Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

øøøvvv -jeg har været involveret i et harmonikasammenstød på den fynske motorvej.:thumbdown Ingen kom til skade, så der er udelukkende tale om materielle skader.:thumbup: Der var tæt trafik og den forankørende bremser kraftigt og stopper. Jeg bremser også, men rører hans krog inden vi står stille. Herefter kommer der et lille puf bagfra, da den bagvedkørende også næsten når at stoppe. Herefter kommer et stort puf, da den fjerde bil rammer. Den fjerde bil har smadret hele fronten (og kølerhjelmen buler op på midten). Den tredje bil har fået et så stort tryk, så siderne krøller lidt sammen og dørerne gaber lidt. Vores bil skubbes frem og den første bils anhængertræk ryger gennem fronten og sætter sig fast, så vi hænger sammen. Vi kan ikke skille bilerne ad før der kommer en Falck-mand med en stor donkraft, som kan løfte næsen på vores bil. Den første bil har kun lidt skader på den bagerste kofanger, da krogen jo tog det meste. Hvem vil få skylden i sådan et tilfælde? Vil jeg få noget af den - jeg rører jo den første bil, men ikke noget alvorligt før puffene bagfra.

Besvaret
øøøvvv -jeg har været involveret i et harmonikasammenstød på den fynske motorvej.:thumbdown Ingen kom til skade, så der er udelukkende tale om materielle skader.:thumbup: Der var tæt trafik og den forankørende bremser kraftigt og stopper. Jeg bremser også, men rører hans krog inden vi står stille. Herefter kommer der et lille puf bagfra, da den bagvedkørende også næsten når at stoppe. Herefter kommer et stort puf, da den fjerde bil rammer. Den fjerde bil har smadret hele fronten (og kølerhjelmen buler op på midten). Den tredje bil har fået et så stort tryk, så siderne krøller lidt sammen og dørerne gaber lidt. Vores bil skubbes frem og den første bils anhængertræk ryger gennem fronten og sætter sig fast, så vi hænger sammen. Vi kan ikke skille bilerne ad før der kommer en Falck-mand med en stor donkraft, som kan løfte næsen på vores bil. Den første bil har kun lidt skader på den bagerste kofanger, da krogen jo tog det meste. Hvem vil få skylden i sådan et tilfælde? Vil jeg få noget af den - jeg rører jo den første bil, men ikke noget alvorligt før puffene bagfra.
Jeg tror det har været oppe herinde før noget lignende, men da du ikke har holdt tilstrækkeligt afstand til den forankørende, får du skylden for at have påkørt ham. Og sådan går det bagud, sådan var det ihvertfald da jeg i sin tid bankede op i en der bankede op i den næste! Den er kører bagerst kan jo ikke gøre for at du ikke har holdt afstand til den foran...
Besvaret

Hej Claus, jeg har prøvet det samme i DK, og min forsikring kom også til at betale den jeg endte med at ramme(jeg havde slet ikke ramt den foran mig før jeg fik en anden bil i røven.... vi havde politiet på og der var ikke noget at gøre. Det er sgu da for surt med den nye bil! :cry:

Besvaret

Nixen-bixen! Du knaldede ikke op i nogen! At du holder så tæt, at du rører krogen på bilen foran dig, har ikke noget med noget at gøre. Det er den bagerste bil, der får hele skylden - det er ham, der er skyld i, at I overhovedet havner helt inde i hinandens biler. Jeg har haft et par tilfælde inde på livet, både en kammerat og min svigermor har prøvet det. Hvis nu du var knaldet op i bilen foran dig, var lige præcis DET din skyld. Hvis bilen bag dig var kørt ind i dig, var det hans skyld. Også hvis du så knalder ind i den foran dig. Men det gjorde du jo først, da bil nummer 4 ankommer. Det er ALTID den bagerste bil, der får skylden. Held og lykke!

Besvaret

Tja, sådan kan det jo desværre gå - også for nye biler - men tak for sympatien. Nu har jeg indsendt skadesanmeldelse og så må vi jo se. Jeg har påpeget, at den lille skade, som jeg selv forårsager ikke ville være en forsikringssag og forsøger at giver skylden til de to bagvedkommende biler.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...