Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Velvidende, at emnet er afdækket forholdsvis tæt, men uden held i søgningen, kunne ny bilkøber lige bruge et par vink. - Hvad er procedure for køb af bil. Jeg er ikke flyttet endnu og kan formentlig først købe når jeg er flyttet grundet forsikring m.m., men hvad er ganske kort proceduren ved køb af brugt bil ved forhandler. - Jeg synes at forstå, at der kan være gæld i brugte biler!!? Udover bilens stand, servicebog o.l., er det noget, som jeg skal være opmærksom på og huske at spørge forhandler om eller undersøge. - Er det almindeligt at aftale med sælger, at man gerne vil have den udsete bil til check ved andet værksted? Hvis jeg har misset en allerede eksisterende beskrivelse beklager jeg. Måske vil I linke mig til tråden! tak, Christian

Besvaret
Velvidende, at emnet er afdækket forholdsvis tæt, men uden held i søgningen, kunne ny bilkøber lige bruge et par vink. - Hvad er procedure for køb af bil. Jeg er ikke flyttet endnu og kan formentlig først købe når jeg er flyttet grundet forsikring m.m., men hvad er ganske kort proceduren ved køb af brugt bil ved forhandler. - Jeg synes at forstå, at der kan være gæld i brugte biler!!? Udover bilens stand, servicebog o.l., er det noget, som jeg skal være opmærksom på og huske at spørge forhandler om eller undersøge. - Er det almindeligt at aftale med sælger, at man gerne vil have den udsete bil til check ved andet værksted? Hvis jeg har misset en allerede eksisterende beskrivelse beklager jeg. Måske vil I linke mig til tråden! tak, Christian
Ang gäld står det på reg att, kör bilen til M-test ( samme som dansk FDM) så ved du hvad du köber :)
Besvaret
Ang M test. Er der nogen erfaringer med hvordan sælgere ragere når man beder om det? Er det meget normalt eller hvad?
Tror jeg ikke der er noget problem i, det kan dog være man selv skal betale for det og sælger ikke gider betale.
Besvaret
Tror jeg ikke der er noget problem i' date=' det kan dog være man selv skal betale for det og sælger ikke gider betale.[/quote'] Kan ikke forestille mig at sælger har lyst til at betale denne udgift. For 2 år siden havde jeg en bmw M3 til salg. Den ene som ringede spurgte om det var ok at han fik den testet. Helt fint for mig. Tag du bare nogle mekanikkere med og test løs. Men han forklarede at det jo selvklart var på et værksted. Øøøh nej. Orkede slet ikke at bruge tid på det. Holdt i DK med sommerdæk og det var snevejr. Så en ting var at få den til S, og en anden at skulle kører til test. Så der behøver skam ikke være noget galt med bilen bare fordi sælgeren ikke gider bruge tid på test, eller låne den ud for den kan blive testet.
Besvaret
Kan ikke forestille mig at sælger har lyst til at betale denne udgift. For 2 år siden havde jeg en bmw M3 til salg. Den ene som ringede spurgte om det var ok at han fik den testet. Helt fint for mig. Tag du bare nogle mekanikkere med og test løs. Men han forklarede at det jo selvklart var på et værksted. Øøøh nej. Orkede slet ikke at bruge tid på det. Holdt i DK med sommerdæk og det var snevejr. Så en ting var at få den til S, og en anden at skulle kører til test. Så der behøver skam ikke være noget galt med bilen bare fordi sælgeren ikke gider bruge tid på test, eller låne den ud for den kan blive testet.
Helt enig.. Dog hvis der er nogen som gider besværet at køre den til M test, så er det fint med mig, men jeg gider ikke selv bruge energi på det med den bil jeg har til salg.
Besvaret
Kan ikke forestille mig at sælger har lyst til at betale denne udgift. For 2 år siden havde jeg en bmw M3 til salg. Den ene som ringede spurgte om det var ok at han fik den testet. Helt fint for mig. Tag du bare nogle mekanikkere med og test løs. Men han forklarede at det jo selvklart var på et værksted. Øøøh nej. Orkede slet ikke at bruge tid på det. Holdt i DK med sommerdæk og det var snevejr. Så en ting var at få den til S, og en anden at skulle kører til test. Så der behøver skam ikke være noget galt med bilen bare fordi sælgeren ikke gider bruge tid på test, eller låne den ud for den kan blive testet.
Nu er det heller ikke normalt at en Svensk bil holder i DK med däk der er ulovlige i sv osv... Jeg ville ikke köbe en bil uden den var testet. Der er så meget eludstyr i nyere biler som går i stykker,og det koster kassen at få det lavet på et AUT värksted..
Besvaret
Nu er det heller ikke normalt at en Svensk bil holder i DK med däk der er ulovlige i sv osv... Jeg ville ikke köbe en bil uden den var testet. Der er så meget eludstyr i nyere biler som går i stykker,og det koster kassen at få det lavet på et AUT värksted..
hørt .. jeg har selv lidt den bitre erfaring med min golf, ny styreenhed .. av =)
  • 9 months later...
Besvaret

m-TEST Jeg har kigget lidt på nedenstående side om M-test. http://www.motormannen.se/mm/site/tjanster/m_test/information/pris.html Der står også en række andre tests, f.eks. hastighedsmeterkontrol, bremseprøve, m.m. Er det nok med bare M-test eller skal man også investere i de andre? Nogen erfaringer med om man presse prisen ned efter man har foretaget et M-test; med andre ord, kan det betale sig med en test overhovedet? Desuden skal jeg også lige høre hvordan man kan sikre sig at sælger er ærlig når det kommer til tidl. skader og andre fejl i bilen når man køber. Står det i kontrakten eller lign.?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...