UlliDK Skrevet June 25, 2006 Rapporter Skrevet June 25, 2006 Hejsa, Min kone og jeg købte for tre dage siden en brugt Skoda Fabia fra 2000. Ved prøveturen og overtagelsen skinnede bilen som ny, men allerede nu her 2 dage efter vi hentede den er der på begge sider og bagsmæk kommet en masse små røde pletter, der efter hvad vi kan bedømme helt klart er rust! Nu er mit spørgsmål så: - Er det muligt at forhandleren har kunnet pudse bilen så grundigt, at disse pletter ikke kunne ses, da vi hentede den, men at de nu allerede 2 dage efter er trængt igennem? - eller er der andre faktorer der lige pludselig kan få en bil til at få sådanne små rustpletter? (De er meget små, ca 3-4 mm). På forhånd tak for evt. gode forklaringer og råd!:) P.S: Det skal lige siges at det er på LAKKEN at der er kommet rustpletter!
BS Besvaret June 25, 2006 Rapporter Besvaret June 25, 2006 Jeg har svært ved at tro på han kan polere rusten væk også 2 dage springer de sådan frem. Hvad det kan være kan jeg ikke hjælpe dig med men tag da lige en snak med forhandleren. Der er vel en form for garanti på den.
Guest ThomasO Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Det hedder flyverust. Små metalpartikler der kan være kommet på fra transport på jernbanevogn eller autotransporter. Biler generelt får sådanne pletter hist og pist, men det opdager man når man polerer i ny og næ, fordi man kommer tæt på lakken når man går med snuden tæt på hele vejen rundt. Men slet ikke så mange som du nævner her. Eller endnu værre hvis bilen har fået et pust af gnister eks fra en vinkelsliber i et værksted. Men så kan det tit mærkes når man føler hen over lakken, fordi de er brændt fast både på lakken og i glasset. Men check også glasset om der sidder noget fastbrændt der, så har det været varme partikler der har forsaget det. Kontakt forhandleren, det skal udbedres inden de gnaver dybt i lakken, den skal lakrenses snarest. Hvis du er heldig sidder det bare i overfladen. Det kan også være en fyrværkeriskade, der bare er holdt nede med voks. Ved det fordi min kammerat kom til at sende en regn af vinkelslibergnister hen over sin egen bil. Og håb så på at han forstår hvad han skal gøre, og ikke bare fræser de partikler rundt med en polermaskine, men renser dem pænt og ordenligt af. Det kan være flere ting.... men de skal selvfølgeligt ikke være der. Hvis det går helt galt for jer, må i gå til M-test (Svensk FDM) og få et papir på det, så er der ikke noget at komme efter, det kan så være der opdages noget mere nu de er i gang. Her står iøvrigt lidt om flyverust: http://www.sonax.dk/undersider/visfaq.asp?id=52
Peter H. Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Det kan også komme af ,man köre med pigdäk om vinteren...:(
Gio Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Det kan også komme af ' date='man köre med pigdäk om vinteren...:([/quote']Ja...burner med pigdæk ligner jo, til forveksling, et mindre skibsværft i gnist-antal....
hiffer Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 Man kon uden problemer pudse en bil op med normal voks og derved skjule evt rust der er ved at trænge gennem lakken. Ses desværre tit i danmark at brugtvognsforhandlere gør det.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu