Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hei! Noen som kan fortelle meg om hvordan det er i Husie / Kvarnby? Noen gode førskoler? Vi flytter nemlig over i oktober og kunne tenke oss å høre hvordan området er. Mvh vero:D

Besvaret

Vi bor i Husie og er vældig glade for det. Det myldrer ligefrem med børneinstitutioner i området, men jeg har ingen anelse om hvor gode de er, da vi ikke selv har børn. Jeg ved heller ikke hvor tæt de ligger når man kommer helt ud mod Kvarnby - men der er til gengæld fantastisk lækkert og grønt ude i Kvarnby, det jeg har set når vi er cyklet forbi :-) Velkommen hertil, i hvert fald.

Besvaret

Gleder meg Takk for svar! Gleder meg til å komme over, og ikke minst at det er grønt, det er noe vi virkelig har savnet når vi har bodd her i leilighet i København.

Besvaret

Vi bor også i Husie (Videdal), og er rigtig glade for det. Det ligger tilpas langt fra byen, og tilpas tæt på grønne områder. Samtidig er der kort til indre og ydre ringvej. Kvarnby ligger lidt længere fra byen end Husie. Kvarnby består af mange nyere huse, hvorimod Husie's huse generalt er lidt ældre. Håber i finder et godt hus, og velkommen til området. Hilsen Janni og Jakob

• 3 months later...
Besvaret

En forespørgsel mere Hey til jer der bor i Husie. Har lige reserveret et hus der skal bygges i Husie. Men kender heller ikke lige noget til området. Hvordan er det med indkøbsmuligheder, grønne områder i selve Husie? Hvilket ry har området? Er der meget ballade? Vi et par skoler i området. Er der slet ikke nogen der bor derude , som har børn? Alle indputs er velkomne:thumbup: :thumbup:

Besvaret

Hej repeat, jamen jeg kan da uddybe min tidligere post lidt :-) Husie er Malmös grønne bydel, og vi er stadig fantastisk glade for at bo der. Det er ikke mit indtryk, at der er meget ballade i området - der er nogle teenagere, der hænger ved de to pizzeriaer og det ene supermarked, men de er ikke særlig truende. Og så ligger der et lille islamisk center i en villa, hvor der var et forholdsvis ufarligt brandattentat en enkelt gang sidste efterår. Det er vist det vildeste der er sket mens vi har boet der. Ellers er der fredeligt. Vi har godtnok valgt at få installeret alarm, mest fordi man faktisk kan skaffe sig uset adgang til vores hus hvis man gerne vil. Indkøbsmuligheder: Der er en skummel lille mini-købmand på Klågerupsvägen samt en bager der har nogle meget korte åbningstider! Ellers er der Coop Nära i Videdal, åbent fra 8-22 alle dage. De har et ganske okay sortiment. Og så har vi lige fået Ica Maxi Toftanäs, også åbent fra 8-22 alle dage, og de har simpelthen alt. Det tager mig 10 min. at cykle derhen og der er cykelsti hele vejen - og det er nu også nemt at komme til i bil. Hvad jeg har hørt om skolerne er at Videdalsskolan har et lidt dårligere ry end Husieskolan og Bäckagårdsskolan. Men ingen egne erfaringer. Hvor i Husie skal I bo? Der er nybyggeri flere steder tæt på os efterhånden, så det kan da være at vi "næsten" bliver naboer :-D

Besvaret

Velkommen hit!

Hey til jer der bor i Husie. Har lige reserveret et hus der skal bygges i Husie. Men kender heller ikke lige noget til området. Hvordan er det med indkøbsmuligheder, grønne områder i selve Husie? Hvilket ry har området? Er der meget ballade? Vi et par skoler i området. Er der slet ikke nogen der bor derude , som har børn? Alle indputs er velkomne:thumbup: :thumbup:
Vi flyttet hit for 1 mnd siden, og vi er bare så glad for det. Naboene våre sier vi har kommet til et riktig godt område, av Malmø, det er derfor de har valgt å bo her. Vi bor i et område hvor husene er 3 år gamle og her er det barn i nesten alle hus ( ca 30 hus). Her er nært til skoven, 25 min til københavn i bil, 2 skoler i nærheteni i gå avstand, flere barnehager i gå avstand ( vår datter på 3 1/ 2 år har fått plass fra 1 des) 15 timer om uken ( jeg går hjemme på barsel, og da har man kun rett til 15 timer om uken for å få passet det store barnet). Det går buss inn til Malmø hvert 20 min, og tar 30 min...( stopper overalt..hehe) Med bil tar det 10 min å kjøre inn til byen. Det er nettopp åpnet en ny mat butikk, ICA MAXI ( kan sammenlignes med Føtex og Kvicly), bare billigere. Ellers kan man kjøre ca 10 min, så kan man handle billig på Willys, eller City Gross. Vi synes det er så fint her, og er så glad for at vi flyttet over. SÅ dere kan trygt komme her over, bare ta kontakt hvis dere har lyst, når dere en gang flytter over. Mvh Vero:)
Besvaret

Hej i to. Tusind tak for de hurtige svar. Det lyder jo som om at det er et rigtig godt område, og at vi nok skal blive glade for at bo der. Vi ser i hvert fald frem til at flytte til Malmø's grønne område:) Vi skal forhåbentlig bo på vannagården. Men det kommer jo an på om banken siger ja. Men det regner vi med:) :thumbup: Persille>> har du hørt hvad det er for er dårligt ry som skolen har?

Besvaret
Persille>> har du hørt hvad det er for er dårligt ry som skolen har?
Nåh, Vannagården er også et lækkert område, husene ser i hvert fald nydelige ud udefra :-) Altså, jeg har bare hørt at Videdalsskolan skulle være mere en "bølleskole" end de to andre, men hvis I skal bo i Vannagården hører I vel også til Husieskolan/Bäckagårdsskolan in any case? Læg nu ikke så meget vægt på hvad jeg har hørt, men snak med nogen der selv har børn i pågældende skoler, det er der sikkert mere hold i :th2: (fra en der selv gik på kommunens "bølleskole" og aldrig syntes det var særlig slemt!)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...