Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vi står og skal flytte til Sverige, har fået lovning på at kunne overtage vores lejebolig d. 1/10. Bilen er stort set indkøbt, eller det vil sige, vi har fundet den og aftalt pris og det hele (privat) og kan overtage den når det passer os. Jeg bliver grænsegænger, min kæreste er svensk, boende i DK pt. men arbejder i Sverige. Hvornår kan vi hente bilen og køre i den? Jeg regner med at vi gør det hele i hendes navn, så vi ikke løber ind i for meget bureaukrati. Problemet er bare at hun jo ikke for de nødvendige fradrag hvis hun flytter bopælsadresse allerede nu og skal pendle over broen indtil vi er på plads derover i oktober. Er der nogen som har et par gode råd til hvordan vi bør gribe tingene an?

Besvaret
Hvornår kan vi hente bilen og køre i den? Jeg regner med at vi gør det hele i hendes navn' date=' så vi ikke løber ind i for meget bureaukrati. Problemet er bare at hun jo ikke for de nødvendige fradrag hvis hun flytter bopælsadresse allerede nu og skal pendle over broen indtil vi er på plads derover i oktober.[/quote'] Hun har fradrag hvis hun bor herovre og pendler. Hvis hun flytter pro-forma til Sverige før i rent faktisk flytter for at købe svensk bil er det ulovligt og strafbart uanset om hun anvender fradrag eller ej. Så snart I er flyttet overtager i bilen. Hun har vel så svensk personnummer allerede og I skal ikke vente på at du får et tildelt.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...