Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
hehe ja men omvendt' date=' hvis du kører for stækrt i Sverige med dit svenske kort, så må de tage det og så kan du jo risikere at skulle taget et nyt kort i sverige! :scared:[/quote'] Tjaeh, uanset hvilket land der tager det, skal et nyt tages i Sverige. :) Q: Hvad hvis man, med sit danske kort, laver noget i Danmark, der takserer orienterende køreprøve?
Besvaret
Ok jeg troede man kunne have 2 :) - når men der er vel så en fordel ved det, at hvis man kun har det svenske kan man aldrig få klip, kun bøder vel ? hvis man køre forstærkt i dk osv. Hvis man har det danske kørekort kan de vel stadig klippe :) -Claus-
Som sagt... der er fordele og ulemper ved begge kort. Har du t.ex. et svensk kort, så mister du det hurtigere ved hastighedsoverskridelser i sverige. Har du derimod et dansk kort, så bliver det sendt retur til dig, men du har stadig køreforbud i sverige. Det er (set med mine øjne) lidt ligegyldigt hvilket kort man har. Der er endnu ingen der har kunnet komme med DET argument der gør at man skal ha' et dansk/svensk kort
Besvaret
Q: Hvad hvis man, med sit danske kort, laver noget i Danmark, der takserer orienterende køreprøve?
Så slipper du hvis du er bosat i SE. Hvis du indenfor en periode på 3 år vender tilbage til DK, så falder hammeren, og du skal op til prøven
  • 11 months later...
Besvaret

Nu er jeg helt forvirret?! Hvis man mister sit danske kørekort i Danmark. Altså laver en overtrædelse i Danmark, men er bosat i Sverige.. Eksempel: Hvis jeg sætter mig ind i min bil i en ordentlig spritkoger i Danmark og politiet tager mit kort så bliver jeg vel dømt for spritkørsel i Danmark og mister automatisk mit kort i 3 år.. Eller? Jeg får vel ikke bare mit kort igen og kan køre videre... Jeg kan sgu da heller ikke bare tage et nyt kort i Sverige? I må lige prøve at skære det ud i pap... Det virker lidt kryptisk for mig, det her.. Kør forsigtigt!

Besvaret
Hvis man mister sit danske kørekort i Danmark. Altså laver en overtrædelse i Danmark, men er bosat i Sverige.. Eksempel: Hvis jeg sætter mig ind i min bil i en ordentlig spritkoger i Danmark og politiet tager mit kort så bliver jeg vel dømt for spritkørsel i Danmark og mister automatisk mit kort i 3 år.. Eller? Jeg får vel ikke bare mit kort igen og kan køre videre... Jeg kan sgu da heller ikke bare tage et nyt kort i Sverige? I må lige prøve at skære det ud i pap... Det virker lidt kryptisk for mig, det her.. Kør forsigtigt!
Medmindre du har tænkt dig at køre i en koger i Dk. Kan det vel være ligemeget! Men har du dansk kørekort og bliver taget i Dk. er der ingen forskel på om du bor der eller ej!
Guest michaelbo
Besvaret

jahh

Eeh, lige et dumt spørgsmål - hvad er pointen egentlig med at bytte sit danske kørekort til et Svensk - med mindre man skal tage en "tillægsfunktion" (f.eks. bus eller hvad det nu måtte være)? Lovgivningsmæssigt er det danske jo 100 % ligeværdigt med det svenske.. Er der et eller andet jeg har overset der? :)
Jeg mener at du med det svenske kort i hånden kan køre med trailer i dk, hvorimod hvis man havde haft dansk kort skulle have haft trailer kort ...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...