Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

En dansk sa till mig att man som pendlare kan bli befriad från att betala de där 8 procenten AM-bidrag, då man inte kommer att uttnyttja det danska välfärdssystemet. Kan detta stämma? Tror tyvärr inte det.

Besvaret

Skulle någon vänlig själ kunna ränka ut hur mycket jag får över av min inkomst, då jag är osäker på hur man ska ränka? Kommer att tjäna 17000 danska kronor i månaden, och har 8 % AM-bidrag att betala plus 38% i skatt. Mitt avdrag per månad är 5784 dkr. Skulle vara väldigt tacksam.

Besvaret

Hvem betaler 38 procent i skat? :confused: Jeg tager muligvis fejl, men jeg har en lumsk mistanke om, at det fradrag og den skatteprocent, du snakker om, Prospero, er det, der står på dit skattekort. Det er jo et facit Skat er kommet frem til efter at have puttet dine data ind i elektronhjernen og drejet på håndsvinget. Så træk fradraget fra de 17.000 og tag 38 procent af resten - det er din skat - med mindre din forskudsopgørelse er forkert. Du kan så også bare vente til du får din løn, for så har den flinke arbejdsgiver selv regnet skatten ud og trukket den - eller rettere sagt dem - fra. :)

Besvaret
Det stämmer att jag pratar om det som står på mitt skattekort' date=' är det något fel i att göra det? Förstår inte riktigt vad du menar Nils.[/quote'] Din skat består af arbejdsmarkedsbidrag, bundskat, kommuneskat og amtsskat - nogen af delene påvirkes af dine fradrag andre ikke, nogle af delene påvirkes af personfradraget, andre ikke. Et indviklet regnestykke, men det er jo regnet færdigt på dit skattekort - det indviklede regnestykke er reduceret til et bestemt fradrag og en bestemt trækprocent, som du bare kan bruge på din løn, så har du facit for, hvad du skal betale i skat. :)
Besvaret

Men du blev förvånad över att jag betalar 38% i skatt. Är det för att det låter mycket eller lite? Tror du att det kan vara något fel med min forskudsopgörelse? Vad händer om den är fel?

Besvaret
Men du blev förvånad över att jag betalar 38% i skatt. Är det för att det låter mycket eller lite? Tror du att det kan vara något fel med min forskudsopgörelse? Vad händer om den är fel?
Nej, jeg tror ikke der er noget galt med din forskudsopgørelse, hvis du tjener 17000 dkk om måneden. Og hvis du har fået SKAT til at regne din forskudsopørelse ud så ville jeg stole på den,
Besvaret
Der er ikke noget mærkeligt ved en trækprocent på 38, men en skatteprocent på 38 er svær at konstruere ud fra AM-bidrag, kommuneskat, amtsskat, bundskat, mellemskat, topskat og hvad der ellers er. :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...