Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Halløjsa folkens. Mig og min kæreste flytter til Skurup midt i sep. og får brug for en pålidelig stationcar til at pendle i til kbh. og der er selvfølgelig lidt forskellige interesser i hvilken bil det skal være, da jeg gerne vil have en lidt sporty en, og kæresten ikke giver så meget for det, den skal bare kører hver gang uden fejl... men vi har kig på følge alternativer, og ville sætte pris på et par korte kommentarer til dem, eller måske et bud på noget bedre... :) -Ny ford mondeo 2.2 tdci (set på tilbud til lige under 220.000) - brugt ford mondeo st220 der har kørt omkring 5.000 mil (til omkring 175.000) - brugt Skoda octavia RS 1.8T der har kørt under 5.000 mil (til omkring 150-160.000) - brugt Volvo v50 enten 2.0D eller 2.4 modellen (til omkring 200.000) Vi har selv i øjeblikket en brugt opel asta 1.8 som vi ikke føler vi har været så heldige med, da den har været på værksted 7 gange på 1 år... og er derfor lidt bange for brugte biler... men fornuften siger også at en brugt må være bedre, pga. en mindre afskrivning? Nu ved jeg der er mange tilhængere af audi/bmw/mercedes her inde, og tænkte om der er nogen gode køb i prisklassen hvor man får en rummelig bil med en kvik motor som gerne skulle kører over 10 km på litteren (helst).?

Besvaret

Ford er en smagssag. Umiddelbart ville jeg ikke være bange for den 2.2 tdci. Kender kun bilen med en 2.0 benzin og den kørte sq dejligt. St220 tror jeg ikke du kommer over 10 km/l men ellers en fed bil. Kunne forestille mig den var lidt dyrere i vedligehold. Octavia'en er heller ikke et ringe valg. Som pendler bil havde jeg nok valgt en diesel bil da den hurtigt tjener sig ind. V50 er bare ikke stor nok til at blive solgt som st.car, imø. Pæn bil osv men ret lille. Audi, bmw og mercedes er der jo masser af valg. Personligt er jeg på udkig efter en 2003 Audi A6 da jeg fandt ud af BMW 530D er for dyr i forsikring. Går ud fra i skal pendle til DK hver dag? Men hvor langt ind i dk skal i? For kører i mere end ca 30kkm kan en diesel godt betale sig. Brugt behøves ikke være et dårligt køb. Men få den tjekket igennem, evt få lavet en M-test (svensk pendant til FDM) Held og lykke med det.

Besvaret

Skal det være nyt og diesel er der jo også muligheden... Ny Octavia 2.0TDI / 140 HK. Fra omkring 200.000 sek - smid 10.000 til så har du det ret lækre DSG automatgear i den. Den skulle også komme med en 170 HK's diesel inden så længe, men kender ikke prisen i Sverige. Er det brugt du søger - så er mulighederne nærmest uendelige i 200-220.000 kroner klassen. Du burde kunne købe en lækker brugt BMW 5-serie stationcar fx. Vær dog opmærksom på, at forsikringen for de dyre tyske mærker kan være ret høj i Malmö.

Besvaret
Tjaa en saab 9-5 er et rigtigt godt bud... og de er også utroligt pålidelige ikke? :)
Jeg har aldrig haft en Saab, men har da indtryk af at det er en pålidelig bil. Jeg gå også selv med tanker om at skifte til en St. Car, og må sige at jeg hælder lidt til Mondeo, man for ret ny bil for ganske rimelige priser. Og har ikke indtryk af at der er de store problemer med den,udover de første(af den nye mondeo) modeller havde en tændens til at ruste lidt, hvilket jo bestemt er et problem, men måske nogen herinde ved om det er noget de har fået styr på?
Besvaret
Tjaa en saab 9-5 er et rigtigt godt bud... og de er også utroligt pålidelige ikke? :)
Jeg har aldrig haft en Saab, men har da indtryk af at det er en pålidelig bil. Jeg gå også selv med tanker om at skifte til en St. Car, og må sige at jeg hælder lidt til Mondeo, man for ret ny bil for ganske rimelige priser. Og har ikke indtryk af at der er de store problemer med den,udover de første(af den nye mondeo) modeller havde en tændens til at ruste lidt, hvilket jo bestemt er et problem, men måske nogen herinde ved om det er noget de har fået styr på?
Besvaret
Jeg har aldrig haft en Saab, men har da indtryk af at det er en pålidelig bil.
Dette er klippet fra den annonce du postede "40.000 mil/10 års motorgaranti Registreringsnummer: WYD296 " Det må vel siges at være pålideligt ?
Besvaret
Dette er klippet fra den annonce du postede "40.000 mil/10 års motorgaranti Registreringsnummer: WYD296 " Det må vel siges at være pålideligt ?
Jeg havde sku ikke læst den igennem, tog bare den første jeg fandt. Men jeps det lyder som om de selv er godt tilfredse med den motor:th2:
Besvaret

Volvo V50 1.6 Diesel med partikelfilter. Indenfor din beløbsramme - ny - med SEK 6.000 i tilskud til Fordonsskatt - rimelig brændstoføkonomi. Nej jeg sælger ikke Volvo'er ... Nej jeg har ikke sådan en selv ... Men dækker den ikke de behov, som du beskriver?

Besvaret

Saab 95 er ganske pålidelige og rust er generelt ikke noget problem. Det største problem de har er gearkasserne som ofte ryger omkring de 170.000 km. Prøv at børste tænder i en Saab, det lyder somom bilen er ved at falde sammen, gætter på at det er det der smadrer dem. Tror ikke der er den store forskel i benzin økonomien på en 2,0 eller en 2,3t - min Aero gik 9l/100km i snit ved daglig pendling. Det kunne sagtens gøres bedre, men man skal vel også ha det lidt sjovt. (har lige solgt min 9-5 efter 2 år og 60.000 kørte km, dog ingen problemer med gearkassen, kun koblingen der blev skiftet ved 135.000 - men det skal sådan nogen jo ind i mellem) /Edit Den der motorgaranti der omtales i annoncen, er ikke en holdbarhedsgaranti. Det er udelukkende en garanti dækkende haveri der skyldes Saabs "Oil sludge" problem. (skidt fra bundkaret bliver suget op i oliepumpen og stopper den til = ikke nok smørring til motoren = død motor) Det sker kun på biler der ikke får lov til at blive kørt igennem, biler der kører langt (ovre broen f.eks.) får ikke nogen problemer med det.

Besvaret
Saab 95 er ganske pålidelige og rust er generelt ikke noget problem. Det største problem de har er gearkasserne som ofte ryger omkring de 170.000 km. Prøv at børste tænder i en Saab, det lyder somom bilen er ved at falde sammen, gætter på at det er det der smadrer dem. Tror ikke der er den store forskel i benzin økonomien på en 2,0 eller en 2,3t - min Aero gik 9l/100km i snit ved daglig pendling. Det kunne sagtens gøres bedre, men man skal vel også ha det lidt sjovt. (har lige solgt min 9-5 efter 2 år og 60.000 kørte km, dog ingen problemer med gearkassen, kun koblingen der blev skiftet ved 135.000 - men det skal sådan nogen jo ind i mellem) /Edit Den der motorgaranti der omtales i annoncen, er ikke en holdbarhedsgaranti. Det er udelukkende en garanti dækkende haveri der skyldes Saabs "Oil sludge" problem. (skidt fra bundkaret bliver suget op i oliepumpen og stopper den til = ikke nok smørring til motoren = død motor) Det sker kun på biler der ikke får lov til at blive kørt igennem, biler der kører langt (ovre broen f.eks.) får ikke nogen problemer med det.
Min bedre halvdels far har en 2,3t. Det er sku en fin fil bil vil jeg mene men jeg syntes der er helt utroligt meget vej og vindstøj i den. Er selv vant til at køre audi så ved ikke om det er fordi min er `for`svag i forhånd til andre biler, heriblandt Saab, men det var ihvertfald noget jeg lagde mærke til. Men er imponeret over motoren, men der har Saab jo aldrig haltet:th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...