lena Skrevet July 1, 2006 Rapporter Skrevet July 1, 2006 jeg har lige opdaget at jeg er blevet gravid... og det er jo skønt... men, så melder spørgsmålene sig... Jeg fødte sidste gang 2 dage før vi flyttede til sverige og der var det jo nemt... altså ikke at føde men at finde ud af reglerne, til trods for at jeg har læge på Bornholm og arbejdede/ boede i kbh... så der blev lidt rejser frem og tilbage... nu ved jeg så imidlertid ikke om jeg skal beholde min læge på Bornholm... eller om jeg kan vælge en frit i kbh? nemmest ville det være hvis jeg tog en læge i sverige... men kan man så godt føde på Hvidovre... altså mixe vandrejournalen mellem dk og sverige? har selvfølgelig ikke selv været opmærksom på at skaffe et grænsegænger bevis... det må gæres på mandag... tager det lang tid? vil jo bare gerne snart til en læge og have det bekræftiget... mvh Lena
BS Besvaret July 2, 2006 Rapporter Besvaret July 2, 2006 Nogen speciel grund til du vil føde på Hvidovre? Der findes flere indlæg herinde med folk der har været rigtig godt tilfredse med at føde på MAS (malmö) Bare et foreslag.
lena Besvaret July 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 2, 2006 jeg fødte første gang på hvidovre og var vældigt tilfreds med dette... samtidig passer det godt med min arbejdsplads at gå til jordemoder på hvidovres center... Er slet ikke afvisende for at skulle føde på MAS... men man er gerne så tryg ved det man kender... hmm... det kan godt være det er det samme... har faktisk slet ikke tjekket MAS´ tilbud... det må jeg gøre tak for din opmærksomhed mvh Lena;)
BS Besvaret July 2, 2006 Rapporter Besvaret July 2, 2006 Kan sagtens sætte mig ind i det med tryghed og "vante omgivelser" men omvendt ligger MAS nok lidt tættere på når du akut skal føde :D
ccdj Besvaret July 3, 2006 Rapporter Besvaret July 3, 2006 jeg har lige opdaget at jeg er blevet gravid... og det er jo skønt... men, så melder spørgsmålene sig... Jeg fødte sidste gang 2 dage før vi flyttede til sverige og der var det jo nemt... altså ikke at føde men at finde ud af reglerne, til trods for at jeg har læge på Bornholm og arbejdede/ boede i kbh... så der blev lidt rejser frem og tilbage... nu ved jeg så imidlertid ikke om jeg skal beholde min læge på Bornholm... eller om jeg kan vælge en frit i kbh? nemmest ville det være hvis jeg tog en læge i sverige... men kan man så godt føde på Hvidovre... altså mixe vandrejournalen mellem dk og sverige? har selvfølgelig ikke selv været opmærksom på at skaffe et grænsegænger bevis... det må gæres på mandag... tager det lang tid? vil jo bare gerne snart til en læge og have det bekræftiget... mvh Lena Hej Lena tillykke med graviditeten ;) Her i Sverige går man ikke hos "egen læge" som i dk, man går på den lokale MVC (mödravårdscentral), hvor du får en fast jordmoder. første besøg her foretages normalt mellem uge 8-12. Jeg har selv gået til alt forberedelse i graviditeten i Sverige og skal også føde her. Det "eneste" jeg har fået foretaget i DK, er nakkefolds scanning i uge 12 (på Herlev), da det ikke tilbydes her hvor jeg bor....Har hørt om folk der får det i Malmö og en 3D/4D scanning som var på privat klinik. du kan evt. kigge på www.gravid.se der står en masse om at være gravid og føde børn i Sverige. held og lykke og smil fra Christina
dan Besvaret July 5, 2006 Rapporter Besvaret July 5, 2006 Vi fik vores tvillinger på Hvidovre for 4 måneder siden, og brugte kun Lund hospital en enkelt gang en aften min kone havde ondt og vi ikke gad køre til Dk. Vi har læge på vesterbro, og hun fik kopi af udskriftet fra Lund hospital om "hvad der var sket" som hun lagde i journalen og originalen fik de på hvidovre og lagde i deres journal. Vi syntes også det var super meget nemmere at gå til læge/jordemoder tæt på arbejde i stedet for at skulle drøne hjem hver gang. Og jeps - så får man nakkefold i Dk, og ikke i Sverige. OG familien er tæt på den dag du føder og kan komme og besøge og komme med dejlige gaver, uden at de skal købe bro.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu