Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

hej alle sammen:) først tusind tak for nogle fedt tråde:th2: har læst dem alle sammen om husdyr men alligevel er der en lille trivl, så skal lige være sikker på jeg har forstået det rigtig...:scared: ( sorry men vil gerne være helt sikker i min sag før jeg anskaffer mig min hund:rolleyes:) -jeg har forstået alt det der med rabies at det tager omkring 7 mdr. før den er klar som "pendler" -har også forstået at den skal vacineres hver 4 uge,men er det kun mod orm?? og hvad koster disse 4 ugers vaciner? - når man bor i sverige hvor kan det så bedst svare sig at købe hunden Sv el DK? lilleven

Besvaret
-jeg har forstået alt det der med rabies at det tager omkring 7 mdr. før den er klar som "pendler" -har også forstået at den skal vacineres hver 4 uge,men er det kun mod orm?? og hvad koster disse 4 ugers vaciner? - når man bor i sverige hvor kan det så bedst svare sig at købe hunden Sv el DK? lilleven
Jeps det er kun mod orm i de der 4 ugers ting og jeg ved på dyre hospitalet her i Malmø, koster det vist cirka 350 sek.
Besvaret

Det koster 220 SEK - hver 4. uge ellers er det en del billigere på Kongelunden ved Kastrup/Tårnby. Det er kun hvis man vil pendle det er nødvendigt hver 4. uge. Det kommer helt an på hvad h und man vil have - vil man "bare" have en blandingshund kan man ligeså godt slippe for dispensationerne og købe den i Sverige - ellers komer det an på hvilken hund man søger, hvilke linier, forældre og egenskaber. Hvis hunden kan findes i Sverige så ville jeg købe den der

Besvaret
Det koster 220 SEK - hver 4. uge ellers er det en del billigere på Kongelunden ved Kastrup/Tårnby. Det er kun hvis man vil pendle det er nødvendigt hver 4. uge. Det kommer helt an på hvad h und man vil have - vil man "bare" have en blandingshund kan man ligeså godt slippe for dispensationerne og købe den i Sverige - ellers komer det an på hvilken hund man søger, hvilke linier, forældre og egenskaber. Hvis hunden kan findes i Sverige så ville jeg købe den der
Det gør det vel så meget værre at tage den med som pendler til DK - hvis den er købt i Sverige .... hvis den ikke er rabiesvacc kan den vel ikke komme med hjem igen ... stakkes vuffer ;)
Besvaret

Hej Lilleven -jeg har forstået alt det der med rabies at det tager omkring 7 mdr. før den er klar som "pendler" Det kan gøres på 123 dage= 4 måneder og 3 dage (+/-) Giv 1 vaccine, vent 120 dage tag blodprøve, få det ekspederet express så har du svar 3 dage senere. Det er ikke nødvcendigt med 2 rabies vacciner, jeg har ikke hørt om nogen hund er ikke kunne nøjes med 1. (dels gennem veninder der arbejder på et dyrehospital samt ved rundringning til et par dyrlæger) Vi har selv kun givet 1 vaccine og blodprøven var OK. Men hvis man helst vil have 2 vacciner, så "snyder" man bare systemet ved at give vaccine nr. 2 ved en anden dyrlæge og får lavet nyt vaccinations bevis, så står det nemlig ingen steder officelt, og den dyrlæge som gav 1 vaccine skal tage blodprøven 120 dage fra den sidste vaccine, og det er jo den vaccine han/hun selv gav -har også forstået at den skal vacineres hver 4 uge,men er det kun mod orm?? og hvad koster disse 4 ugers vaciner? Hunden skal ikke vaccineres hver 4 uge, derimod skal den have ormekur hver 4og man får lavet et 4-veckors intyg, hvis man ønsker at pendle med hunden. Hvis man ikke vil pendle med hunde dagligt, men "bare" vil have den med fra tid til anden så behøver man ikke at fornye sit 4 veckors intyg heletiden, men man får det lavet når man har behov for det. Det er jo lidt fjollet at gå til dyrlægen hver 4 ugen hvis man kun har hunden med 4 gange om året :) - når man bor i sverige hvor kan det så bedst svare sig at købe hunden Sv el DK? Som Kira skriver, det kommer an på om du vil have en racehund hvor den hund du vil have er i DK. Hvis du vil have en blandingshund, så er det nok nemmest at købe den i sverige, da det vil være nemmere at få hunden passet "lokalt" indtil hundepasset er klar til pendling, set i forhold til at få hunden passet i DK de 4 måneder det tager før den er lovlig at tage med over grænsen. Held og lykke med projektet

Besvaret

hej alle sammen tusind tak for alle jeres svar. jeg bliver jo kloger og kloger:rolleyes: :rolleyes: men skal lige havde en ting på det rene, heidi du skriver rabies vacinen kan gøres på 123 dage! skal hunden ikke være 3 mdr. før man kan give rabies vacine? alså 3 mdr + 123 dage? min plan var at købe en ganske alm hund (jack russel terrie tror jeg det bliver)behøver ikke stamtavle. og kan evt. være blandings hund. så alså ingen rigtig krav bare den er NUSER:o hunden skal kunne med til danmark primært hver weekende. også lige til sidst dyrelæge Kongelunden ved Kastrup/Tårnby. er det en du anbefaler kira? hvad koster vacineren der? mange tak for hjælpen lilleven:th2:

Besvaret

Jeg tror nok det koster 160 kr ved Kongelunden. -Man behøver ikke vente 4 måneder før man tager hvalpen med - hvis den er under 3 måneder må man godt hvis man søger dispensation og hvalpen ikke er rabiesvaccineret

Besvaret

hej kira... tak for svaret den er jo lige til at overkomme 160 kr.:D nej er helt med på man kan søge dispensation indtil hvalpen er 12 uger gammel og at man gør det hos jordbruksverket:th2: men vi er da enige om at hunde skal være 3 mdr. før den kan starte sin rabies vacine ik???:confused: og at man ikke kan tage hunde med til danmark mens man venter på svar på vacine (alså i 120 dage som det tager at få svaret) lilleven

Besvaret
Det er korrekt med de 120 dage. Tror alligevel vores bliver smuglet med på juleferie :rolleyes:
Er det ikke også først et problem når den skal smugles med HJEM fra juleferie:rolleye:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...