Guest PeterK Skrevet June 18, 2006 Rapporter Skrevet June 18, 2006 Min kone starter som selvstændig (børnetøj) i Sverige og kommer til at køre ca. 10.000 erhvervkilometer årligt. Hun er interesseret i en Mercedes B170, som også kan leases. Kan det bedst betale sig at lease over firmaet eller selv købe bilen cash og derefter udbetale sig selv kørepenge. Dette er i øvrigt også en af vores spørgsmål. Hvordan foregår det i Sverige. I DK er der statens takster.....Kr. 3,30 pr km. Vi regner ikke med at forretningen bliver overskudsgivende det første 1-2 år, hvilke måske influere i ovenstående!?
Guest Supermule Besvaret June 18, 2006 Rapporter Besvaret June 18, 2006 Få fat i en svenske skatterådgiver.....;)
Guest PeterK Besvaret June 18, 2006 Rapporter Besvaret June 18, 2006 Få fat i en svenske skatterådgiver.....;) Så vidt jeg kan se/læse er der en del andre på forumet som ikke er lønslaver;) Så måske de viste noget omkring emnet:th2:
Guest Supermule Besvaret June 18, 2006 Rapporter Besvaret June 18, 2006 Ja men der er ikke mange der er selvstændige i Sverige... ;) hvis jeg skulle vælge, blev det køb. Der kan du trække momsen og for en afskrivning.... Desuden er det ikke beroende på antallet af km, som leasing bygger på...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu