larscph Skrevet September 18, 2006 Rapporter Skrevet September 18, 2006 Jeg har ladet mig fortælle, at hvis jeg nu aftaler med min arbejdsgiver i min ansættelseskontrakt at jeg arbejder hjemme 1 dag om ugen - dvs 20% af min arbejdstid - så skal jeg indkomstbeskattes hvad 20% af min løn angår i Sverige og resten i Danmark. Det giver selvfølgelig noget administration og betaling af arbejdsgiverbidrag til Sverige fra min danske arbejdsgiver. Men så var det jo at jeg tænkte, at det kunne være rimelig smart at dele - så jeg fx betaler 40% i Sverige og 60% i Danmark og dermed undgå at betale topskat af min indkomst i Danmark da min årsindtægt så er under grænsen. Er der nogen der ved om det kan fungere - lovligt - i praksis? Og hvordan er det nu lige med arbejdsgiver bidraget, er det så af hele min løn der skal betales bidrag til Sverige - eller er det kun den forholdsmæssige andel for den del af arbejdet jeg udfører fra min svenske bopæl?
Lars C Besvaret September 18, 2006 Rapporter Besvaret September 18, 2006 Læs den lige igen: http://pendler.scanianet.dk/skat/ :th2:
larscph Besvaret September 18, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 18, 2006 Mjaeh - det kan jeg godt se. Mmm.. Det lød også næsten for smart til at være sandt! Og så er det jo som regel...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu