Jump to content

Godt at bo i Almvik???

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa alle sammen. Min kæreste og jeg køber nok snart en lejlighed i Almvik. Vi vil gerne have noget med have til og dem er der godt nok ikke mange af i Malmø. Der er nogle enkelte. Men de er også bare en halv mio. SEK dyrere end de andre. :scared: Vi har set på noget ved Soprangatan og der omkring. Og det ser jo rigtig hyggeligt ud. Men vi kunne godt tænke os at vide lidt om motorvejs støj og om indkøbs muligheder i Almvik. Og er der godt at bo der?? Er der nogen som har lidt erfaringer de gerne vil dele med os?? Vi har været i Lindeborg og se på lejlighed også. Og det er ihvertfald et hyggeligt område. Men der er bare næsten ingen lejligheder med have til salg. Håber I kan hjælpe os lidt. Ellers tak for et fedt forum. :thumbup: Jeppe

Besvaret

Godt at bo i Almvik?? (Indkøb & støj) Hejsa alle sammen. Først og fremmest tak for et fedt forum. Min kæreste og jeg flytter snart til Malmø. Vi har set på en lejlighed på Soprangatan i Almvik og det bliver nok der vi køber noget, da vi gerne vil have en lejlighed med have og skal tage toget på arbejde. Men vi ved ikke så meget om Almvik. Vi kunne godt tænke os at vide noget mht. indkøb i området. Og hvordan er det med støjen fra motorvejen? Hvordan er det i området at bo der? Det ser ud til at være meget hyggelige omgivelser. Håber I kan hjælpe os lidt på vej.... Jeppe

Besvaret

Det er super godt Lad mig starte med at sige, at der nok kommet et par kommentarer om hvordan folk er slået ihjel, biler sat i brand, folk er slået ned, og indbrud i lange baner. sådan er det hver gang, der er nogen der spørger til et område. Synes et par stykker herinde har en tendens til at svine alle andre områder en det de selv bor til Det er bare ikke vores indtryk af området. vi har boet her (folksångsgatan) on/off siden januar i år, og permanent siden 1 maj, og vi er meget glade for området. det er et meget børnevenligt område, vi har flinke naboer, et billigt hus tæt på toget til kbh, og masser af grønne områder. Men efter 7 år i holmbladsgade området skal der heller ikke meget til at gøre et område attraktivt ;) der er ok indkøbsmuligheder ved lindängecentret hvor der er 2 mindre supermarkeder, en videobiks og et pizzeria (som ikke kan anbefales)

Besvaret

Hejsa. Tak for det. Det er rart at få et svar man kan bruge til noget. Ja det er rigtigt nok. Det er bare vigtigt at høre nogle meninger fra folk som selv bor der. Vi har ikke færdes særlig meget i Almvik nemlig. (Jeg ved ikke lige hvorfor mit indlæg har været oppe 2 gange.....) Er der andre som bor i nærheden som har nogle erfaringer de vil dele med os?? Jeppe

Besvaret

Jeg har boet i Kvartettgatan (den ved Preemtanken) i mere end 5 år og er rigtig godt tilfreds. Jeg har en af lejlighederne med en lille have foran, og det er perfekt. Ikke for meget havearbejde, men nok - det er hyggeligt at have en lille græsplæne, pæne blomster og dertil en lille overdækket terrasse.:thumbup: Og jeg kan bekræfte: Pizzeriaet er ikke godt. Svampede, ulækre og smattede tingester. :thumbdown Velkommen til!

Besvaret

Fedt! Tak. Det er også helt klart en lejlighed med have vi går efter. De er bare det dyrere desværre.... :sad: Men vi håber på snart at finde noget ihvertfald. Og håber på vi bliver glade for at slå os ned der omkring. :) Men hvad med støj fra motorvejen?? Er det noget slemt?? Jeppe

Besvaret
Fedt! Tak. Det er også helt klart en lejlighed med have vi går efter. De er bare det dyrere desværre.... :sad: Men vi håber på snart at finde noget ihvertfald. Og håber på vi bliver glade for at slå os ned der omkring. :) Men hvad med støj fra motorvejen?? Er det noget slemt?? Jeppe
jeg bor også ved preem tanken og jeg vil sige man kan høre den hvis man vil, men støjen er slet ikke værre end da jeg boede på en sidegade til nørrebrogade. Men du kan vel tage en tur derud kl 7 og høre lidt på morgentrafikken;)
Besvaret

Vi var faktisk ude at se på en lejlighed som ligger lige ved siden af preem tanken og vi kunne intet høre da vi var der. Nu var det jo også søndag så der er noget mere når det er hverdag. Det er klart. Hvad er der af indkøbs muligheder ved nær preemtanken? Jeg ved at lidt længere oppe ved Tornfalksgatan skulle der bl.a ligge en Netto mm. Håber vi får den lejlighed der. Den var virkelig lækker. Området virkede også rigtig hyggeligt. :th2:

Besvaret
Vi var faktisk ude at se på en lejlighed som ligger lige ved siden af preem tanken og vi kunne intet høre da vi var der. Nu var det jo også søndag så der er noget mere når det er hverdag. Det er klart.
Er det ikke ligegyldigt hvordan det lyder på hverdage ?? Der er I vel ikke hjemme ??
Besvaret

Jo jeg er. Jeg arbejder 7 dage og har 7 dage fri. Men det er ligegyldigt. Man hører jo som sagt det man selv vil. Og det kan vel ikke tage lang tid at vænne sig til..... Vi håber på det bedste.

Besvaret
Jo jeg er. Jeg arbejder 7 dage og har 7 dage fri. Men det er ligegyldigt. Man hører jo som sagt det man selv vil. Og det kan vel ikke tage lang tid at vænne sig til..... Vi håber på det bedste.
Jeg vil sige det sådan at hvis man bliver generet af en motorvej der er 200m væk så er det ikke byen man skal bo i. Jeg har selv boet i stuen ud til Sdr. Ringvej og krydset mellem Roskildevej og Sdr. Ringvej i Glostrup. Et af DK's mest trafikerede lyskryds. Selvfølgelig var der larm men man kan altså vænne sig til meget hvis prisen er rigtig :D
Besvaret
Jeg vil sige det sådan at hvis man bliver generet af en motorvej der er 200m væk så er det ikke byen man skal bo i. Jeg har selv boet i stuen ud til Sdr. Ringvej og krydset mellem Roskildevej og Sdr. Ringvej i Glostrup. Et af DK's mest trafikerede lyskryds. Selvfølgelig var der larm men man kan altså vænne sig til meget hvis prisen er rigtig :D
Helt enig! Og det er den lejlighed vi har set på ihvertfald værd!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...