Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Det er altså for groft - jeg har lige fået en opkrævning på 100 sek fordi skatten på bilen først er bogført på VV's konto 2006-9-1 hvor den skulle have været der seneste 2006-8-31. Godt så, og jeg er godt klar over de nye regler med "bogført senest den xxx" Nu er det sådan at betalingen er tilmeldt e-faktura så jeg modtager jo betalingsanmodningen elektronisk fra VV i Nordea Netbank og godkender den som den er modtaget. Jeg tror faktisk ikke engang der er mulighed for at ændre datoen, kun godkende eller afvise. Det var da en rigtig smart måde at tjene ekstra penge på... *fnys*

Besvaret
Så sender du vel også bare regningen på de 100 spir videre til Nordea? Det er jo egentlig deres skyld den ikke er betalt til tiden.
Det er jo et "smagsspørgsmål" de er jo betalt på den dato der stod i e-fakturaen. Jeg tror nærmere at man hos VV måske ikke har fået justeret forfaldsdatoen på deres e-fakturer så de matcher de nye regler om "bogført per xxx dato".
Besvaret

Nordea siger så... Hej Möjligheten att ändra förfallodagen finns, men du måste godkänna e-fakturan först. Sen går du in på rubriken kommande ( i vänstermenyn under betalningar och överföringar ) Där kan du ändra den. Om man gör en betalning till ett bankgiro med förfallodag tex 31/ 8 tar det alltid en bankdag innan mottagaren får pengarna dvs 1/9 . När det gäller plusgiro når det mottagaren samma dag Vi ersätter dig den här gången eftersom du inte visste om det med ber dig att uppmärksamma det till nästa gång. Vi kommer att sätta in 100 kr på ditt personkonto. Med vänlig hälsning. Nordea Bank AB (publ)

Besvaret

Jeg syntes altså så stadig det er VV der er nogen kvajehoveder. 1. De bør vel være bekendt med at overførsler normalt tager en dag. 2. De bør vel også være bekendt med at man normalt godkender de regninger de sender ud på e-Faktura som de er. Hele fidusen ved e-Faktura er jo netop at man ikke skal fedte med OCR koder mm. men blot godkende regningen. Ergo bør VV også anføre en forfaldsdato der hvis den anvendes as-is sikrer at de modtager pengene rettidigt. Har så i øvrigt skrevet et lille brev til VV hvor jeg opfordrer dem til det, så må vi jo se hvad de svarer.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...