Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey Jeg er blevet lidt forvirret, omkring betalingen af husleje. Håber en af jer kan give mig en hurtig forklaring.:rolleye: Hvis jeg finder en Bostadsrätter og prisen ligger på 900.000 svkr. Så skal jeg selvfølgelig ud og låne pengene. Men når der så yderligere i salgsannoncen står Hyra 3.643,- er det så hyra jeg skal betale ud over afbetalingen på mit banklån? Jeg har set på pendlerguiden, men synes bare det gjorde mig mere forvirret. Så en venlig sjæl?:new:

Besvaret
Hey Jeg er blevet lidt forvirret, omkring betalingen af husleje. Håber en af jer kan give mig en hurtig forklaring.:rolleye: Hvis jeg finder en Bostadsrätter og prisen ligger på 900.000 svkr. Så skal jeg selvfølgelig ud og låne pengene. Men når der så yderligere i salgsannoncen står Hyra 3.643,- er det så hyra jeg skal betale ud over afbetalingen på mit banklån? Jeg har set på pendlerguiden, men synes bare det gjorde mig mere forvirret. Så en venlig sjæl?:new:
hyren betales til foreningen og ligger fast. Lånet er mellem dig og banken og skal også betales. Så du kommer nok til at sidde for ca 7000 kr
Besvaret
Hvis det er på hemnet.se du kigger' date=' er der en knap i toppen der hedder "Boendekostnad" hvor du kan lave en ca. beregning på hvor meget du kommer til at sidde for.[/quote'] Det er bl.a. på henmet.se jeg kigger. Men det jeg så ikke forstår hvis jeg "vil ha" det som vi herhjemme i DK kalder for en ejerlejlighed hvad skal jeg så søge efter? Hvis jeg både skal betale til "ejerforeningen" og banken er det jo det samme som en andelsbolig herhjemme? Ret mig endelig hvis jeg er helt galt på den.:th2:
Besvaret

Du skal søge efter Bostadsrätter ;) de har ingen Ejerlejligheder i SE !!! Held og lykke med søgningen :th2: Regn iøvrigt med at Boendekostnad beregneren er lidt lavere end den faktiske udgift (det er ihvertfald min egen erfaring )

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...