EjS Skrevet October 18, 2006 Rapporter Skrevet October 18, 2006 Hej Jeg skal pr. 01/11-2006 pendle mellem Malmø og kgs. Nytorv. Jeg har ledt efter tidligere svar men kan ikke finde noget via søgefunktionen her på siden. Spørgsmålet er helt enkelt: Grusparkeringen ved Metrostationen i Ørestaden...: Hvad koster det og hvor bestiller man et parkeringsmærke/tilladelse til at parkere der??? Har været forbi easy parks hjemmeside men hvis jeg forstår det rigtigt er det bare en service hvor man betaler for at ... ja ... betale sin parkering. Er det alt for dyrt - hvilke andre prisalternativer findes (tog?)? MVH EjS
Homer Besvaret October 18, 2006 Rapporter Besvaret October 18, 2006 Tjek her: http://www.orestadsparkering.dk/hvorkanparkere/park_and_ride_1.htm 340 kr./md. eller 20 kr./dag
Guest Trine Besvaret October 18, 2006 Rapporter Besvaret October 18, 2006 Easypark er bare en lettere måde at parkere på end mønter. Men i det her tilfælde vil jeg mene at mønter er nemmest. Det koster 20 kr pr døgn, og bruger du Easypark kommer der en afgift på 8 kr til dem oveni. Fordelen med Easypark er størst hvor man ikke på forhånd har styr på hvornår man afslutter sin parkering. Der kan de 8 kr i afgift være givet godt ud.
ulmus Besvaret October 19, 2006 Rapporter Besvaret October 19, 2006 Umiddelbart lyder det, som en ret dyr løsning. Det kan da aldrig betale sig at tage bilen med over broen, hvis du alligevel skal købe togkort fra ôrestad til Kgs. Nytorv. Hvorfor dog ikke tage toget hele vejen??
Homer Besvaret October 19, 2006 Rapporter Besvaret October 19, 2006 Umiddelbart lyder det, som en ret dyr løsning. Det kan da aldrig betale sig at tage bilen med over broen, hvis du alligevel skal købe togkort fra ôrestad til Kgs. Nytorv. Hvorfor dog ikke tage toget hele vejen?? Det er da en ganske udmærket løsning hvis man vil være blot nogenlunde sikker på at nå frem i tide, og ikke har nogen parkeringsplads ved sit arbejde! Toget hele vejen er da ikke nogen løsning for folk der skal møde til tiden!
Guest Trine Besvaret October 19, 2006 Rapporter Besvaret October 19, 2006 Umiddelbart lyder det, som en ret dyr løsning. Det kan da aldrig betale sig at tage bilen med over broen, hvis du alligevel skal købe togkort fra ôrestad til Kgs. Nytorv. Hvorfor dog ikke tage toget hele vejen?? Det kommer an på hvordan man ser på det.. For os er det en fantastisk ordning.
EjS Besvaret October 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 22, 2006 Tjek her: http://www.orestadsparkering.dk/hvorkanparkere/park_and_ride_1.htm 340 kr./md. eller 20 kr./dag Tak for info. Jeg kender godt linket. Der er bare et link til Easy-parks klamme hjemmeside der absolut ikke giver nogen som helst form for info, f.eks. hvilket af deres mange abonnementer man skal vælge. Jeg prøver at ringe til ørestadsparkeringen. Er der nogen der ellers har forslag til hvor jeg kan parkere let og ikke alt for dyrt. Jeg skal arbejde nær kgs. nytorv og er interesseret i noget permanent (altså ikke byggepladser og andre steder hvor man måske/måske ikke får bøder :) MVH Esben
EjS Besvaret October 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 22, 2006 Umiddelbart lyder det, som en ret dyr løsning. Det kan da aldrig betale sig at tage bilen med over broen, hvis du alligevel skal købe togkort fra ôrestad til Kgs. Nytorv. Hvorfor dog ikke tage toget hele vejen?? Hvis jeg har ellers har ret så er det da bare et 2-zoners klippekort der kræves for at komme fra Ørestad til Kgs. Nytorv. Skal du tage toget fra Svågerstorp så tager de ved med billetpriser (hvad koster det? - er det ikke lige sat op?). Og man skal mindsandten også finde parkering til sin bil der (jeg gider ikke gå alt for langt - så Silvan osv. gider jeg ikke). Desuden er det rart at have bilen og broadgangen i weekender hvis man skal videre på besøg. MVH Esben
Guest Mogens Besvaret October 22, 2006 Rapporter Besvaret October 22, 2006 Er der nogen der ellers har forslag... Spørg dine nye kolleger ;)
Merethe Besvaret October 22, 2006 Rapporter Besvaret October 22, 2006 Hej Jeg skal pr. 01/11-2006 pendle mellem Malmø og kgs. Nytorv. Jeg har ledt efter tidligere svar men kan ikke finde noget via søgefunktionen her på siden. Spørgsmålet er helt enkelt: Grusparkeringen ved Metrostationen i Ørestaden...: Hvad koster det og hvor bestiller man et parkeringsmærke/tilladelse til at parkere der??? Har været forbi easy parks hjemmeside men hvis jeg forstår det rigtigt er det bare en service hvor man betaler for at ... ja ... betale sin parkering. Er det alt for dyrt - hvilke andre prisalternativer findes (tog?)? MVH EjS Hejsa:) Tror jeg har løsningen til dig.... Når jeg skal ind i centrum tager jeg bilen og kører til Islands Brygge Metro Station. Der kan man parkere gratis lige op ad nedgangen til metroen - bedre alternativ findes der ikke;) Og så tager det kun 3-4 minutter fra Islands Brygge til Kongens Nytorv.
EjS Besvaret October 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 22, 2006 Hejsa:) Tror jeg har løsningen til dig.... Når jeg skal ind i centrum tager jeg bilen og kører til Islands Brygge Metro Station. Der kan man parkere gratis lige op ad nedgangen til metroen - bedre alternativ findes der ikke;) Og så tager det kun 3-4 minutter fra Islands Brygge til Kongens Nytorv. Hej Det lyder næsten for godt til at være sandt. - Det er ikke gratis som i "gratis hvis du ikke bliver opdaget"? - Er der ikke kapacitetsproblemer hvis det er gratis. Jeg er afhængig af at kunne stille bilen der hver dag mandag til fredag fra 0800-1700? - Hvordan med morgentrafikken på Islands brygge? Passerer dit forslag denne test er du min redningsmand/kvinde (vi burde byde dig på middag :) Og ellers er det et skidegodt forslag hvis man bare skal et sving ind i byen i weekender osv. Stort tak. VH Esben
EjS Besvaret October 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 22, 2006 Spørg dine nye kolleger ;) Dem kender jeg ikke endnu :) Og de fleste bor i Kbh - jeg tror faktisk ikke en eneste bor i Sverige. VH Esben
Merethe Besvaret October 22, 2006 Rapporter Besvaret October 22, 2006 Hej Esben, nu er der jo ikke mange der 'ikke bliver opdaget' i København hvis de holder ulovligt parkeret:-/. Om det er gratis permanent ved jeg ikke. Men i øjeblikket er der ikke parkeringsafgift. De graver og bygger lige ved universitetet så det kan da godt være at der en dag bliver sat skilte op når de er færdige... Jeg har endnu aldrig prøvet at pladsen var fuld booket når jeg kommer, men parkerer der heller ikke hver dag. Mht. morgentrafikken, så har jeg holdt i kø en enkelt gang i 5 minutter. Den rigtige kødannelse starter først hvis du kører helt ind til Christianshavn, hor du jo ikke skal hen hvis du parkerer ved Islands Brygge... Mit råd er, at du kører en tur forbi næste gang du skal til København - tag Tårnby afkørslen, der er altid mindre trafik end hvis du kører til Ørestad:) Hej Det lyder næsten for godt til at være sandt. - Det er ikke gratis som i "gratis hvis du ikke bliver opdaget"? - Er der ikke kapacitetsproblemer hvis det er gratis. Jeg er afhængig af at kunne stille bilen der hver dag mandag til fredag fra 0800-1700? - Hvordan med morgentrafikken på Islands brygge? Passerer dit forslag denne test er du min redningsmand/kvinde (vi burde byde dig på middag :) Og ellers er det et skidegodt forslag hvis man bare skal et sving ind i byen i weekender osv. Stort tak. VH Esben
EjS Besvaret October 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 23, 2006 Hej Esben, nu er der jo ikke mange der 'ikke bliver opdaget' i København hvis de holder ulovligt parkeret:-/. Om det er gratis permanent ved jeg ikke. Men i øjeblikket er der ikke parkeringsafgift. De graver og bygger lige ved universitetet så det kan da godt være at der en dag bliver sat skilte op når de er færdige... Jeg har endnu aldrig prøvet at pladsen var fuld booket når jeg kommer, men parkerer der heller ikke hver dag. Mht. morgentrafikken, så har jeg holdt i kø en enkelt gang i 5 minutter. Den rigtige kødannelse starter først hvis du kører helt ind til Christianshavn, hor du jo ikke skal hen hvis du parkerer ved Islands Brygge... Mit råd er, at du kører en tur forbi næste gang du skal til København - tag Tårnby afkørslen, der er altid mindre trafik end hvis du kører til Ørestad:) SUPER... Jeg flytter til Øen i Limhamn på fredag og starter først på arbejde onsdag. Så er der tid til at "kolla läget" på Amger. Tak igen for dit forslag og forklaring. Super med denne debatside. MVH Esben
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu