Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Er det mig der ser forkert? :rolleye: I malmø koster en 2 værelses lejlighed cirka 500.000,- I Helsinborg koster en 3 værelses lejlighed 250.000,- Kan det passe? Hvorfor er priserne lave i helsingborg i forhold til malmø? På grund af flere beboere? Hvad ville i selv vælge?

Besvaret
Er det mig der ser forkert? :rolleye: I malmø koster en 2 værelses lejlighed cirka 500.000,- I Helsinborg koster en 3 værelses lejlighed 250.000,- Kan det passe? Hvorfor er priserne lave i helsingborg i forhold til malmø? På grund af flere beboere? Hvad ville i selv vælge?
Det er jo nok fordi at danskerne i Malmö har presset priserne op. Jeg gav selv 60000 for min 2V på 65 m2i Helsingborg.
Guest Supermule
Besvaret

Udbud og efterspørgsel..... Der er ikke den samme "run" på Helsingborg, som på Malmø og omegn....

Besvaret
Jeg gav selv 60000 for min 2V på 65 m2i Helsingborg.
Det kan jo ikke bruges til noget det du siger der, med mindre du købte den igår, hvilket jeg tvivler på. Det var måske hvad din 2V kostede for 5½ år siden, men vil du sælge den idag for 60.000 sek, hmmmm :rolleyes:
Besvaret
Det kan jo ikke bruges til noget det du siger der' date=' med mindre du købte den igår, hvilket jeg tvivler på. Det var måske hvad din 2V kostede for 5½ år siden, men vil du sælge den idag for 60.000 sek, hmmmm :rolleyes:[/quote'] Men omvendt hvor mange lejligheder kunne du købe i Malmö til 60000 for 5 år siden ??
Besvaret

Altså er det her ikke en håbløs diskussion? Hvorfor koster en 2 v i Valby mere end en 4 længet går på Lolland?? Fordi der er folk er villige til at give mere for at bo i Valby end på Lolland..

Besvaret
Audii: Hvorom alting er, så har du set korrekt......priserne er et spørgsmål om udbud og eferspørgsel...............som de andre nævner herinde......blot på hver deres måde :)
Besvaret
Audii: Hvorom alting er' date=' så har du set korrekt......priserne er et spørgsmål om udbud og eferspørgsel...............som de andre nævner herinde......blot på hver deres måde :)[/quote'] Dit svar nok det eneste jeg kunne bruge :) Tak!
Besvaret

Hej Audii, Jeg bor i Helsingborg, og er glad for at bo her, jeg arbejder i Hellerup & Malmö Så måske skulle det også med i dine overvejelser hvor længe du vil bruge på transport (ved ikke liiige hvor du arbejder ;-), jeg har ikke noget problem med færgeturen morgen & aften :-) Helsingborg har alt jeg behøver, gode indkøbsmuligheder, skov & et dejligt havne område med sydlandsk stemmning (altså om sommeren) :rolleye: God jagt! Mvh Brian/

Besvaret
Hej Audii, Jeg bor i Helsingborg, og er glad for at bo her, jeg arbejder i Hellerup & Malmö Så måske skulle det også med i dine overvejelser hvor længe du vil bruge på transport (ved ikke liiige hvor du arbejder ;-), jeg har ikke noget problem med færgeturen morgen & aften :-) Helsingborg har alt jeg behøver, gode indkøbsmuligheder, skov & et dejligt havne område med sydlandsk stemmning (altså om sommeren) :rolleye: God jagt! Mvh Brian/
Jeg arbejder i sydhavnen så det er virkelig tæt på broen
Besvaret

Det er vel et spørgsmål om, at der er flere jobs i København og allernærmeste omegn, end der er i Helsingør og opland. Broen har ikke mange dage, hvor der ikke kan køres over, mens færgerne kan stoppes af vintervejr, tåge, storm, færger, der er i udu o.l. Altså, på trods af togselskabernes ihærdige forsøg på "sabotage", så er der større mulighed for at møde på sit arbejde ved at benytte broen.

Besvaret
Broen har ikke mange dage, hvor der ikke kan køres over, mens færgerne kan stoppes af vintervejr, tåge, storm, færger, der er i udu o.l.
Har nu kun hørt om den dag med dec.stormen hvor man ikke kunne komme med færgen. Så den tror jeg ikke helt på. Men jeg er sikker på at turen til jobben i vintervejret stopper i min indkørsel, langt før færgerne går i vinterhi.
  • 1 month later...
Besvaret

Flytter gerne til Juli Jeg flytter meget gerne til Helsingborg i Juli 2007, da jeg har fået job i Helsingør. Er der nogen der har et overblik over, hvor svært det er at skaffe en lejlighed på så kort tid? Jeg synes, at alle priserne er overodentligt rimelige, og det ser ud som om at der er masser af lejligheder. Men hvis der er 10 potentielle købere for hver lejlighed, så kigger vi jo lige pludselig på et større projekt.

Besvaret
Jeg flytter meget gerne til Helsingborg i Juli 2007, da jeg har fået job i Helsingør. Er der nogen der har et overblik over, hvor svært det er at skaffe en lejlighed på så kort tid? Jeg synes, at alle priserne er overodentligt rimelige, og det ser ud som om at der er masser af lejligheder. Men hvis der er 10 potentielle købere for hver lejlighed, så kigger vi jo lige pludselig på et større projekt.
Ved der lige har været en lejlighed til salg i min forening, den var faktisk solgt til en dansker, men hun kunne ikke tage sig sammen til at sende kopier af sine lønsedler, så derfor gik den handel tilbage. Men kig på datoen hvornår den er postet på nettet. Hvis du ser en lejlighed og den er sat til 350.000 og byder 353.000 ja så er der rimelig chance for at den bliver budt mere op, men hvis du synes at denne lejlighed må du bare eje og byder eks. 15.000 mere end den er sat til, ja så er der rimelig chance. Fik at vide af både bank og sælger at mange svenskere kun har omkring 10.000 mere end udbudsprisen. Ved ikke om det har ændret sig siden. Velkommen til Juli 2007 ;-)
Besvaret
Jeg ved ikke hvor du finder 3 værelses lejligheder i Helsingborg til 250.000. Hvis en lejlighed er så billig er der enten noget galt med området, eller så er månedsafgiften meget høj. Der hvor jeg kunne tænke mig at bo (i Helsingborg) koster lejligheder da ihvertfald 1 1/2 - 2 millioner, eller mere.
Besvaret
Jeg ved ikke hvor du finder 3 værelses lejligheder i Helsingborg til 250.000. Hvis en lejlighed er så billig er der enten noget galt med området, eller så er månedsafgiften meget høj. Der hvor jeg kunne tænke mig at bo (i Helsingborg) koster lejligheder da ihvertfald 1 1/2 - 2 millioner, eller mere.
Du har bare dyre vaner :laugh:
Besvaret
Så er det jo osse helt nede i centrum ;-) Men det er et stykke tid siden lejligheder kostede 250 tusind, jeg gav 300.000 for min 3er. og idag står de til 600.000 Men Fagerborn, du har dyre vaner ;-)
Besvaret
Det er vel et spørgsmål om, at der er flere jobs i København og allernærmeste omegn, end der er i Helsingør og opland. Broen har ikke mange dage, hvor der ikke kan køres over, mens færgerne kan stoppes af vintervejr, tåge, storm, færger, der er i udu o.l. Altså, på trods af togselskabernes ihærdige forsøg på "sabotage", så er der større mulighed for at møde på sit arbejde ved at benytte broen.
Ved ikke lige hvad jeg skal sige til det. Da vi havde vores 2 vinterdage her forleden sejlede færgerne fint fint men Øresundsbroen var lukkket på nedfaldne istapper :-) /HP

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...