Guest Supermule Skrevet July 10, 2006 Rapporter Skrevet July 10, 2006 hvis man gerne ville ha' en side, hvor man havde muligheden for at se sin IP, lidt i stil med myip.dk, hvad skal man så???? Den leder efter en fil der hedder cmyip.dll??? Det må være en utility til at kunne se IP'en????
Rene Larsen Besvaret July 10, 2006 Rapporter Besvaret July 10, 2006 Kan ping ikke bruges. fx. ping debat.sunddebat.com giver IP-adr. 212.97.132.117
Guest Supermule Besvaret July 10, 2006 Rapporter Besvaret July 10, 2006 For du skal også kunne køre den anden vej rundt.... Det skal være i stil med myip.dk Bare på ens egen side... :) Kan ping ikke bruges. fx. ping debat.sunddebat.com giver IP-adr. 212.97.132.117
spinner Besvaret July 10, 2006 Rapporter Besvaret July 10, 2006 Hvad kører serveren? PHP, ASP osv...?
KimK Besvaret July 10, 2006 Rapporter Besvaret July 10, 2006 Hvad kører serveren? PHP' date=' ASP osv...?[/quote'] Oplysningen modtages automatisk på webserveren, og afhængigt af sprog den køre, kan oplysningen hentes frem. Søg evt. på google.
Guest Supermule Besvaret July 10, 2006 Rapporter Besvaret July 10, 2006 Min server??? Hvad kører serveren? PHP' date=' ASP osv...?[/quote']
spinner Besvaret July 10, 2006 Rapporter Besvaret July 10, 2006 Min server??? Ja, din hjemmeside er hostet på en server. Denne kører (som regel) et script-sprog til afvikling af dynamiske hjemmesider... Så som PHP, ASP osv...
Guest Supermule Besvaret July 10, 2006 Rapporter Besvaret July 10, 2006 Asp......... Ja' date=' din hjemmeside er hostet på en server. Denne kører (som regel) et script-sprog til afvikling af dynamiske hjemmesider... Så som PHP, ASP osv...[/quote']
andersen Besvaret July 10, 2006 Rapporter Besvaret July 10, 2006 Asp......... så laver du bare en response.write request.servervariables("REMOTE_ADDR") i din asp-fil dér hvor du vil have ip-adressen til at stå.......................
Guest Supermule Besvaret July 10, 2006 Rapporter Besvaret July 10, 2006 Hvis man nu skulle tage udgangspunkt i html, hvad skal der så stå??? Siden ligger hos scannet og er som udganspunkt en shopløsning. Der tror jeg ikke man har mulighed for at ændre i selve sidens "konstruktion"....
Guest jxhab Besvaret July 10, 2006 Rapporter Besvaret July 10, 2006 Hvis man nu skulle tage udgangspunkt i html, hvad skal der så stå??? Siden ligger hos scannet og er som udganspunkt en shopløsning. Der tror jeg ikke man har mulighed for at ændre i selve sidens "konstruktion".... Jeg ved ikke om det er det du vil have, du skrev noget med myip.dk .. Myip.dk viser jo den IP adresse du kommunikere med nettet med, altså en offentlig IP adresse, som typisk nok ikke vil være serveren, men måske en router eller en anden gateway.. Med mindre din server står direkte til Internettet uden noget led i mellem. Jeg har misforstået dig kan jeg så læse.. giv mig lige et par minutter =) -- Kopier dette her ind i dit body tag -- --
Guest Supermule Besvaret July 10, 2006 Rapporter Besvaret July 10, 2006 Myip.dk er en side hvor du kan taste et hvilket som helst ip nr ind og få hostnavnet på det. Det er en interessant ting og kan bruges til meget fornuftigt..... Dog er det ikke optimalt at være afhængige af sider på nettet og derfor kunne jeg godt tænke mig de samme funktioner på en underside på hjemmesiden....alternativt min egen private....
