Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa Min kone og jeg har fundet et dejligt lille hus med en fin have på en sidevej i området SØ for Löngatan og Nobelvägen. Vi er ret tændte på ideen om at købe hus og flytte til Malmø. Men nu har jeg tjekket lidt på nettet om området Sofielund og Heleneholm, og det skræmmer mig ærligt talt lidt. Det virker som et område, der er plaget af kriminalitet, overfald og vold. Vi venter vores første barn, og min kone skal altså være på barsel og dermed hjemme det næste års tid. Det synes jeg ikke er fedt, hvis det er et belastet kvarter. Er der nogen herinde, der kender til området, og kan be-/afkræfte mine bange anelser? Med venlig hilsen Jakob

Besvaret

HVOR har du fundet ud af at kvarteret er som du siger? Tror ikke der er nogen områder i selve malmö by der er værre/bedre end andre. Du kan sq få nogen på hovet overalt i byen. Ligeså med indbrud i biler.

Besvaret

Jeg søgte på brott + sofielund på nettet. Der kom nogle kriminalstatistikker frem, om, at området omkring Sødera Innerstan er det mest rkiminelle i hele Sverige. Desuden en kortlægning af området S¨dra Sofielund/Seved, hvor der stod, at området er præget af lavindkomstfamilier med udenlandsk baggrund, høj kriminalitet, mange indbrud, hærværk og overfald, og at folk generelt føler sig utrygge ved at færdes om aftenen. Der stod så også, at beboerne er galde for området og det liv der er - men som en der overvejer at flytte dertil opvejer det jo ikke ligefrem vold hærværk og pludselig død ;o)

Besvaret

Flyt du roligt til Sofielund. Den kriminalitet, du omtaler, er vist mest indbyrdes mellem forskellige ungdomsgrupper. Eller også menes der cykeltyveri, for jeg har i hvert fald aldrig mistet så mange cykler, som efter at jeg flyttede til Malmø! Der var et mord på en restaurant for et par år siden - det var nogle unge, som forsøgte sig med et røveri, som gik grueligt galt. Jeg har tidligere boet i den finere ende af Västra Innerstaden og bor nu i Sofielund, og jeg føler mig i hvert fald ikke mere udsat her end andre steder i Malmø.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...