Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg vil gerne importere et motorcykel fra et ikke-EU land til Sverige. Er der nogle venlige sjæle der kan hjælpe, evt. fortælle mig hvem jeg skal snakke med? Hvad hedder det der tilsvarer SKAT i Sverige? På forhånd tak, Mvh Amardeep.

Besvaret
Jeg vil gerne importere et motorcykel fra et ikke-EU land til Sverige. Er der nogle venlige sjæle der kan hjælpe, evt. fortælle mig hvem jeg skal snakke med? Hvad hedder det der tilsvarer SKAT i Sverige? På forhånd tak, Mvh Amardeep.
Som Leon skriver, kan du finde en masse info Her Hvilken maskine drejer det sig om? Hvis modellen er typegodkendt i DK, kan du finde typeattest hos Færdselsstyrelsen.
Besvaret

Der er tale om en Royal Enfield 500. Jeg kigger på siden, tak. Jeg læste godt nok på Royal Enfields int. hjemmeside, at man ikke bør købe motorcykler fra f.eks. Indien og prøve at få den registreret i udlandet da de indiske motorcykler ikke altid er egnede til udlandet. Men jeg er i tvivl hvorvidt det er for at skræmme kunder der vil importere og derved spare penge istedet for at købe hos reg. forhandlere i danmark/sverige.

Besvaret
Der er tale om en Royal Enfield 500. Jeg kigger på siden, tak. Jeg læste godt nok på Royal Enfields int. hjemmeside, at man ikke bør købe motorcykler fra f.eks. Indien og prøve at få den registreret i udlandet da de indiske motorcykler ikke altid er egnede til udlandet. Men jeg er i tvivl hvorvidt det er for at skræmme kunder der vil importere og derved spare penge istedet for at købe hos reg. forhandlere i danmark/sverige.
Altså, du overvejer at importere en Enfield ??? Hvorfor ????? :laugh: Og, du skal betale 27.000 DKK ?? Det er ca. 33.000 SEK.... Derudover så skal du betale for registreringen, ny lygte o.a. En sprit-ny koster ca. 50.000 SEK.... det kan sgu da ikke betale sig..... http://www.royalmotorcycles.com/
Besvaret

27,000 dkr er prisen for en Enfield hvis jeg køber den i Danmark. Grunden til at jeg ville importere fra Indien, er at prisen dernede for en Royal Enfield 500cc er under 10,000 dkr! :lol: Er det ikke det værd?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...