kikkomaniac Skrevet June 28, 2006 Rapporter Skrevet June 28, 2006 Hej med jer. Jeg har svært ved ikke at drøne ud og købe en MC nu hvor det gode vejr er ved at være her. I dk må MC'ere som bekendt parkere på fortorv SÅLÆNGE der kan komme en tvillinge barnevogn forbi. Men hvordan forholder det sig her i sverige? Hvor må en MC parkere?
kikkomaniac Besvaret June 29, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 29, 2006 ehm... ehm... anyone? Har vi slet ingen mc'ister på dette forum
Toft Besvaret June 29, 2006 Rapporter Besvaret June 29, 2006 Rolig nu, der er mange MC folk her på forum, men at ingen har svaret fra igår kl. 20.35 og henover natten er vel ikke noget at blive skuffet over? Folk svarer jo når de ser tråden, og evt kan hjælpe med noget. I øvrigt kan du ikke bare smide din MC op på fortovet i DK, det er en regel som gælder for KBH, og ikke hele DK. jvf: Ifølge færdselslovens § 28 er standsning og parkering på fortove forbudt, dog med undtagelse af cykler og tohjulede knallerter, og jf. færdselslovens § 121 kan der pålægges afgift ved overtrædelse af dette forbud. Københavns Politi har imidlertid i sin vejledning fra 1977 anført, at det i Københavns Kommune kan være hensigtsmæssigt at anvende de brede fortove til motorcykelparkering. Parkering · Københavns praksis er at pålægge afgifter for parkering af motorcykler på fortove, medmindre parkeringen ikke hindrer tilgængeligheden for fodgængernes passage og den øvrige færdsel. Jeg tror ikke du skal smide din MC på et fortov her i SE, der findes små MC P-båse mange steder i Malmö i hvert fald (dog for få i følge MC folk), som skal anvendes i stedet. Men der kommer nok en klog MC'ist om lidt, der kan fortælle om man skal parkere på en alm p-plads eller ej :)
SanneJ Besvaret June 29, 2006 Rapporter Besvaret June 29, 2006 Den kloge mc´ist må lade vente på sig, for jeg ved det sgu ik:rolleyes: Jeg parkerer hvor der er plads, og hvor jeg ikke generer (=hvor der ikke er risiko for, at folk "välter" ind i den). Jeg ved heller ikke noget om hvorvidt man skal köbe parkeringsbillet, har aldrig gjort det, og har tänkt mig at brokke mig, hvis jeg får en böde, men jeg mener, at jeg engang har läst noget om, at man SKAL köbe en billet, som man kan fremvise, hvis man får en böde (når man nu ikke kan placere den nogen steder på cyklen). Men altså, jeg har heller aldrig haft parkeringsproblemer, og uanset hvad, er det jo MEGET nemmere at parkere med en mc :th2:
ClausN Besvaret June 29, 2006 Rapporter Besvaret June 29, 2006 I mine 13 år (2½ år i Sverige) som MC-list har jeg også parkeret hvor der er plads. Og selvfølge uden at generer nogen. Lige indtil for 3 uger siden hvor jeg fik en P-bøde på 700 SEK for at parkere på et fortorv!!!! Har klaget, men lige lidt hjælper det. Jeg skal bare betale ved kasse 1, da det er ulovligt at holde på fortorvet i Sverige også for motorcykler. De henviser til at holde på MC-pladser, og hvis der ikke er såden en i nærheden skal jeg købe en billet. Billeten skal man så tage med sig, så den ikke "blæser" væk, og i det tilfælde man får en bøde har man sin billet som bevis for at have betalt. Og bøden anulleres.
kikkomaniac Besvaret June 29, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 29, 2006 takker for svarene gutter, nu mangler jeg bare et svar fra øresundsbroen på hvordan pokker jeg kan pendle til DK på mc hver dag :)
Thomas Besvaret June 29, 2006 Rapporter Besvaret June 29, 2006 takker for svarene gutter' date=' nu mangler jeg bare et svar fra øresundsbroen på hvordan pokker jeg kan pendle til DK på mc hver dag :)[/quote'] Det er vel bare at sætte sig op på den og køre!
SanneJ Besvaret June 29, 2006 Rapporter Besvaret June 29, 2006 takker for svarene gutter' date='[/quote'] og gut-inder tak;) :confused: Hvad er problemet?
Toft Besvaret June 29, 2006 Rapporter Besvaret June 29, 2006 og gut-inder tak ;) Hmm, så har nogen både kaldt dig for "klog" og "gut" idag - hvad skal det næste dog ikke blive?
SanneJ Besvaret June 29, 2006 Rapporter Besvaret June 29, 2006 Hmm' date=' så har nogen både kaldt dig for "klog" og "gut" idag - hvad skal det næste dog ikke blive? [/quote'] Spörgsmålet er, om det er komplimenter :o
kikkomaniac Besvaret June 29, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 29, 2006 ups og gut-inder tak;) :confused: Hvad er problemet? ehh, sorry... gutinder også ;) Jamen, jeg kan ikke finde en pris på en 50 turs brobizz for MC'ere
Guest Trine Besvaret June 29, 2006 Rapporter Besvaret June 29, 2006 ehh, sorry... gutinder også ;) Jamen, jeg kan ikke finde en pris på en 50 turs brobizz for MC'ere that's easy.. 2590,- samme som for biler.. Der ligger en kilometer tråde herinde frra motorcykelfolket om problemer med pendling på MC...
SanneJ Besvaret June 29, 2006 Rapporter Besvaret June 29, 2006 Jamen' date=' jeg kan ikke finde en pris på en 50 turs brobizz for MC'ere[/quote'] Du kan få en bropasaftale på mc´en, så du betaler 55,- DKK hver gang du körer over broen. Jeg går ud fra at du arbejder i DK, i så fald er dit fradrag på brobizzen 50,- som for bil, da de ikke skildrer mellem bil og mc :D
Guest Trine Besvaret June 29, 2006 Rapporter Besvaret June 29, 2006 Du kan få en bropasaftale på mc´en' date=' så du betaler 55,- DKK hver gang du körer over broen. Jeg går ud fra at du arbejder i DK, i så fald er dit fradrag på brobizzen 50,- som for bil, da de ikke skildrer mellem bil og mc :D[/quote'] Hvad??? I har de bitschet over det med prisforskellen på pendlerbizz??? og en pendler biz er 2590/50=51,8 kr pr tur. men det kræver jo så man kører alle ture før det rammer de 55 kr pr tur..Undskyld hvis jeg forvirrer...
SanneJ Besvaret June 29, 2006 Rapporter Besvaret June 29, 2006 Hvad??? I har de bitschet over det med prisforskellen på pendlerbizz??? og en pendler biz er 2590/50=51' date='8 kr pr tur. men det kræver jo så man kører alle ture før det rammer de 55 kr pr tur..Undskyld hvis jeg forvirrer...[/quote'] (Man betaler også en eller anden årsafgift, tror det er godt 200,- ) OG vi får ikke lov til at köre i brobizzbanerne (det magter de ellers på storebält!)
MC Manden Besvaret June 29, 2006 Rapporter Besvaret June 29, 2006 (Man betaler også en eller anden årsafgift, tror det er godt 200,- ) OG vi får ikke lov til at köre i brobizzbanerne (det magter de ellers på storebält!) Sanne, syntes du selv det er en fair aftale ??? Alle andre rabatter goer jo, at motorcykler er 1/2 pris i forhold til biler.... bare ikke en brobizz.... men, laes i den anden traad. Der er ingen grund til at lave 2 ens traade. Naa... gider ikke bekymre mig om det,.... Er i Slovenien paa motorcyklen, og fortsaetter til Ungarn, Slovakiet pg Polen .... Gaet ioevrigt hvem der har koert 1400 km i alperne siden loerdag :th2:
Thomas Besvaret June 29, 2006 Rapporter Besvaret June 29, 2006 Sanne, syntes du selv det er en fair aftale ??? Alle andre rabatter goer jo, at motorcykler er 1/2 pris i forhold til biler.... bare ikke en brobizz.... men, laes i den anden traad. Der er ingen grund til at lave 2 ens traade. Naa... gider ikke bekymre mig om det,.... Er i Slovenien paa motorcyklen, og fortsaetter til Ungarn, Slovakiet pg Polen .... Gaet ioevrigt hvem der har koert 1400 km i alperne siden loerdag :th2: Du må sku godt nok kede dig siden du så sidder herinde og følger med;) Håber foriøvrigt at du har en god tur, smutter selv til tunesien på mandag:)
SanneJ Besvaret June 29, 2006 Rapporter Besvaret June 29, 2006 Sanne' date=' syntes du selv det er en fair aftale ??? Alle andre rabatter goer jo, at motorcykler er 1/2 pris i forhold til biler.... bare ikke en brobizz.... men, laes i den anden traad. Der er ingen grund til at lave 2 ens traade.[/quote'] Jeg pendler jo ikke over broen, så jeg har sådan set ikke bekymret mig så meget om prisforskellene på de forskellige brobizzaftaler. Dermed ikke sagt, at jeg er enig i, at mc priser altid skal väre halv bilpris. Men alt andet lige skulle vi da have mindst de samme forhold som bilisterne! Det er mig totalt uforståeligt at et registreringssystem der fungerer på storebält, ikke fungerer på öresund, men det er jo også diskuteret i en andren tråd, så nok om det. God tur videre! :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu