Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

som fx Flamengo Hvad hedder det på svensk? Og hedder det i det hele taget flamengo på dansk ? Det hvide superlette emballage man fx. pakker køleskabe og komfurer i for at undgå stød. Har en helvedes masse som jeg skal af med. Skal det på återvinningscentralen eller kan det aflevers på de sædvanlige återvinningsstationer ?

Besvaret
Frigolit! Helt sikkert:thumbup:
Jeg ville nu sige, at du skulle oversätte det til cellplast. Frigolit er en type af cellplast (i hvertfald når det drejer sig om isoleringsmateriale)...
Besvaret
Jeg ville nu sige' date=' at du skulle oversätte det til cellplast. Frigolit er en type af cellplast (i hvertfald når det drejer sig om isoleringsmateriale)...[/quote'] På återvinningscentralen finder du næppe skilte med teksten "cellplast" - derimod med teksten "frigolit" - og det var vist det spørgsmålet drejede sig om :)
Besvaret
På återvinningscentralen finder du næppe skilte med teksten "cellplast" - derimod med teksten "frigolit" - og det var vist det spørgsmålet drejede sig om :)
Til gengäld er der måske andre som har fået udvidet deres horisont, som måske generelt ville vide svaret på det förste spörsmål, nemlig :"hvad hedder flamingo på svensk" ;)
Besvaret

En fuldvoksen frigolit flamingosj0.jpg Frigolitten (frigolitus cellplastus flaminogo) med den karakteristiske lyserøde fjerdragt er en af vore smukkeste storkefugle. Frigolitterne lever i store flokke ved lavvandede søer og deltaer. :laugh:

Besvaret
For at nu forsætte denne tråd lidt længere: Vad heter materialet och fågeln på tyska och engelska?
Så vidt jeg husker hedder materialet "polystyrol" på tysk og polystyrene på engelsk ;) Hvad fuglen hedder på de pågældende sprog aner jeg ikke, men dens latinske navn er: Phoenicopterus roseus (Nils: Læg mærke til kursiv-font og stort begyndelsesbogstav i slægtsnavnet;) ) ~Sanne -arbejdsskadet :rolleyes:
Besvaret

Engelsk: Fugl = Flamingo Matriale = Polysterene eller Styroform (tror også at den vil kunne bruges i både Sverige og i Danmark) Tysk Fugl = Flamingos Materiale = Polystyrol Fransk ;) Fugl = Flamant rose Material = Polystyrène

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...