Humle Skrevet July 19, 2006 Rapporter Skrevet July 19, 2006 som fx Flamengo Hvad hedder det på svensk? Og hedder det i det hele taget flamengo på dansk ? Det hvide superlette emballage man fx. pakker køleskabe og komfurer i for at undgå stød. Har en helvedes masse som jeg skal af med. Skal det på återvinningscentralen eller kan det aflevers på de sædvanlige återvinningsstationer ?
andersen Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 som fx Flamengo Hvad hedder det på svensk? Har en helvedes masse som jeg skal af med. Skal det på återvinningscentralen eller kan det aflevers på de sædvanlige återvinningsstationer ? Jeg mener det hedder Frigolit og det kan sorteres efter den tabel du finder her: http://www.sysav.se/Templates/sort.aspx?id=272
Jakob F Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 oversætning. Hej. Jeg er næsten sikker på at det hedder cellplast. En website som www.scapackaging.se kan give dig en del info hvis du ønsker...
Jakob F Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Ha..! Jeg slog Cellplast op på Sysavs liste og der stod "Se under Frigolit"... Så skulle den quiz være besvaret....! :)
Mohlin Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Sen kan ni danskar förklara för en svensk varför det heter "Flamingo" på danska. Det är en fågel...eller?
Homer Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Sen kan ni danskar förklara för en svensk varför det heter "Flamingo" på danska. Det är en fågel...eller? http://www.dr.dk/P1/Spoergehjoernet/Udsendelser/2006/02/24141040.htm
SanneJ Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Frigolit! Helt sikkert:thumbup: Jeg ville nu sige, at du skulle oversätte det til cellplast. Frigolit er en type af cellplast (i hvertfald når det drejer sig om isoleringsmateriale)...
Kim H Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Jeg ville nu sige' date=' at du skulle oversätte det til cellplast. Frigolit er en type af cellplast (i hvertfald når det drejer sig om isoleringsmateriale)...[/quote'] På återvinningscentralen finder du næppe skilte med teksten "cellplast" - derimod med teksten "frigolit" - og det var vist det spørgsmålet drejede sig om :)
SanneJ Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 På återvinningscentralen finder du næppe skilte med teksten "cellplast" - derimod med teksten "frigolit" - og det var vist det spørgsmålet drejede sig om :) Til gengäld er der måske andre som har fået udvidet deres horisont, som måske generelt ville vide svaret på det förste spörsmål, nemlig :"hvad hedder flamingo på svensk" ;)
Nils Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 En fuldvoksen frigolit Frigolitten (frigolitus cellplastus flaminogo) med den karakteristiske lyserøde fjerdragt er en af vore smukkeste storkefugle. Frigolitterne lever i store flokke ved lavvandede søer og deltaer.
göte_børge Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 engelsk og tysk For at nu forsætte denne tråd lidt længere: Vad heter materialet och fågeln på tyska och engelska?
SanneJ Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 For at nu forsætte denne tråd lidt længere: Vad heter materialet och fågeln på tyska och engelska? Så vidt jeg husker hedder materialet "polystyrol" på tysk og polystyrene på engelsk ;) Hvad fuglen hedder på de pågældende sprog aner jeg ikke, men dens latinske navn er: Phoenicopterus roseus (Nils: Læg mærke til kursiv-font og stort begyndelsesbogstav i slægtsnavnet;) ) ~Sanne -arbejdsskadet
TDC Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Engelsk: Fugl = Flamingo Matriale = Polysterene eller Styroform (tror også at den vil kunne bruges i både Sverige og i Danmark) Tysk Fugl = Flamingos Materiale = Polystyrol Fransk ;) Fugl = Flamant rose Material = Polystyrène
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu