spinner Skrevet August 1, 2006 Rapporter Skrevet August 1, 2006 Da jeg endnu har tilgode at skulle betale min første periodiske Fordonsskatt til Vägverket, har jeg lige et spørgsmål, som jeg håber nogen kan svare på. Da vi snart skal på ferie i 3 uger, kan vi løbe ind i et problem, da det er i samme måned som vi har hovedforfald. Eftersom at opkrævningen sendes ud ca. 3 uger før sidste bogføringsdato, kan vi i teorien risikere at modtage opkrævningen efter at være taget afsted, og skulle have betalt den inden vi kommer hjem. Derfor er mit spørgsmål; hvilken dato bruger de til sidste bogføringsdato? Er det ultimo måneden (30./31.), medio måneden, eller noget vilkårligt? Mvh. Frank. (PS.: Hvad filen er 'sidste bogføringsdato' for et koncept?!? - Nu kan man så selv gætte sig til, hvor lang tid ens betaling er undervejs)
BS Besvaret August 1, 2006 Rapporter Besvaret August 1, 2006 Har også studset over det der med bogføringsdato. For så skal man nemlig selv regne ud hvor lang tid det tager at overføre osv. Jeg kan ikke huske om de bruger nogen specielle datoer eller hvordan. Evt ring til dem og forklar dem situationen. Måske de kan sende den express til jer eller give en uge mere til at betale i?
Guest carspar Besvaret August 1, 2006 Rapporter Besvaret August 1, 2006 Det betyder at VV er ligeglade med hvordan du indbetaler pengene, datoen de skriver er når de indtaster pengene i deres bogföringssystem og det er samme dag som de modtager pengene. Der er mange der er rasende over det fordi vi kan ikke få at vide hvor lang tid det feks. tager via bank eller postgiro men der er os der får en böde hvis Post enner bankgiro nossre i det.
credde Besvaret August 1, 2006 Rapporter Besvaret August 1, 2006 Synes mange gange det er generelt med faktura'er, at man kun har 7 eller 14 dage, inden det skal betales. Man kan jo snildt være på ferie i den periode og ikke have modtaget girokortet. Her synes jeg, at EON og Telia er gode, der er altid 30 dage til betalingsdato.
Futz Besvaret August 3, 2006 Rapporter Besvaret August 3, 2006 Et lille trick med mindre regninger der kommmer hele tiden (eks.vis. hver måned) er at knalde 1.000 kr eller lignende oveni hatten for så for man negative fakturarer i et stykke tid da de typisk modregner, og derved slipper man for alt besværet. Når renten er så lav som nu og hvis man ellers har likviditet er det rart at være kreditor og slippe for det nonsens.
Mohlin Besvaret August 3, 2006 Rapporter Besvaret August 3, 2006 Kan man inte anmäla det till Autogiro, så blir det betalt i tid utan att man ska tänka för mycket?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu