larscph Skrevet July 5, 2006 Rapporter Skrevet July 5, 2006 Fedt - her til eftermiddag - starter bilen, det er varmt ad-h-til og så kommer der bare nul-zip-nada kold luft Fuld tryk på blæseren ja, men køle er der ikke noget af... Øv! Er der nogen der kender et godt servicested til sådan noget? Gerne nogen der kan lade sig overtale til en akut-tid ;) Mit eller glimrende Jarl-service sted har 1½ uges ventetid i øjeblikket og ville altså gerne ha' kigget på det tidligere end det. Er der nogen der ved om man tør håbe på at det blot er kølegassen der skal fyldes op? Eller "plejer" det at være noget andet der går i stykker?
Lars C Besvaret July 6, 2006 Rapporter Besvaret July 6, 2006 Tal om dårlig timing :th2: Du kan jo prøve at ringe til dem her http://www.bil-marinel.se/bilomarinelAB/acframe.html Har dog ingen som helst erfaring med dem...
Peter H. Besvaret July 6, 2006 Rapporter Besvaret July 6, 2006 Fedt - her til eftermiddag - starter bilen, det er varmt ad-h-til og så kommer der bare nul-zip-nada kold luft Fuld tryk på blæseren ja, men køle er der ikke noget af... Øv! Er der nogen der kender et godt servicested til sådan noget? Gerne nogen der kan lade sig overtale til en akut-tid ;) Mit eller glimrende Jarl-service sted har 1½ uges ventetid i øjeblikket og ville altså gerne ha' kigget på det tidligere end det. Er der nogen der ved om man tør håbe på at det blot er kølegassen der skal fyldes op? Eller "plejer" det at være noget andet der går i stykker? Sidst stillede jeg bilen hos dem, og den var klar dagen efter :):)
larscph Besvaret July 6, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 6, 2006 Tal om dårlig timing :th2: Ja.. Total ringe timing!!! Du kan jo prøve at ringe til dem her http://www.bil-marinel.se/bilomarinelAB/acframe.html Har dog ingen som helst erfaring med dem... Jeg ringede til dem i morges.. Jeg kunne få en tid engang i August! Fedt... Søgte så lidt nordpå og fandt ham her http://gulasidorna.eniro.se/query?what=get_info&search_word=klimatanl%E4ggning&company_name=&where=&advert_code=60422858&ax= som jeg heller ikke lige kender - men han siger at kan "kan aircon" og der kan jeg komme forbi på onsdag! Så det må indtil videre være det jeg prøver. Edit: http://www.foretagsfakta.se/ff/foretag/profil.do?advanced=true&catIDs=908719&pageSize=10&companyID=1608179
larscph Besvaret July 6, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 6, 2006 Sidst stillede jeg bilen hos dem' date=' og den var klar dagen efter :):)[/quote'] Altså så de kunne se på sagerne hvis de fik tid "til overs"?
Peter H. Besvaret July 6, 2006 Rapporter Besvaret July 6, 2006 Altså så de kunne se på sagerne hvis de fik tid "til overs"? Jeps... Ring og spörg dem :):)
hsahirf Besvaret July 6, 2006 Rapporter Besvaret July 6, 2006 ellers så ring til kølemontører - forrige sommer havde jeg samme problem i DK og ringede rundt til alm kølemontører (altså ikke specielt auto-aircon) ... jeg kan selvfølgelig ikke huske hvem af dem jeg valgte, men han kom ud og fyldte ny freon (eller hvad man nu bruger) på på parkeringspladsen foran min arbejdsplads ... han skulle bare ha "en hund til kaffekassen", han arbejdede normalt på industrianlæg, så bossen ville ikke bemærke om der var afsat et par enkelte liter fra eller til :th2:
Guest ThomasO Besvaret July 7, 2006 Rapporter Besvaret July 7, 2006 Min svigerfar (bor desværre i Nordjylland) arbejder med udvikling af de virkeligt store køleanlæg på skibe osv. Men de laver også små kits til forsvarets biler der skal sydpå. Dvs at kølevirksomheder generelt kan også servicere airkondition anlæg, altså hvis de ikke lige står og mangler en original reservedel. Det kunne jo være det var en anden fejl, som eks væske eller lign. som kan udbedres hurtigt. Et forsøg værd....
larscph Besvaret July 24, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 24, 2006 Edit: http://www.foretagsfakta.se/ff/foretag/profil.do?advanced=true&catIDs=908719&pageSize=10&companyID=1608179 Lige en update - jeg var jo så her forbi for et par uger siden, og det var selvfølgelig ikke bare gassen der var gået af ballonen - men derimod kompressoren der var gået i stykker. Nice nok Men han bestilte gerne en ny hjem til mig, som jeg så har fået monteret i dag. Nu ved jeg faktisk ikke hvad sådan noget "normalt" koster, men det løb op i sek 6.275 alt inkl. Prisen for en ny kompressor var så afgjort det største andel af det beløb og så var der jo timeløn og opfyldning af kølegas. I øvrigt var der også noget leje-værk som var brækket omkring driv-hjulet - men der havde han haft et sæt liggende der passede - og det skulle han ikke have ekstra for. I øvrigt fin service, flink mand og han laver så vidt jeg kan se ikke andet end aircon anlæg. Så til det brug kan jeg anbefale ham - ventetiden var så afgjort kortere end andre jeg lige kunne finde. I øvrigt bliver man stadig forbløffet, jeg spurgte hvordan med betaling (han tager ikke kort) - der var ikke noget problem jeg fik bare en regning med som jeg så kunne betale via netbanken.
Kvalm Besvaret May 21, 2010 Rapporter Besvaret May 21, 2010 Er der nogen der kender et godt servicested til sådan noget? Klima-anlæget i min BMW E93 køler ikke mere, hvorfor det skal efterfyldes / repareres - nogen der har erfaring (!) med et godt værksted? (linket i denne tråd er dødt)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu