macman Skrevet November 7, 2006 Rapporter Skrevet November 7, 2006 Arhhhhh lort, et uheld kommer sjældent alene og nu har jeg betalt over 27000 SEK for bilreparationer i denne måned... godt nok på 2 forskellige biler, men alligevel og så sker det her. I mandags kørte jeg bagved en Cementa lastbil med hænger op mod vandtårnet i Hyllie fra Limhamn. Da jeg kom på arbejde så jeg at lakken og ruder, ja hele bilen var fyldt med cementstøv. Ganske små partikler og jeg lagde ikke det store i det og tænkte, det kan vaskes af. Efter besøg her til aften på den lokale Preem bilvask med børster, blev jeg klogere. Det sider fanme fast og jeg tror det har ætset sig ind i lakken, så nu har jeg selv stået og skrubbet med varmt vand og autoshampoo i 1,5 time og bilen er stadig ikke ren. Det her site er jo en guldgrube i nødvendig og unødvendig viden, specielt om biler og forsikring :) Nogen der har nogen erfaringer udi dette scenario, kan man få forsikringen eller Cementa til at betale hvis lakken er ødelagt, eller skal man selv betale og køre den omkring en ditech eller lign for at få den fixet (eller skal der en omlakering til). Jeg vil hellere være lidt på forkant inden jeg ender op med en rustplettet bil om 1 uge eller 2.
Homer Besvaret November 7, 2006 Rapporter Besvaret November 7, 2006 Jeg har prøvet et lignende scenarie, dog ikke med cementstøv, men en forankørende bil på motorvejen, hvis rude pludselig smadrede og regnede ud over fronten på min. Det krævede en næsten total omlakering og en ny forrude, og blev dækket af min bilforsikring (med selvrisiko). Den forankørende bil fik jeg aldrig fat i, elles havde hans forsikring dækket. Prøv derfor i første omgang at ringe til dit forsikringsselskab og hør hvad de vil tilråde dig
BS Besvaret November 7, 2006 Rapporter Besvaret November 7, 2006 Tror du får meget svært ved at få Cementa til at betale for der er ingen beviser for at det rent faktisk er dem du kørte bag. Ud over du selvfølgelig siger det. Så jeg ville satse på din forsikring.
testeren Besvaret November 7, 2006 Rapporter Besvaret November 7, 2006 Dælme trist med din bil da! Jeg prøvede for 10 år siden at køre bag en lastbil der tabte småsten på motorvejen, og derved lavede et stenslag i forruden. Jeg kunne ikke lige stoppe chaufføren, og ringede derfor til vognmanden, og de bad mig komme forbi og så lavede de en udbetaling herefter uden problemer. Hvis det er den rute du normalt kører på og du kan komme op med de nøjagtige data for tidspunkt m.v. så er det da en mulighed at prøve det. Men du skal nok lige rykke i morgen!! Held & Lykke med det!
Michael Stilling Besvaret November 10, 2006 Rapporter Besvaret November 10, 2006 Det burde være muligt at få forsikringen til at dække, men det vil nok være hensigts mæssigt at være så detaljeret som muligt og have eller tage et nummer på en bil hvis de ligger og kører der lige nu. Alternativ kan du kigge her ud så kan vi jo prøve på et lille stykke om jeg har noget der kan tage det, har lidt af hvert til formålet, hvis det er chement tror jeg ikke det er gået i lakken, men det kan være slemt nok, men du er velkommen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu