Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Ikke korsfæstes' date=' kun grilles lidt[/quote'] jaja .. måske tager jeg fejl, det kan være hvis bilen bliver importeret fra et ikke EU land, jeg kigger når jeg kommer hjem..
  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Kan du venligst komme med noget dokumentation om ovenstående' date=' evt. et link[/quote'] Nå .. nu brugte jeg alligevel 2 sekunder på at gå ind på VV og se under Import av fordon inden for EU.. Olika former av införsel av fordon Fordon som varit registrerade i annat EU-land. Registreringsbevis (original) som visar en registrering i annat land måste finnas. som är EG-typgodkända. Det innebär att fordonet har ett CoC, (”Certificate of Conformity”). Detta gäller personbilar, motorcyklar, mopeder och traktorer. Fordonet ska uppfylla samtliga tekniska och miljömässiga krav enligt gällande EG-direktiv. för eget bruk (Begränsas till ett fordon per person och tolvmånadersperiod). som flyttsak: du flyttar från ett annat land till Sverige. som arvegods: fordonet är ett arv efter en avliden som bott utomlands. Bilar som förs in som arvegods behöver bara uppfylla de miljökrav som gäller vid kontrollbesiktning av äldre bilar. som returgods: fordonet har tidigare varit registrerat i Sverige kilde: http://www.vv.se/templates/page3____989.aspx .. Jeg ved ikke hvilken side du kiggede på nielsen ?
Besvaret
Nå .. nu brugte jeg alligevel 2 sekunder på at gå ind på VV og se under Import av fordon inden for EU.. Olika former av införsel av fordon Fordon som varit registrerade i annat EU-land. Registreringsbevis (original) som visar en registrering i annat land måste finnas. som är EG-typgodkända. Det innebär att fordonet har ett CoC, (”Certificate of Conformity”). Detta gäller personbilar, motorcyklar, mopeder och traktorer. Fordonet ska uppfylla samtliga tekniska och miljömässiga krav enligt gällande EG-direktiv. för eget bruk (Begränsas till ett fordon per person och tolvmånadersperiod). som flyttsak: du flyttar från ett annat land till Sverige. som arvegods: fordonet är ett arv efter en avliden som bott utomlands. Bilar som förs in som arvegods behöver bara uppfylla de miljökrav som gäller vid kontrollbesiktning av äldre bilar. som returgods: fordonet har tidigare varit registrerat i Sverige kilde: http://www.vv.se/templates/page3____989.aspx .. Jeg ved ikke hvilken side du kiggede på nielsen ?
Tydeligvis kiggede jeg ikke godt nok. Tak for info. Jeg tror dog jeg vil skrive til VV og spørge ind til denne regel. Hvad nu hvis man er så uheldig at man enten får stjålet sin importerede bil eller den brænder eller... inden for de 12 måneder? Er man så være tvunget til at købe en svensksåld eller vente til 12 måneders perioden er udløbet?
Besvaret
Tydeligvis kiggede jeg ikke godt nok. Tak for info. Jeg tror dog jeg vil skrive til VV og spørge ind til denne regel. Hvad nu hvis man er så uheldig at man enten får stjålet sin importerede bil eller den brænder eller... inden for de 12 måneder? Er man så være tvunget til at købe en svensksåld eller vente til 12 måneders perioden er udløbet?
Godt spørgsmål, det er sikkert kun VV der kan svare på det. Men teknisk set kan VV jo ikke holdes skyldige for at ens bil brænder eller bliver stjålet, det betyder jo bare at man så må få en forhandler eller en anden til at importere bilen, eller man må købe en bil solgt her i Sverige. Der står jo ikke noget om man kun må købe én import bil, men derimod må man som privatperson kun importere én bil om året. Så jeg ved ikke om der egentlig er noget problem med reglen, men prøv at skriv til dem, jeg er vældig interesseret i at høre hvad de svarer.
Besvaret
Godt spørgsmål' date=' det er sikkert kun VV der kan svare på det. Men teknisk set kan VV jo ikke holdes skyldige for at ens bil brænder eller bliver stjålet, det betyder jo bare at man så må få en forhandler eller en anden til at importere bilen, eller man må købe en bil solgt her i Sverige. Der står jo ikke noget om man kun må købe én import bil, men derimod må man som privatperson kun importere én bil om året. Så jeg ved ikke om der egentlig er noget problem med reglen, men prøv at skriv til dem, jeg er vældig interesseret i at høre hvad de svarer.[/quote'] Jeg har skrevet til VV nu. Jeg poster svaret når og hvis der kommer et.
Besvaret

Reglerna är följande : Om du tillämpar import för "eget bruk" får man endast ta in en bil per år, detta gör man av olika anledningar på bilar som inte är EG Typgodkännda eller bilar som inte är helbilsgodgända, ex en Corvette från USA eller en Hummer från Tyskland som importerats från USA till Tyskland utan EG Typgodkännande. För "vanliga" bilar gäller "Annant ändamål" : "Annat ändamål" är det man får om man tar in en EU-bil (dvs en bil med EU-certifikat som sålts som ny i ett annat EU-land, mestadels efter 1993) Dessa får du ta in hur många som helst av. Dock kan skattemyndigheten ha synpunkter... det men det är av helt andra orsaker (dvs du får inte handla med bilar i vinstyfte utan att göra det i något form av bolag). Har din bil bara ett E-nummer på typskylten tar du in den utan ombyggnad förutsatt att den inte är modifierad bort från sitt orginalskick (tex VMAX fån AMG eller Chiptrimmad etc.)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...