Jump to content

Cab med blødt tag i vinterhalvåret..erfaringer ønskes..

Recommended Posts

Skrevet

Vi overvejer at skifte den ene bil ud med en cabriolet af en art.. men er lidt usikre på komforten ved en blød cab i vinterhalvåret. Er der nogen der ligger inde med erfaringer?? Hvad med støjniveauet i kabinen når kalechen er oppe??

Besvaret
Vi overvejer at skifte den ene bil ud med en cabriolet af en art.. men er lidt usikre på komforten ved en blød cab i vinterhalvåret. Er der nogen der ligger inde med erfaringer?? Hvad med støjniveauet i kabinen når kalechen er oppe??
Vi har ikke kørt i vores endnu til vinter, men støjen er slet ikke slem.. Den er blevet godt lydisoleret. Men hiv lige fat i mig hvis du vil prøve den ..
Besvaret
De Cab biler vi har haft har der ikke väret problemer med på när MX-5 den er noget billig lavet.. Man skal over ca 140 km/t för de begynder at stöje, og det er ikke koldere at köre i ind en alm bil ( nu er det ikke gamle cab biler jeg snakker om ). Ps: I kan da komme forbi og pröve nogle stykker hos os, så kan i også se vores nye sted :):)
Besvaret
Jeg har ikke selv endnu haft fornøjelsen henover vinteren, så det kan jeg ikke sige noget om. Men jeg kan sige at på A4 cab. er der tale om en usædvanlig god kaleche, den er dobbeltforet og meget godt isoleret. ydermere er den jo udstyret med klimaanlæg og varme i sæder og vinduer. Så jeg tror ikke man kommer til at fryse. en god ide vil nok være at installere et fyr eller lign. Der er stort set ingen støj når taget er oppe, der er noget susen/rumlen. Men det er dælme svært at sige om det kommer fra kalechen alene... Dækkene giver noget rumlen i kabinen... Det er for eksempel mere støjende at sidde i en peugeot 307 med alm. fast tag. det prøvede jeg den anden dag... Igen så handler det jo også meget om hvad man vil... I mine øjne så kan en rigtig cabriolet kun være med stoftag. Det gør bare noget ved bilen som intet andet.. Den ser så skarp ud med det tag. Det alene opvejer alle de små ulemper der møtte være ved et stoftag.
Besvaret

Tak for svarene.. Vi har gang i en byttehandlen med en BMW 530 touring, så vi må lige se hvad det giver af muligheder. Vi taler nyere biler og er indtil videre enige om at Z4, A4, Saab 9-3 kan gå an. Mazda gider jeg ikke køre i:sick: ...Porsche er udenfor rækkevidde:cry: (siger min kæreste!!! looser!!!:thumbdown ) Jeg er godt klar over hardtop kan købes til nogle biler, men det er nr. 2 bil, så det er måske lidt at overshoote at investere i en hardtop, med mindre den følger med i handlen. Er forelsket i den nye C70 med foldetag...men de er først lige kommet i løbet af sommeren så udvalget /priserne er ikke interessante endnu:sad:

Besvaret
Tak for svarene.. Vi har gang i en byttehandlen med en BMW 530 touring, så vi må lige se hvad det giver af muligheder. Vi taler nyere biler og er indtil videre enige om at Z4, A4, Saab 9-3 kan gå an. Mazda gider jeg ikke køre i:sick: ...Porsche er udenfor rækkevidde (siger min kæreste!!! looser!!!:thumbdown ) Jeg er godt klar over hardtop kan købes til nogle biler, men det er nr. 2 bil, så det er måske lidt at overshoote at investere i en hardtop, med mindre den følger med i handlen. Er forelsket i den nye C70 med foldetag...men de er først lige kommet i løbet af sommeren så udvalget /priserne er ikke interessante endnu:sad:
En Boxster er da ikke så dyr igen, og den er rigtig fed at köre i :)
Besvaret
En Boxster er da ikke så dyr igen' date=' og den er rigtig fed at köre i :)[/quote'] Nææh men sammenlignet med hvad man får en nyere Z4 til, så ville jeg ikke anbefale at købe en gammel slidt boxster.
Besvaret
En Boxster er da ikke så dyr igen' date=' og den er rigtig fed at köre i :)[/quote'] Ja, har savlet over en Boxter S fra 2002 til 310 t på blocket.. men Hr. Moerke siger nej:cry:
Besvaret
Ja' date=' har savlet over en Boxter S fra 2002 til 310 t på blocket.. men Hr. Moerke siger nej:cry:[/quote'] så må du trampe i jorden og råbe og skrige..
Besvaret
Hmmmmmm.. Lyder da underligt' date=' mener da ellers at det er dig der bestemmer derhjemme :):)[/quote'] Ja, det mente jeg bestemt også. Men han er begyndt at røre på sig den satan;)
Besvaret
Ja' date=' det mente jeg bestemt også. Men han er begyndt at røre på sig den satan;)[/quote'] Så skal du bare ændre taktik og manipulere lidt =) ..
Besvaret
Hej Moerke. Ellers kan i købe min Mercedes-Benz SLK 350 AUT. Den har alt i udstyr samt metal folde tag. Så det er en rigtig året rundt bil. Jeg har også vinterdæk til bilen så den er køreklar til vinter. Se mere her. http://www.blocket.se/vi/8231637.htm?ca=23_11_s Send mig en PM eller ring hvis det har interesse. Prisen kan der snakkes om. :) Mvh Tim
Ih tak,men hvis jeg ikke må få en Porsche til 310.000 så må jeg nok heller ikke få din SLK.. men superfed bil ingen tvivl om det:)
Besvaret
Ih tak' date='men hvis jeg ikke må få en Porsche til 310.000 så må jeg nok heller ikke få din SLK.. men superfed bil ingen tvivl om det:)[/quote'] hehe. Der var jeg vist lidt hurtig. Havde ikke set den max pris. Men held og lykke med køb af CAP. Det er lækkert om sommeren. Tim
Besvaret

Stofkaleche eller metaltop Jeg har da en smule erfaring. Min første åbne bil i det svenske var en BMW Z4. Kørte kun i den om sommeren. Bestemt en fin bil - god fast karosse - fine køreegenskaber. Kalechen var egentlig OK - men ved høj fart eller stærk blæst kunne den begynde at vibrere - med tilhørende lydeffekter. Kalechens støjdæmpning var ikke overbevisende - det viste sig mest tydeligt ved kørsel gennem tunnellen. Bilen havde (som de fleste andre nyere BMW'er) "run flat tires" - de støjer - vil gå så vidt som at sige at de larmer. Her i sommer har jeg skiftet til en Opel Tigra TT - jo, det er rigtigt nok ... Den har som sikkert bekendt metaltop. Vinterdækkene er ikke købt endnu, men det er kun et spørgsmål om tid. Bilen er spinklere end Z4'en (no surprise), men den kører ganske udmærket. Indtil nu har metaltoppen vist sig at være helt uden ulemper - og ved kørsel gennem tunnellen er der (støjmæssigt) ingen forskel i forhold til en ordinær personbil. Denne bil triller på almindelige dæk - sikken en forskel - til det bedre :) Håber, at det kan svare på nogle af dine spørgsmål :)

Besvaret
Jeg har da en smule erfaring. Min første åbne bil i det svenske var en BMW Z4. Kørte kun i den om sommeren. Bestemt en fin bil - god fast karosse - fine køreegenskaber. Kalechen var egentlig OK - men ved høj fart eller stærk blæst kunne den begynde at vibrere - med tilhørende lydeffekter. Kalechens støjdæmpning var ikke overbevisende - det viste sig mest tydeligt ved kørsel gennem tunnellen. Bilen havde (som de fleste andre nyere BMW'er) "run flat tires" - de støjer - vil gå så vidt som at sige at de larmer.
Jeg er nødvendigvis ikke enig. Jeg kører selv i en Z4, men har efterhånden kørt i mange forskellige biler. Jeg har ikke oplevet kalechen vibrere, støjen synes jeg ikke er særlig slem, det er klart at der er mere støj end med metal tag, men jeg synes ikke det er noget slemt, men det er nok en smags sag, dog var jeg overrasket over hvor meget det larmer uden tag, men prøv en dag at køre igennem tunnellen med vinduerne åbne og hør hvor meget det støjer.. Til gengæld kommer mine tanker tilbage på roskilde festival og regnvejr når lyden af regn rammer softtoppen =) Jeg kan ikke anbefale run flat tires, men det har jeg nu heller ikke på min, men det er efter sigende ret dårligt også for comforten ved selve kørslen..
Besvaret

Mine erfaringer med BMW Z4 er også kun gode, jeg ha rkørt i min både sommer og vinter (mega sjov om vinteren, bare der ik ligger for meget sne :D) jeg har ingen støj problemer, da radioen selvfølgelig er tændt, og der er ordentlige højtalere i min. selvfølgelig larmer det når man køre topløs igennem tunellen, men hvad havde man regnet med, dog vil jeg anbefale et vindskjold det hjælper utroligt meget.

Besvaret
Mine erfaringer med BMW Z4 er også kun gode, jeg ha rkørt i min både sommer og vinter (mega sjov om vinteren, bare der ik ligger for meget sne :D) jeg har ingen støj problemer, da radioen selvfølgelig er tændt, og der er ordentlige højtalere i min. selvfølgelig larmer det når man køre topløs igennem tunellen, men hvad havde man regnet med, dog vil jeg anbefale et vindskjold det hjælper utroligt meget.
Kunne ikke være mere enig. Jeg har p.t ikke noget vindskjold og er du tosset en turbulæns der er i bilen.. men da jeg har heller ingen problemer, har dog ikke prøvet at køre i den om vinteren..
Besvaret

Hej Moerke... Jeg har (som du ved) haft en del cabiolet'er og har en BMW 645Ci cabriolet nu. Super isoleret 3-lags kaleche og absolut ingen støj. Selv ikke ved de 250 km/t. .. Der var en smule støj i min tidligere BMW 330Ci cabriolet, men det var absolut til at leve med og blev først slemt når man nåede de 140 km/t som Peter Holst også nævnte... Mht. min tidligere Mercedes SL55 AMG med stål foldetag så var der ingen forskel på denne og en bil med fast tag, men det kunne du jo nok selv regne ud :-) Held og lykke... Cabriolet duer!

Besvaret
Hej Moerke... Jeg har (som du ved) haft en del cabiolet'er og har en BMW 645Ci cabriolet nu. Super isoleret 3-lags kaleche og absolut ingen støj. Selv ikke ved de 250 km/t. .. Held og lykke... Cabriolet duer!
Ja Tak, så køber jeg sådan en:sad: (mellem os sagt så er den min absolute DRØMMEBIL i øjeblikket, der kører endog en M6 i sort rundt i Limhamn!!:th2: )
Besvaret
Hej Moerke... Jeg har (som du ved) haft en del cabiolet'er og har en BMW 645Ci cabriolet nu. Super isoleret 3-lags kaleche og absolut ingen støj. Selv ikke ved de 250 km/t. .. Der var en smule støj i min tidligere BMW 330Ci cabriolet, men det var absolut til at leve med og blev først slemt når man nåede de 140 km/t som Peter Holst også nævnte... Mht. min tidligere Mercedes SL55 AMG med stål foldetag så var der ingen forskel på denne og en bil med fast tag, men det kunne du jo nok selv regne ud :-) Held og lykke... Cabriolet duer!
Den er også super lækker.. 645Ci'eren er fandme flot, sikke en stil i en bil .. ingen tvivl om hvad man må overveje næste gang man skal have cabriolet..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...