Guest Supermule Skrevet October 14, 2006 Rapporter Skrevet October 14, 2006 A har pant i en bil som B har købt. B sælger bilen videre til C, der bliver gjort opmærksom på restgælden og C accepterer dette. C har så ikke indreg. bilen igen efter at pladerne blev afmeldt og nu vil A kradse pengene ind hos B...... Hvordan forholder B sig til det???? B har hjulpet A så meget som muligt med oplysning om C, men åbentbart uden succés for A. Anyone???
Danielsito Besvaret October 15, 2006 Rapporter Besvaret October 15, 2006 Hvis der ikke står noget på Konsumentverket prøv at kontakte dem. De går ikke ind i sager mellem private. Men de burde kunne rådgive dig.
Guest Supermule Besvaret October 15, 2006 Rapporter Besvaret October 15, 2006 Tak for det Daniel, men det er en dansk bil vi taler om.... :) Det er også en handel foregået i DK. Tror sgu jeg kontakter en advokat.......:) Hvis der ikke står noget på Konsumentverket prøv at kontakte dem. De går ikke ind i sager mellem private. Men de burde kunne rådgive dig.
Danielsito Besvaret October 15, 2006 Rapporter Besvaret October 15, 2006 Tak for det Daniel, men det er en dansk bil vi taler om.... :) Det er også en handel foregået i DK. Tror sgu jeg kontakter en advokat.......:) Nå! Ja, så kan de nok ikke gøre så meget! :)
Andreas Besvaret October 15, 2006 Rapporter Besvaret October 15, 2006 Hej Supermule, foreligger der en kontrakt mellem B og C om køb og overtagelse af bil og restgæld, som er underskrevet af begge parter? Hvis ja; har B gjort A opmærksom på overdragelse af bil og tilhørende restgæld til C straks efter handlen? I så fald ville jeg mene, at B ikke skal hæfte for, at C ikke indregistrerer bilen. Hvis nej - der foreligger ikke en kontrakt mellem B og C; en mundtlig aftale er lige så god som en skriftlig, men kan du bevise, at C har sagt ja til handlen? Mvh Andreas
Guest Supermule Besvaret October 15, 2006 Rapporter Besvaret October 15, 2006 C har købt bilen..... C har mundtligt accepteret at overtage restgælden i bilen. Jeg har ingen salgskontrakt.... Handlen foregik igennem den blå avis..... Hej Supermule, foreligger der en kontrakt mellem B og C om køb og overtagelse af bil og restgæld, som er underskrevet af begge parter? Hvis ja; har B gjort A opmærksom på overdragelse af bil og tilhørende restgæld til C straks efter handlen? I så fald ville jeg mene, at B ikke skal hæfte for, at C ikke indregistrerer bilen. Hvis nej - der foreligger ikke en kontrakt mellem B og C; en mundtlig aftale er lige så god som en skriftlig, men kan du bevise, at C har sagt ja til handlen? Mvh Andreas
Peter H. Besvaret October 15, 2006 Rapporter Besvaret October 15, 2006 C har købt bilen..... C har mundtligt accepteret at overtage restgælden i bilen. Jeg har ingen salgskontrakt.... Handlen foregik igennem den blå avis..... Man köber/ sälger skuda ikke en bil uden at lave en kontrakt på handlen ???
BS Besvaret October 15, 2006 Rapporter Besvaret October 15, 2006 Man köber/ sälger skuda ikke en bil uden at lave en kontrakt på handlen ??? Det kan du da se man (kan) gøre:rolleye:
Andreas Besvaret October 16, 2006 Rapporter Besvaret October 16, 2006 Hej igen, når der ikke foreligger en kontrakt, kan du måske bevise via C's ageren, at handlen kan retfærdigøres. Det er fx.; at C har afhentet bilen og den nu er hos denne. Du skal altså kunne bevise, at C via sine handlinger har foranlediget dig til at tro, at handlen var gået igennem. Er bilen hos B eller C - hvem har på nuværende fysisk ejerskab over bilen...? Ellers må du jo lade "handlen" gå tilbage. Andreas
Guest Supermule Besvaret October 16, 2006 Rapporter Besvaret October 16, 2006 Det er jo nok det der er problemet.... Det er C, men A har ingen beviser for det, udover en faktura på handlen imellem B og C..... Samt afmelding af plader samme dag på motorkontoret.... Hej igen, når der ikke foreligger en kontrakt, kan du måske bevise via C's ageren, at handlen kan retfærdigøres. Det er fx.; at C har afhentet bilen og den nu er hos denne. Du skal altså kunne bevise, at C via sine handlinger har foranlediget dig til at tro, at handlen var gået igennem. Er bilen hos B eller C - hvem har på nuværende fysisk ejerskab over bilen...? Ellers må du jo lade "handlen" gå tilbage. Andreas
Guest jxhab Besvaret October 16, 2006 Rapporter Besvaret October 16, 2006 Det er jo nok det der er problemet.... Det er C' date=' men A har ingen beviser for det, udover en faktura på handlen imellem B og C..... Samt afmelding af plader samme dag på motorkontoret....[/quote'] jeg tror du skal prøve at kontakte FS .. De råd du får herinde vil ikke være noget du kan binde noget op på juridisk alligevel ..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu