Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Skal til at have vores bil lavet i den her uge. Men det tage en dags tid at få det gjort. Kan dog låne en bil, for at komme over på arbejde. Er der nogen der ved, hvordan man gør med hensyn til brobiz??

Guest Trine
Besvaret

Man tager bare brobizzen med og kører i lånebilen... hvad er problemet??

Besvaret

BroBizz´en er ikke længere "bundet" til en bestemt bil, men derimod til ejeren af aftalen. Og selvom bizz´en, engang, skulle hænge sammen med max. 2 registreringsnumre/biler, så blev dette aldrig håndhævet (efter min umiddelbare viden).

Guest Mogens
Besvaret
BroBizz´en er ikke længere "bundet" til en bestemt bil, men derimod til ejeren af aftalen.
Man kan dog ikke køre gennem anlægget med mere end een bil ad gangen. Altså køre igennem, parkere, tage bizz'en med til næste bil for at køre igennem. (selvom man har 2 bizz' på eet abonnement - begge bizz' skal være til stede)
Guest Mogens
Besvaret
bare kør tæt nok så er det kun den ene biz der registrerer, og bil to er gratis ovre. (men husk der er selvfølgelig altid en risiko)
Nope, jeg ønsker ikke at snyde.
Besvaret

Lyder godt. Så er der jo ikke noget problem med at køre i lånebilen, på min brobizz. Det jeg tænkte var at den skulle hænge sammen med 2 registringsnumre. Men det lydr jo som om det ikke længere er tilfældet:th2: :th2: Tak for hjælpen

Besvaret
OBS!!! Vær lige opmærksom på om du må tage lånebilen med til DK. Har engang lånt bil hos Hedberg i malmø. og her sagde de nej til at den måtte køre i DK.
Med hvilken brgrundelse? Jeg lånte en Golf fra Michelsen Bilar og der var ingen problemer med at jeg kørte i DK.
Besvaret
Med hvilken brgrundelse? Jeg lånte en Golf fra Michelsen Bilar og der var ingen problemer med at jeg kørte i DK.
Med den begrundelse at ikke alle udlejningsbiler har forsikring der dækker i udlandet. Det samme gælder hvis du lejer en bil hos fx. Statoil...
Guest Trine
Besvaret
Med den begrundelse at ikke alle udlejningsbiler har forsikring der dækker i udlandet. Det samme gælder hvis du lejer en bil hos fx. Statoil...
Jeg har lånt biler hos Statoil, DinBil Malmø, Sixt, Motorcenter Skurup og Preem i Skurup. Kun Statoil og DinBil mente det var nødvendigt at tilføje "ok til Danmark" i kontrakten. Det var slet ikke et problem, de ville bare skrive det ind i tilfælde af jeg blev stoppet.
Besvaret
Jeg har lånt biler hos Statoil' date=' DinBil Malmø, Sixt, Motorcenter Skurup og Preem i Skurup. Kun Statoil og DinBil mente det var nødvendigt at tilføje "ok til Danmark" i kontrakten. Det var slet ikke et problem, de ville bare skrive det ind i tilfælde af jeg blev stoppet.[/quote'] Det har såmænd ikke så meget at gøre med hvorvidt man bliver stoppet af politiet, toldvæsnet, Øresundsdebatøvrigheden eller andre myndigheder. Det skyldes at biludlejningsfirmaerne skal kunne stille en erstatningsbil til rådighed i tilfælde af "nedbrud". Det er lidt svært for et lokalt biludlejningsfirma at hente en nødstedt bil i Hirtshals, Paris eller Sicilien og give kunden en anden bil. Derfor har de klausuler om at bilen kun må køre i Sverige. Hvis du vil være sikker på en 100%-service-biludlejning skal du vælge et internationalt firma som Hertz, Avis, Budget, Sixt eller Europcar.
Guest Trine
Besvaret
Det har såmænd ikke så meget at gøre med hvorvidt man bliver stoppet af politiet, toldvæsnet, Øresundsdebatøvrigheden eller andre myndigheder. Det skyldes at biludlejningsfirmaerne skal kunne stille en erstatningsbil til rådighed i tilfælde af "nedbrud". Det er lidt svært for et lokalt biludlejningsfirma at hente en nødstedt bil i Hirtshals, Paris eller Sicilien og give kunden en anden bil. Derfor har de klausuler om at bilen kun må køre i Sverige. Hvis du vil være sikker på en 100%-service-biludlejning skal du vælge et internationalt firma som Hertz, Avis, Budget, Sixt eller Europcar.
Det var ikke hvad jeg blev oplyst, men det skal da ikke undre mig det er tilfældet..Men DinBil er jo ikke biludlejning det var lånebil i forbindelse med et værkstedsbesøg.
Guest Trine
Besvaret
Det er en ven der skal lave bilen' date=' og det er hans bil som jeg låner. Så mht forsikring er det helt iorden:laugh:[/quote'] Vi har krydset broen utallige gange i låne/leje biler uden at høre noget for det. Da jeg for snart 2 år siden ringede op og sagde jeg kørte i lånebil 3 dage og derfor skulle brobizzen rettes til (ja jeg er lidt naiv og pligtopfyldende) så fik jeg besked på at det var ligegyldigt...(dog skulle jeg registrere permanente skift i nummerplade).
Guest jxhab
Besvaret
Det var ikke hvad jeg blev oplyst' date=' men det skal da ikke undre mig det er tilfældet..Men DinBil er jo ikke biludlejning det var lånebil i forbindelse med et værkstedsbesøg.[/quote'] Jeg tror bare man skal være helt opmærksom på om forsikringen dækker hvis der sker et uheld i udlandet (i Danmark) for da jeg havde en låne bil, godt nok på den danske side hos SMC Biler, der dækkede den standard forsikringen man får med bestemt ikke kørsel i udlandet (Altså Sverige)..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...