Tess Skrevet October 5, 2006 Rapporter Skrevet October 5, 2006 Hej! Cykler rundt i systemet... Ingen kan oplyse mig om HVEM det er der skal udbetale mine dagpenge i tilfælde af at jeg vil have en længere barsel end de 6 måneder jeg får fra mit arbejde. Nogen siger at det er den kommune hvor jeg arbejder i. Andre siger at det nu er blevet centraliseret til Københavns kommune for alle os der arbejder i Danmark men bor i Sverige. Er der nogen af jer der ved? Er der desuden nogen der ved til hvilken dansk instans man skal melde at man er blevet forælder. Efter som min søn er født her er han jo automatisk registreret og har fået personnummer etc. Men skal han have børnepenge fra danmark skal jo nogen vide at han eksisterer:rolleyes: Tænker at der nok er andre her end mig der har været igennem denne mølle? Mange hilsner Tess
Guest Juff Besvaret October 5, 2006 Rapporter Besvaret October 5, 2006 Hej Tess Så vidt jeg ved er det den kommune du er fraflyttet/sidst har boet i i DK som betaler. Vi flyttede fra Aalborg til malmö for snart 4 år siden, og ifølge dem skal de betale :-)
gika1234 Besvaret October 10, 2006 Rapporter Besvaret October 10, 2006 Barselsdagpenge Jeg fik barsels dagpenge fra den kommune, hvor jeg arbejder. Hilsen Gitte
Mc.Kinnell Besvaret October 10, 2006 Rapporter Besvaret October 10, 2006 Det er din fraflytnings kommune der udbetaler både barselsdagpenge og børnetilskud eller børnefamilieydelse som det vist nok hedder helt korrekt
Guest Lene, Trelleborg Besvaret October 18, 2006 Rapporter Besvaret October 18, 2006 Jeg får barselsdagpenge fra Taastrup Kommune hvor jeg arbejder, og børnefamilieydelse fra Gentofte, som er min fraflytterkommune. Barselsdagpenge skal gerne køre af sig selv, eftersom min arbejdsgiver hver måned har indsendt en blanket for at få refusion. Efter den sidste blanket er indsendt ved kommunen, at jeg stadig er på barsel og de overfører så dagpengene til min NEM-konto. Den man også får skattepenge retur på og børnefanilieydelsen indsættes også her.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu