Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nu har jeg søgt og læst noget herinde, men har ikke lige fundet svar på mit problem. Hvis man skulle stille et eksempel op... En bil som jeg kunne købe af en dansker i DK for 100.000.. en brugt BMW - hvis han kan få afgiften retur her i DK (bilen er dansk "født"), og vil trække afgiften fra de 100.000...den er udbudt til, hvad skal jeg så betale?? er der en fast procentsats man kan tage som tommelfingerregel?? Sælger mener umiddelbart at han ville kunne sælge den til mig for ca. 20.000, er det korrekt?!? Kommer der så svensk moms oven i den beløb jeg ville købe den for... eller kommer der bare afgiften på ca. 2.000,- ?? På forhånd tak Kapello

Besvaret
'Desværre, søgningen gav intet resultat. Prøv venligst nogle andre ord.' Hvorfor kan jeg ikke se den tråd? :mad:
Fordi den oprindelige søgning timer ud. Nummeret i URL´en refererer til en tidbegrænset "cached" søgning. Opskriften er er at linke direkte til de fundne tråde i søgningen, og ikke den resultat-side som den oprindelige søger får op ved en søgning. Alternativt fortælle hvilke ord man brugte som søge-syntaks.
  • 2 months later...
Besvaret

Ok, nu har jeg forsøgt at læse mig til hjælp, men er ikke helt sikker på alt er forstået korrekt. Sagen er den at vi er flyttet til Sverige og har købt en ny bil. Den gamle kører vi stadig i, det er en Citroen 2,0 T CT Weekend. Vi har forsøgt at komme af med den i DK, men ingen forhandlere vil over 25k. Jeg har undersøgt hvad jeg kan få tilbage i reg. afgift hvis jeg exporterer den til SV; 32k-37k. Ideen er så at sælge den herovre, eller alternativt køre i den til den skal skrottes, MEN, Hvad er den rigtige fremgangsmåde? Jeg har styr på den danske del men er der nogen der kan hjælpe med følgende spørgsmål: 1. Er det lettest at tage kontakt til en svensk forhandler og få ham til at ordne papirarbejdet i SV, og hvad koster det? 2. Hvis ikke, hvad er så den korrekte fremgangsmåde og hvilke omkostninger løber på? (Har læst på vejværket, men er ikke sikker på jeg forstår) 3. Er der risiko for at den ikke kan godkendes til syn i SV? (Kender ikke det svenske synsystem) På forhånd tak for hjælpen

Besvaret

Hvis bilen har været synet i DK kan den også synes i SE. der kan dog være fejl og mangler på bilen der gør den ikke vil blive synet. Resten kan jeg ikke hjælpe dig med.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...