Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

når man rejser fra malmø syd til hovedbanen, så betaler man vist nok 90sek,men hvis man vælger at betale i toget så har jeg oplevet forskellige priser selvom man kun skal til hovedbanen, hvad er den præcise pris fra malmø syd til hovedbanen??? hvis man køber billet i toget??

Besvaret
Det er sjældent at der ikke er kontrol' date=' så gratisture er ikke det letteste[/quote'] Hmm, både og ... Tag et myldretidstog ... da sidder de sq altid i buret, med mindre de skal lukke dørene :) Heh, uden 100% at vide hvem du refererer til, har jeg en idé :) Og Guds nåde trøste den, der sidder i 1. klasses kupéen uden billet dertil, hvis han kommer forbi :) Jeg har nu aldrig personligt haft problemer med ham, men det er måske fordi jeg rent faktisk havde billet dertil, da jeg sad derinde... Noget der dog kan undre mig, er hvorfor han altid har så travlt ... Manden fræser jo afsted...
Besvaret
Jeg har nu aldrig personligt haft problemer med ham, men det er måske fordi jeg rent faktisk havde billet dertil, da jeg sad derinde... Noget der dog kan undre mig, er hvorfor han altid har så travlt ... Manden fræser jo afsted...
Nu ved jeg heller ikke hvem du mener, men har en stærk formodning... Jeg syntes han er totalt grineren ... når han kommer ind i vognen "TIIICKETS, BILLETTER !!!!".... Kæmpe griner... Han skriger simpelthen så alle kan høre det... også dem i 3. togsæt :D Jeg så på TV2 Lorry, at de havde fanget en lommetyv på hovedbanen, og gæt hvem der havde løbet ham op :laugh: Han er da for sjov...
Besvaret

Ja, sjovt nok ved de fleste pendlere godt hvem man refererer til. :laugh: Trak dog på smilebåndet den ene dag, da hans medkontrollør fra DSB, sagde at han godt kunne slappe lidt af, da han var i fuld gang med at tjekke os en gang til, selvom hun havde fortalte, at hun var færdig med den halvdel. Måske er jeg uheldig, men jeg vil sige at det kun er 1 ud af 10 gange, at der ikke er kontrol, og så er det gerne hvis de ikke kan komme frem, når vi står som sild i en tønde, ellers sidder de og feder den inde i 1.klasse, sammen med nogle kolleger. Så de kan ikke ligefrem klage over at arbejdet altid er stressende!

Besvaret

Han har skældt mig ud en dag for at sove i toget og jeg ikke var hurtig nok fremme med kort. Og han skal satme ikke bestemme om jeg skal sove i toget eller ej! Det skal dog også lige siges, at jeg ikke havde bemærket at min kort var løbet ud dagen i forvejen - ups :flov:

Besvaret
Han har skældt mig ud en dag for at sove i toget og jeg ikke var hurtig nok fremme med kort. Og han skal satme ikke bestemme om jeg skal sove i toget eller ej! Det skal dog også lige siges' date=' at jeg ikke havde bemærket at min kort var løbet ud dagen i forvejen - ups :flov:[/quote'] Tjaeh, kommer selvfølgelig an på om han hidsede sig op før eller efter, han så dit kort var udløbet ... Hvis jeg tænker på hvad de må høre af undskyldninger hver dag. Ikke at det giver ham ret til at hidse sig op, han skal sådan set bare bede om pengene. Og er han en smule menneskelig, kan han iøvrigt se på pendler-billetten, at man f.eks. har haft kortet i et år, eller hvor længe det nu er ... Så var det måske sansynligt at man rent faktisk havde glemt at forny det... Så iøvrigt også klippet fra Hovedbanen, hvor de havde nupset lommetyven ... Han er sku en sjov fætter :)
Besvaret

Jeg må indrømme at jeg havde ondt af dem i mandags, da personalet nærmest blev overfaldet af frustrede kunder på Malmö C, som den ene kontrollør sagde - klag til DSB/Skånetrafiken, de kunne ikke gøre noget. P.S. han var "sur" allerede inden han så at min kort var udløbet, for han havde faktisk ikke bemærket det i første omgang. Har en kollega, som glemte sin pung med kort derhjemme - simpelt uheld. Han blev tvunget til at ringe til arbejdspladsen, da han bildte kontrolløren ind, at han havde glemt det på arbejde. Altså jeg kan ikke lige se, hvad det skulle nytte, han kunne jo ikke få kortet alligevel. De fleste kontrollører plejer nu at være ok, og kan godt tillade at man har glemt sit pendlerkort, hvis man måske følges med kolleger, der kan sige god for én. Skulle man have glemt og blevet tvunget til at købe billet, kan man få den refundret - i hvert fald hos skånetrafik -hvis man fremviser sit pendlerkort, men det skal være samme dag.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...