cbpwr Skrevet September 5, 2006 Rapporter Skrevet September 5, 2006 Hejsa. Læste på en af de nordea breve jeg får at nordea giver oplysningerne om udelands betalinger til skattverket. Skal det forstås sådanne at man skal betale skat når man overføre penge fra sin danske konto til sin svenske. Nogle gange har min arbejdsgiver indsat "udlæg" direkte på min svenske. "udlæg"=fx har jeg købt værktøj til firmaet i Sverige, og min bizz overføre de også nogle gange til min Svenske konto. -Claus-
Guest Trine Besvaret September 5, 2006 Rapporter Besvaret September 5, 2006 Nej, det skal du selvfølgelig ikke. Nordea, som alle andre banker, er underlagt lovgivning om hvidvaskning af penge og alt muligt andet. Derfor skriver de at de oplyser udlandsbetalinger til Skatteverket.. Det gør alle andre svenske banker også... Hvis du har konti i skattely i Luxemborg og overfører penge til din svenske konto, ja så kan du jo blive nuppet... Hvis du overfører dine lovligt tjente penge fra en dansk til en svensk konto, er der selvfølgelig ingen problemer overhovedet.
Jakob F Besvaret September 6, 2006 Rapporter Besvaret September 6, 2006 Kontant indebetaling Hej. Tråden fik mig bare til at tænke lidt... Og jeg må indrømme at jeg ikke er så bank-kyndig. Kan man så ikke bare hæve sine penge til kontanter i DK og sætte dem ind i sin svenske bank, eller er man forpligtet til at veksle dem selv "på vej over broen"?
Guest Trine Besvaret September 6, 2006 Rapporter Besvaret September 6, 2006 Hej. Tråden fik mig bare til at tænke lidt... Og jeg må indrømme at jeg ikke er så bank-kyndig. Kan man så ikke bare hæve sine penge til kontanter i DK og sætte dem ind i sin svenske bank, eller er man forpligtet til at veksle dem selv "på vej over broen"? Og hvad skulle formålet være med det?
spinner Besvaret September 6, 2006 Rapporter Besvaret September 6, 2006 Hej. Tråden fik mig bare til at tænke lidt... Og jeg må indrømme at jeg ikke er så bank-kyndig. Kan man så ikke bare hæve sine penge til kontanter i DK og sætte dem ind i sin svenske bank, eller er man forpligtet til at veksle dem selv "på vej over broen"? Nu er jeg heller ikke speciel bankkyndig, men forsøger mig alligevel. Og jeg kunne forestille mig, at ovenstående ville skabe dig flere problemer. Pengene mister deres sporbarhed ved at du hæver dem til kontanter. Netop derfor vil de svenske skattemyndigheder nok undre sig over at du pludselig har en million stående, kontant indbetalt, mens de vil have nemmere ved at afklare det, ved at kunne se, at de kommer fra en dansk bank, og evt. kunne forespørge dér... Just my 2 cents...
Jakob F Besvaret September 6, 2006 Rapporter Besvaret September 6, 2006 Skatteverket Jo.. Det er måske sporbarheden der er nøgleordet. Man kan jo vurdere hvilken grad af sporbarhed man ønsker, men jeg kan godt følge dig i at Skatteverket bør have indsigt i ens midler. Heller nu frem for at de opdager det modsatte senere.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu