikke kan være mit problem, en anden mand har lavet en skade på min bil og har erkendt fejlen osv. og så skal JEG betale selvrisiko??? Det mener jeg på ingen måde kan være rimeligt.... Derfor vil jeg gerne høre om gode oplevelser med forsikringsselskaber, så jeg ikke behøver få en blodprop hvis der skulle ske noget igen. På forhånd tak.
Har på igen måde nogen erfraing med sådanne men skal da helt sikkert tjekke med mit eget. Når man kører 80% af sine Km i DK så vil det være godt lamt hvis ens selvskab ikke dækker en 100%
Besvaret

Tror aldrig man kan gardere sig mod sådanne oplevelser. Jeg har indtil videre kun haft gode oplevelser med Länsförsäkringar hvor jeg skulle bruge min indbo. Ikke dermed sagt at en anden kan have store problemer. Held og lykke med din egen sag. Den lyder godt nok lidt urimlig.

Guest Trine
Besvaret

Er du sikkert på du ikke har misforstået dem? Jeg har en lignende skade kørende hvor vi er blevet pålkørt i KBH af en dansk bil. Skaden er så lavet i første omgang på min helforsikring og jeg skulle betale 3000 i selvrisiko. De penge får jeg så tilbage samt en stillestandsafgift på 100 kr for de dage jeg ikke har brugt lånebil når sagen er afsluttet med det danske selskab.

Besvaret

Jeg venter på yderligere nyt vedr. min påkørsel i Kastrup. Der skal nok gå ged i sagerne, eftersom det hele foregik på dansk grund, og/men begge biler var/er svenske. Jeg glemmer bare at få ringet til dem, for at høre hvor sagen ligger p.t. :o

Besvaret
Er du sikkert på du ikke har misforstået dem? Jeg har en lignende skade kørende hvor vi er blevet pålkørt i KBH af en dansk bil. Skaden er så lavet i første omgang på min helforsikring og jeg skulle betale 3000 i selvrisiko. De penge får jeg så tilbage samt en stillestandsafgift på 100 kr for de dage jeg ikke har brugt lånebil når sagen er afsluttet med det danske selskab.
Jeg har selv tænkt på det, det er næsten for urimeligt det andet. Uanset hvad så var ham jeg snakkede med en hat der lod til at ville have mig ud af røret så hurtigt som muligt, selvom jeg var venlig og imødekommende i starten af samtalen. Derfor har jeg også tænkt på at ringe igen for at få sagen fra en anden sagsbehandler, har bare ikke haft tiden endnu. BS: Jeg ville egentlig ikke hænge nogen ud i denne tråd, men mit nuværende forsikringsselskaber faktisk läns :laugh: Jeg giver lige en update når jeg har snakket med forsikringen igen, jeg er efterhånden faldet lidt ned og kan tale med et venligt toneleje igen :th2:
Besvaret
Jeg venter på yderligere nyt vedr. min påkørsel i Kastrup. Der skal nok gå ged i sagerne, eftersom det hele foregik på dansk grund, og/men begge biler var/er svenske. Jeg glemmer bare at få ringet til dem, for at høre hvor sagen ligger p.t. :o
Kan I ikke bare blive enige om at det er sket i Sverige ??
Besvaret
Kan I ikke bare blive enige om at det er sket i Sverige ??
Det kunne vi garanteret godt, men det ville være forsikringssvindel og eftersom der nu står at det er sket i DK på nettet, samt det er anmeldt til modpartens forsikringsselskab som en skade sket i DK. Så er det ,som Gio siger, ikke en option, men ingen tvivl om at det måske er den letteste løsning. Når det så er sagt så vil jeg hellere have en forsikring der virker gnidningsfrit end at skulle fordreje historien hvis uheldet skulle være ude en anden gang.
Besvaret
Når det så er sagt så vil jeg hellere have en forsikring der virker gnidningsfrit end at skulle fordreje historien hvis uheldet skulle være ude en anden gang.
Det var nu egentlig også mest Gio jeg tænkte på. 2 svenske biler osv osv.. Jeg har desværre (eller, heldigvis) ikke nogen erfaring med mine selskaber...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...