Guest jxhab Besvaret July 10, 2006 Rapporter Besvaret July 10, 2006 Myip.dk er en side hvor du kan taste et hvilket som helst ip nr ind og få hostnavnet på det. Det er en interessant ting og kan bruges til meget fornuftigt..... Dog er det ikke optimalt at være afhængige af sider på nettet og derfor kunne jeg godt tænke mig de samme funktioner på en underside på hjemmesiden....alternativt min egen private.... Jeps det forstod jeg til sidste =) prøv det javascript jeg gav dig.. det skulle give samme resultat.
Malezar Besvaret July 10, 2006 Rapporter Besvaret July 10, 2006 www.dnsstuff.com Nevermind, jeg misforstod din request. men ellers ok site ;)
Guest jxhab Besvaret July 10, 2006 Rapporter Besvaret July 10, 2006 www.dnsstuff.com Fantastisk side.. Bruger den meget selv faktisk, men det giver ham jo ikke mulighed for at bruge det på sin egen side jo, altså pritne hvad folk har af ip adresse..
TheMustangMan Besvaret July 12, 2006 Rapporter Besvaret July 12, 2006 Er det sådan noget her du leder efter? http://www.ponycar.dk/content/dns.php
Guest Supermule Besvaret July 12, 2006 Rapporter Besvaret July 12, 2006 JEPS..... :) Er det sådan noget her du leder efter? http://www.ponycar.dk/content/dns.php
TheMustangMan Besvaret July 12, 2006 Rapporter Besvaret July 12, 2006 <? $postIp = $_POST['ip']; $ip = gethostbyname($_POST['ip']); if (! $_POST['name'] == NULL) { $postName = $_POST['name']; $name = gethostbyaddr($_POST['name']); } ?> DNS lookups Slå en IP-adresse op: Domæne: <? if(isset($_POST['ip'])) {?>IP adressen for "<?= $postIp ?>" er <?=$ip ?> <? } ?> Slå et domænenavn op: IP: <? if(isset($_POST['name'])) {?>Domænenavnet for "<?= $postName ?>" er <?=$name ?> <? } ?>
Guest Supermule Besvaret July 12, 2006 Rapporter Besvaret July 12, 2006 Kan du inkl din egen IP adresse i den kode??? og tak :)
Guest Supermule Besvaret July 12, 2006 Rapporter Besvaret July 12, 2006 Virker desværre ikke..... Mangler en php fil.....Når man eksekverer filen, ryger man videre og så kan den ikke finde siden....
Guest jxhab Besvaret July 12, 2006 Rapporter Besvaret July 12, 2006 Virker desværre ikke..... Mangler en php fil.....Når man eksekverer filen' date=' ryger man videre og så kan den ikke finde siden....[/quote'] Har du prøvet det script jeg sendte tidligere? Altså vil du ikke have at folk får vist deres IP adresse på din hjemmeside?
spinner Besvaret July 12, 2006 Rapporter Besvaret July 12, 2006 Virker desværre ikke..... Mangler en php fil.....Når man eksekverer filen' date=' ryger man videre og så kan den ikke finde siden....[/quote'] Kørte din server ikke ASP? Scriptet der er vist, er ikke ASP... Jeg har ikke helt fundet ud af, hvad det er du gerne vil opnå? En boks man kan indtaste ip og så få hostnavn, eller at de besøgende automatisk får vist deres ip?
Guest Supermule Besvaret July 12, 2006 Rapporter Besvaret July 12, 2006 Både og.... Kig på www.myip.dk Det skal minde om det..... Bare på min egen side, så jeg ikke er afhængig af andre... Kørte din server ikke ASP? Scriptet der er vist, er ikke ASP... Jeg har ikke helt fundet ud af, hvad det er du gerne vil opnå? En boks man kan indtaste ip og så få hostnavn, eller at de besøgende automatisk får vist deres ip?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu