Guest Nadynka Skrevet October 28, 2006 Rapporter Skrevet October 28, 2006 hey hey Så er der gang i dæk debatten ;) Jeg skal til at have fat i komplette vinterdæk uden dubber, jeg har kigget på Roadhog, ITS ( made in SE ) og Pirreli dæk ?....da de ligger til en rimelig pris, er der nogle der kender til overstående ? er de gode eller dårlige....måske der er nogle der kender nogle billige steder man kan få fat i komplette dæk til en god pris.:th2: Pft Nadynka
Gio Besvaret October 28, 2006 Rapporter Besvaret October 28, 2006 Jeg skal til at have fat i komplette vinterdæk uden dubber, jeg har kigget på Roadhog, ITS ( made in SE ) og Pirreli dæk ?....da de ligger til en rimelig pris, er der nogle der kender til overstående ? er de gode eller dårlige....måske der er nogle der kender nogle billige steder man kan få fat i komplette dæk til en god pris.:th2: Seneste test fra MotorMännen - http://www.motormannen.se/mm/site/download/tidningen_motor/motor08_vinterdacktest.pdf - utan dubbar :)
Guest Supermule Besvaret October 28, 2006 Rapporter Besvaret October 28, 2006 Ud fra den test, må du veje egenskaberne op imod hinanden... Jeg har valgt et vinterdæk med gode egenskaber på tør, våd og tilsneet vej.... de er ikke så fikse på ren is. Til de dansk/sydsvenske forhold ville jeg klart vælge et vinter performance dæk, hvor egenskaber som aquaplaning, bremsning på våd vej er prioriteret højt.... Lidt ligesom Conti's TS810. Der er trods alt 13 meter's forskel på tør vej når du bremser fra 80 km/t. Det er 2 billængder......
spinner Besvaret October 28, 2006 Rapporter Besvaret October 28, 2006 Jeg har valgt et vinterdæk med gode egenskaber på tør' date=' våd og tilsneet vej.... de er ikke så fikse på ren is.[/quote'] Har du så valgt Conti's TS810, eller en tilsvarende model i stedet? Jeg går lidt efter de samme egenskaber, og vil da gerne høre om evt. alterantiver til TS810.
Guest Supermule Besvaret October 28, 2006 Rapporter Besvaret October 28, 2006 Jeg har Dunlop Wintersport 3D på Audi'en..... Jeg har før kørt på Dunlop Wintersport M2 i 235/40/18 og de var svære at få til at aquaplane.... Jeg kunne snildt cruise med 180 på ganske våde veje.... Desuden var der også mange km i dem. De holdt vel omkring 50.000km incl kørsel en hel sommer..... Det er også derfor jeg har valgt Dunlop til Audi'en. Den kører på 225/45/18, og det kan man godt mærke..... Der er en del mere komfort i dem, i forhold til sommerdækkene, men de er ikke så præcise pga den høje profil. Lige med undtagelse af sidste vinter, hvor der var meget sne, så er det faktisk et spørgsmål om at sommerdæk performer bedre i det "vintervejr" vi har hernede. Men igen..... Du får en større margen med vinterdæk, når vejret er så omskifteligt som det er.......
spinner Besvaret October 31, 2006 Rapporter Besvaret October 31, 2006 Super. Tak for input. Jeg går efter de vinterdæk, der er mest lig sommerdæk, hvis man kan sige det. Den ene uge i året vi virkelig kommer i vinterføre, tror jeg nok jeg kan leve med at sætte farten ned... :)
BS Besvaret October 31, 2006 Rapporter Besvaret October 31, 2006 Mit første valg var Goodyear UG7 men de er revet væk fra hylderne i DK. Jeg fik tilbudt et af deres helt nye dæk som hed Performance som skulle være 2 mdr gammelt. Men da jeg kunne spare 1k ved at montere Michelin Alpin3 isteddet valgte jeg det.
Kim H Besvaret October 31, 2006 Rapporter Besvaret October 31, 2006 Michelin Alpin3 har fået ganske fine bedømmelser i tysk/dansk vinterdæktest. Eftersom Skåne (også) klimatisk ligger tæt på Danmark anser jeg det for et meget passende vinterdæk - selvom det måske ikke vil kunne begå sig "nord for polarcirklen" ;)
BS Besvaret October 31, 2006 Rapporter Besvaret October 31, 2006 selvom det måske ikke vil kunne begå sig "nord for polarcirklen" ;) Så er det sq heldigt jeg ikke kommer disse steder....mere :D
Guest ThomasO Besvaret October 31, 2006 Rapporter Besvaret October 31, 2006 Ja man pas lige på.... selv om der ikke er permanent is, har vi alligevel den værste hernede. Husk lige det når det bliver koldere end normalt en aften. Skåne strækker sig jo også dybere ind i landet, og skal man køre på mange lave veje ved mange søer og skove ..... så husk lige "Skånehalkan". Fik selv den ære at opleve det samme fænomen på Holbækmotorvejen, med en tung pansret ford transit værditransport, ned ad bakke. Lige der hvor mosebryggen lagde sig på vejen og temperaturen droppede drastisk. Det er lige efter Roskilde ned ad bakken hvor fjorden er tæt på vejen. Et skoleeksempel, vil gerne lige dele det med andre. Hele aftenen havde det været lige omkring frysepunktet, men den dag kørte vi uden varsel nærmest ned i en rimfyldt fryser. Fatter den dag i dag ikke hvordan den bil blev på vejen.....nøj der var glat.... og kun på de der 500m mellem Albertslund og Holbæk. Bilen bag os lyste rød/hvid/rød/hvid/rød/hvid/rød/hvid/.....gul gul gul gul.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu