Audii Skrevet October 18, 2006 Rapporter Skrevet October 18, 2006 Er det mig der ser forkert? I malmø koster en 2 værelses lejlighed cirka 500.000,- I Helsinborg koster en 3 værelses lejlighed 250.000,- Kan det passe? Hvorfor er priserne lave i helsingborg i forhold til malmø? På grund af flere beboere? Hvad ville i selv vælge?
Homer Besvaret October 18, 2006 Rapporter Besvaret October 18, 2006 Et lignende spørgsmål: I Uganda koster en banan 25 øre I Slagelse koster en Big Mac 29.75 Hvad vil du helst spise, og hvorfor er himlen blå??
Kim H Besvaret October 18, 2006 Rapporter Besvaret October 18, 2006 Hvis jeg havde brug for meget plads, ville jeg nok tage den med 3 værelser - ellers ville jeg nøjes med 2 værelser
Admin Besvaret October 18, 2006 Rapporter Besvaret October 18, 2006 Er det mig der ser forkert? I malmø koster en 2 værelses lejlighed cirka 500.000,- I Helsinborg koster en 3 værelses lejlighed 250.000,- Kan det passe? Hvorfor er priserne lave i helsingborg i forhold til malmø? På grund af flere beboere? Hvad ville i selv vælge? Det er jo nok fordi at danskerne i Malmö har presset priserne op. Jeg gav selv 60000 for min 2V på 65 m2i Helsingborg.
BS Besvaret October 18, 2006 Rapporter Besvaret October 18, 2006 Jeg gav selv 60000 for min 2V på 65 m2i Helsingborg. .......PLAT!:(
Guest Supermule Besvaret October 18, 2006 Rapporter Besvaret October 18, 2006 Udbud og efterspørgsel..... Der er ikke den samme "run" på Helsingborg, som på Malmø og omegn....
Toft Besvaret October 18, 2006 Rapporter Besvaret October 18, 2006 Jeg gav selv 60000 for min 2V på 65 m2i Helsingborg. Det kan jo ikke bruges til noget det du siger der, med mindre du købte den igår, hvilket jeg tvivler på. Det var måske hvad din 2V kostede for 5½ år siden, men vil du sælge den idag for 60.000 sek, hmmmm
Homer Besvaret October 18, 2006 Rapporter Besvaret October 18, 2006 Jeg købte en Krusty Burger i går på vejen hjem - den kostede kun 12,75
Admin Besvaret October 18, 2006 Rapporter Besvaret October 18, 2006 Det kan jo ikke bruges til noget det du siger der' date=' med mindre du købte den igår, hvilket jeg tvivler på. Det var måske hvad din 2V kostede for 5½ år siden, men vil du sælge den idag for 60.000 sek, hmmmm [/quote'] Men omvendt hvor mange lejligheder kunne du købe i Malmö til 60000 for 5 år siden ??
Guest Trine Besvaret October 18, 2006 Rapporter Besvaret October 18, 2006 Altså er det her ikke en håbløs diskussion? Hvorfor koster en 2 v i Valby mere end en 4 længet går på Lolland?? Fordi der er folk er villige til at give mere for at bo i Valby end på Lolland..
Mette Besvaret October 18, 2006 Rapporter Besvaret October 18, 2006 Er det mig der ser forkert? I malmø koster en 2 værelses lejlighed cirka 500.000,- I Helsinborg koster en 3 værelses lejlighed 250.000,- Kan det passe? Hvorfor er priserne lave i helsingborg i forhold til malmø? På grund af flere beboere? Hvad ville i selv vælge? Audii: Hvorom alting er, så har du set korrekt......priserne er et spørgsmål om udbud og eferspørgsel...............som de andre nævner herinde......blot på hver deres måde :)
Audii Besvaret October 18, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 18, 2006 Audii: Hvorom alting er' date=' så har du set korrekt......priserne er et spørgsmål om udbud og eferspørgsel...............som de andre nævner herinde......blot på hver deres måde :)[/quote'] Dit svar nok det eneste jeg kunne bruge :) Tak!
Hippy81 Besvaret October 18, 2006 Rapporter Besvaret October 18, 2006 Hej Audii, Jeg bor i Helsingborg, og er glad for at bo her, jeg arbejder i Hellerup & Malmö Så måske skulle det også med i dine overvejelser hvor længe du vil bruge på transport (ved ikke liiige hvor du arbejder ;-), jeg har ikke noget problem med færgeturen morgen & aften :-) Helsingborg har alt jeg behøver, gode indkøbsmuligheder, skov & et dejligt havne område med sydlandsk stemmning (altså om sommeren) God jagt! Mvh Brian/
Audii Besvaret October 18, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 18, 2006 Hej Audii, Jeg bor i Helsingborg, og er glad for at bo her, jeg arbejder i Hellerup & Malmö Så måske skulle det også med i dine overvejelser hvor længe du vil bruge på transport (ved ikke liiige hvor du arbejder ;-), jeg har ikke noget problem med færgeturen morgen & aften :-) Helsingborg har alt jeg behøver, gode indkøbsmuligheder, skov & et dejligt havne område med sydlandsk stemmning (altså om sommeren) God jagt! Mvh Brian/ Jeg arbejder i sydhavnen så det er virkelig tæt på broen
Hippy81 Besvaret October 18, 2006 Rapporter Besvaret October 18, 2006 Ja det må man sige :-) Så ville jeg nok vælge Malmö :th2: /Brian
ulmus Besvaret October 19, 2006 Rapporter Besvaret October 19, 2006 Det er vel et spørgsmål om, at der er flere jobs i København og allernærmeste omegn, end der er i Helsingør og opland. Broen har ikke mange dage, hvor der ikke kan køres over, mens færgerne kan stoppes af vintervejr, tåge, storm, færger, der er i udu o.l. Altså, på trods af togselskabernes ihærdige forsøg på "sabotage", så er der større mulighed for at møde på sit arbejde ved at benytte broen.
Nif Besvaret October 20, 2006 Rapporter Besvaret October 20, 2006 Broen har ikke mange dage, hvor der ikke kan køres over, mens færgerne kan stoppes af vintervejr, tåge, storm, færger, der er i udu o.l. Har nu kun hørt om den dag med dec.stormen hvor man ikke kunne komme med færgen. Så den tror jeg ikke helt på. Men jeg er sikker på at turen til jobben i vintervejret stopper i min indkørsel, langt før færgerne går i vinterhi.
Hippy81 Besvaret October 20, 2006 Rapporter Besvaret October 20, 2006 Ja der må jeg give Nif ret, det skal sgu meget til før at de færger ikke sejler :-) Storm, sne, Tåge - ja der skal dog nok holde sig fra HH & Sundbussen /Brian
flatlanderdk Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 Flytter gerne til Juli Jeg flytter meget gerne til Helsingborg i Juli 2007, da jeg har fået job i Helsingør. Er der nogen der har et overblik over, hvor svært det er at skaffe en lejlighed på så kort tid? Jeg synes, at alle priserne er overodentligt rimelige, og det ser ud som om at der er masser af lejligheder. Men hvis der er 10 potentielle købere for hver lejlighed, så kigger vi jo lige pludselig på et større projekt.
fisker Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 Jeg flytter meget gerne til Helsingborg i Juli 2007, da jeg har fået job i Helsingør. Er der nogen der har et overblik over, hvor svært det er at skaffe en lejlighed på så kort tid? Jeg synes, at alle priserne er overodentligt rimelige, og det ser ud som om at der er masser af lejligheder. Men hvis der er 10 potentielle købere for hver lejlighed, så kigger vi jo lige pludselig på et større projekt. Ved der lige har været en lejlighed til salg i min forening, den var faktisk solgt til en dansker, men hun kunne ikke tage sig sammen til at sende kopier af sine lønsedler, så derfor gik den handel tilbage. Men kig på datoen hvornår den er postet på nettet. Hvis du ser en lejlighed og den er sat til 350.000 og byder 353.000 ja så er der rimelig chance for at den bliver budt mere op, men hvis du synes at denne lejlighed må du bare eje og byder eks. 15.000 mere end den er sat til, ja så er der rimelig chance. Fik at vide af både bank og sælger at mange svenskere kun har omkring 10.000 mere end udbudsprisen. Ved ikke om det har ændret sig siden. Velkommen til Juli 2007 ;-)
Fagerborn Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 Er det mig der ser forkert? I malmø koster en 2 værelses lejlighed cirka 500.000,- I Helsinborg koster en 3 værelses lejlighed 250.000,- Kan det passe? Hvorfor er priserne lave i helsingborg i forhold til malmø? På grund af flere beboere? Hvad ville i selv vælge?Jeg ved ikke hvor du finder 3 værelses lejligheder i Helsingborg til 250.000. Hvis en lejlighed er så billig er der enten noget galt med området, eller så er månedsafgiften meget høj. Der hvor jeg kunne tænke mig at bo (i Helsingborg) koster lejligheder da ihvertfald 1 1/2 - 2 millioner, eller mere.
Admin Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 Jeg ved ikke hvor du finder 3 værelses lejligheder i Helsingborg til 250.000. Hvis en lejlighed er så billig er der enten noget galt med området, eller så er månedsafgiften meget høj. Der hvor jeg kunne tænke mig at bo (i Helsingborg) koster lejligheder da ihvertfald 1 1/2 - 2 millioner, eller mere. Du har bare dyre vaner
Fagerborn Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 Du har bare dyre vaner Ja, måske, men og sidde i Västergård eller Planteringen og kukke bare fordi det er billigt, det er ikke livskvalitet for mig.
fisker Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 Jeg ved ikke hvor du finder 3 værelses lejligheder i Helsingborg til 250.000. Hvis en lejlighed er så billig er der enten noget galt med området, eller så er månedsafgiften meget høj. Der hvor jeg kunne tænke mig at bo (i Helsingborg) koster lejligheder da ihvertfald 1 1/2 - 2 millioner, eller mere. Så er det jo osse helt nede i centrum ;-) Men det er et stykke tid siden lejligheder kostede 250 tusind, jeg gav 300.000 for min 3er. og idag står de til 600.000 Men Fagerborn, du har dyre vaner ;-)
HenrikP Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 Det er vel et spørgsmål om, at der er flere jobs i København og allernærmeste omegn, end der er i Helsingør og opland. Broen har ikke mange dage, hvor der ikke kan køres over, mens færgerne kan stoppes af vintervejr, tåge, storm, færger, der er i udu o.l. Altså, på trods af togselskabernes ihærdige forsøg på "sabotage", så er der større mulighed for at møde på sit arbejde ved at benytte broen. Ved ikke lige hvad jeg skal sige til det. Da vi havde vores 2 vinterdage her forleden sejlede færgerne fint fint men Øresundsbroen var lukkket på nedfaldne istapper :-) /HP
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu