Jump to content

Recommended Posts

Guest Supermule
Besvaret

Skulle du ikke tage hjem fra job i dag???? Du er da ikke vågen...... :lol:

Hvis man nu har 2 klip og har fået svensk kørekort er de der så hvis man skifter til dansk efter 3 år ???
Spørgsmålet omhandler "når du har fået svensk kørekort"' date=' og der står ikke dansk CPR-nr. på et svensk kørekort!![/quote']
Besvaret
ingen siger jo at man SKAL bytte det svenske til et dansk
Skal man bytte det danske til et svensk kørekort? - måske inden 12 mdr efter tilflytning?
Besvaret
Næh, men måske 60%-reglen kunne være med til det. Bliver du f.eks. taget med 81 km/t i en 50 km/t zone, skal du også op til orienterende køreprøve. Og inden der nu starter en flamewar, eller anden diskution, så er jeg heeeelt på det rene med at man ikke skal blæse forbi en skole med efterbrænderen aktiveret. Jeg tænker mere på situationer hvor man kommer fra 80 km/t-zoner, og ind mod 50 km/t, og ikke nødvendigvis har fået bremsefaldskærmen foldet ud endnu. For sjovt nok er det ofte dér Pot-Jens mener det er nødvendigt for trafiksikkerheden, at stå med startrek-grejet. Hvis det er så farligt lige dér, så skulle man nok tage at flytte 50-zonen 200 mtr længere ud.
Hehe lige præcis.. Har selv været ude for dette, dog på motorvej, mod vejarbejde som først begyndte langt fremme.. men ak.. Så politimanden sagde ny teori og køreprøve til mig. Han vidste jo ikke at jeg bor i Malmø. Det er vel 1½ måned siden, og har intet modtaget, hverken bøde eller andet. Skal jeg ringe og spørge hvor bøden blir af? Hvad med køreprøve osv når jeg bor i sverige? Jeg flytter tik KBH inden for 2 måneder, ville det ændre noget hvis jeg til den tid havde et svensk kørekort?
Besvaret
Hvis nu en af ens venner er blevet taget af en fotovogn i ens svenske bil og kørt 83 hvor man må køre 50... og man ikk var med i bilen ???
Ved ikke om det er det värd, det beror jo på bödestörrelse, men (i DK i hvertfald) kan du nägte at betale böden, når det ikke er beviseligt at det er dig der er föreren og hvis du ikke vil oplyse om den rette förer, kommer du i retten, hvor du ikke har pligt til at udtale dig, og så kommer du bare til at betale for dette istedet og slipper for böden. Kan väre at foreträkke, hvis böden er stor og/eller man står til at miste körekortet, meeen i det her tilfälde burde din ven vel betale... Men hov! det var vel i Sverige din ven körte? Ved ikke om ovenstående triks også er gäldende i SE..
Besvaret
Men hov! det var vel i Sverige din ven körte? Ved ikke om ovenstående triks også er gäldende i SE..
Er der ikke noget om at andre ikke må føre ens bil uden at ejeren er med i bilen i SE? Eller er det helt galt?
Besvaret
Er der ikke noget om at andre ikke må føre ens bil uden at ejeren er med i bilen i SE? Eller er det helt galt?
jo altså, i en dansk bil så og omvendt -kun köre selv i din svenske bil i DK :)
Besvaret
jo altså' date=' i en dansk bil så og omvendt -kun köre selv i din svenske bil i DK :)[/quote'] Så hvis hændelsen er sket i en svensk indregistreret bil i Sverige, risikerer han vel at få en dobbeltbøde?
Besvaret
Du er BUSTED! Når du kommer tilbage til dk, så ryger kortet helt sikkert.
Det kan jeg så ikke rigtig bruge til noget ;) Hvem har sagt at det ryger?? De kan da max forlange en ny teori og køreprøve...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...