Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Vi bor i DK, men er ved at købe bolig i Sverige. I forbindelse med låneansøgning hos SBAB får vi at vide, at det ikke kan lade sig gøre uden svensk personnummer. Jeg kan se på andre indlæg, at flere har haft samme oplevelse. Men er det så bare det? Eller er nogle rent faktisk kommet igennem hos dem? Det er jo tiltalende med den lave rente helt op til 95% af markedsværdien på boligen, dvs. ingen toplån. Er det så meningen, man skal prøve at få et svensk personnummer, inden man køber bolig? Og kan man det? Hvis det handler om kreditværdighed, giver det slet ingen mening. Vi kunne i princippet stå i RKI her og ikke i det svenske modstykke til RKI, selvom vi havde et svensk personnummer. Er der nogen, der har haft lignende problem og har løst det?

Besvaret

Vi har har lånt hos Nordea, så jeg kan desværre ikke svare på første spørgsmål. Hos Nordea gav de os et fiktivt personnr, eftersom vi endnu ikke havde noget. Mht. RKI, skulle vi have et udskrift derfra med til banken om at vi ikke havde noget udestående med dem.

Besvaret

Hej Hos Sbab kan/vil de ikke hjælpe med fiktive cpr nummer til man får det rigtige, til mig forreslog de at jeg kunne flytte adresse til en jeg evt. kendte i sverige, ven, familie eller lign. så ville det måske kunne lade sig gøre. (altså før jeg skulle overtage min lejlighed) Men hvis jeres kontakt person hos sbab er umedgørlig, så få fat i en anden, der er meget stor forskel på dem. Da jeg fik fat i en god sagsbehandler tog det ingen tid at få klaret det hele. held & Lykke

Besvaret

Stenet, jeg troede man skulle være bosat i 3 år før de gad låne til én? til en bostadsforet el hvad de nu vil kaldes... Men det måske anderledes med hus!

Besvaret

Anyways, har nordea nu og ja de er åååh så fine osv - men kommunikationen er noget énvejs... Jeg skal til at have et møde med foreningssparbanken i dk... de har deres svenske filial i kbh, så kan man klare det hele der... Det ser jeg ret meget frem til, der skulle ikke være så mange dikkedarer ;) Men kan du få hos SBAB, så tag da hos dem, dem vil jeg også over til om 2½ år...

Besvaret
Stenet' date=' jeg troede man skulle være bosat i 3 år før de gad låne til én? til en bostadsforet el hvad de nu vil kaldes... Men det måske anderledes med hus![/quote'] Mit eneste problem med SBAB i den anledning var kun at jeg ikke havde en fastansättelse, ellers kunne jeg godt ha lånt hos dem (og jeg har kun boet her i 2 år)
Besvaret

Pakwhan: Du skriver, du er kommet igennem hos SBAB uden svensk personnummer. Var det så fordi, du flyttede din adresse til Sverige eller fordi du fik en "medgørlig" kontaktperson? Mht Föreningssparbanken har jeg også været der. Men man betaler jo selvfølgelig for den service også (altså at de er tilstede i Kbh), så det er ikke et alternativ for mig... Måske skulle jeg prøve Nordea....

Besvaret
Mht Föreningssparbanken har jeg også været der. Men man betaler jo selvfølgelig for den service også (altså at de er tilstede i Kbh), så det er ikke et alternativ for mig...
Hvad mener du med, betaler? Betaler man ekstra kontra andre banker? Jeg har bare hørt om rigtig god service, kontra hvad jeg oplever og har oplevet i Nordea, både i dk/se.
Besvaret

I det tilbud, jeg fik fra FSB, lå toplånet i DK til en dansk (høj) rente. Men så undgår man selvfølgelig valutarisikoen. Jeg synes bare, det var dyrt, når man kan få svenske toplån meget billigere....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...