Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

I forbindelse med flytning til Sverige har jeg fået konto i Skånes Provinsbank. Jeg må sige, at lige så glad jeg er for Danske Bank, lige så utilfreds har jeg indtil videre været hos Skånes Provinsbank. For det første tager de næsten 500 kr hver kvartal bare for at holde på mine penge. Så forventer jeg også lidt service. Igår skulle jeg betale for min nye lejlighed, og fik at vide fra min ejendomsmægler at jeg skulle kigge forbi min bank og identificere mig. Jeg tog så derover, og fik at vide at jeg skulle af med 700 SEK så banken kunne overføre pengene til lejlighedens sælger. HVORFOR - spurgte jeg! (Jeg tog altså ikke lån fra banken, men satte hele beløbet ind fra mit Danske bank).Hun forklarede mig at hun ikke vidste hvem jeg var, og derfor skulle jeg identificerer mig, og desuden var intet gratis - de gjorde mig med andre ord en tjeneste!!! Det skal siges, at jeg åbnede mit konto for ca. 2 uger siden hvor jeg personligt mødte op med kørekort og pas. Og så siger hun de ikke kender mig?:confused: Hvad f. er de 500 kroner om måneden for? Og er det ikke i bankernes interesse at man er kunde hos dem? Jeg fatter det ikke. Hvad har i andre gjort når i skulle betale for jeres bolig? Har i også betalt?

Besvaret
I forbindelse med flytning til Sverige har jeg fået konto i Skånes Provinsbank. Jeg må sige, at lige så glad jeg er for Danske Bank, lige så utilfreds har jeg indtil videre været hos Skånes Provinsbank. For det første tager de næsten 500 kr hver kvartal bare for at holde på mine penge. Så forventer jeg også lidt service. Igår skulle jeg betale for min nye lejlighed, og fik at vide fra min ejendomsmægler at jeg skulle kigge forbi min bank og identificere mig. Jeg tog så derover, og fik at vide at jeg skulle af med 700 SEK så banken kunne overføre pengene til lejlighedens sælger. HVORFOR - spurgte jeg! (Jeg tog altså ikke lån fra banken, men satte hele beløbet ind fra mit Danske bank).Hun forklarede mig at hun ikke vidste hvem jeg var, og derfor skulle jeg identificerer mig, og desuden var intet gratis - de gjorde mig med andre ord en tjeneste!!! Det skal siges, at jeg åbnede mit konto for ca. 2 uger siden hvor jeg personligt mødte op med kørekort og pas. Og så siger hun de ikke kender mig?:confused: Hvad f. er de 500 kroner om måneden for? Og er det ikke i bankernes interesse at man er kunde hos dem? Jeg fatter det ikke. Hvad har i andre gjort når i skulle betale for jeres bolig? Har i også betalt?
Det lyder mystisk det der. Vi har også SP (I Lund) og har været meget glade, aldrig nogen problemer. Vi startede ganske vist også ud med at blive behandlet som nye kunder/"ukendte Danskere" men så henviste (CC er en god ting i korrespondence) vi pr. mail dem til vores danske danske bankrådgiver i "moderkoncernen". De svor så, at vi var lutter gode mennesker og ikke på nogen måde i bad standing hos Danske Bank eller nogen Kronofogeder og så var alt pingeling efterfølgende. Vi betaler mig bekendt nada gebyrer eller dummebøder af nogen art (faktisk stik modsat hos Danske Bank, FRB-Chapter)
Besvaret
Vi betaler mig bekendt nada gebyrer eller dummebøder af nogen art
Enig - sjældent har jeg oplevet bedre bank. Total iorden kundebetjening fra day one !
Besvaret
Enig - sjældent har jeg oplevet bedre bank. Total iorden kundebetjening fra day one !
Osse kun gode ting at sige om skånes provinsbank :-) Var dog lidt forvirret, da de ringede mig op, og bad mig komme til en samtale :-( Men det var ganske normalt, ville bare snakke pension med mig. Men altid glad personale i min afdeling i Helsingborg, og ja min bank i dk, sagde osse god for mig,gør det hele lidt/meget lettere.
Besvaret

Har også Skånes Provinsbank (i Lund), og jeg har også kun oplevet dem som särdeles flinke og hjälpsomme, også når der har väret problemer. Og min bankrådgiver har altid haft tid til at hjälpe "en dum dansker" med at forstå det svenske system. Havde lidt problemer i starten med at få overfört penge gratis mellem min danske og svenske konto, som jeg var blevet lovet, men de har altid löst problemerne, når jeg har gjort opmärksom på det. Så også kun positive ord herfra :th2:

Besvaret
Havde lidt problemer i starten med at få overfört penge gratis mellem min danske og svenske konto, som jeg var blevet lovet
Dette kan man desværre ikke selv gøre, men må advicere banken hver gang - eller er det anderledes hos jer?
Besvaret
Dette kan man desværre ikke selv gøre' date=' men må advicere banken hver gang - eller er det anderledes hos jer?[/quote'] Har fast overførsel hver måned, det koster intet, og der går ikke 3 bankdage før de er der. Osse langt nemmere at lade dem gøre det ;-) kan jo altid have et lille beløb til overførsel, og så sende en mail hvis der skal flyttes mere :-)
Besvaret
Dette kan man desværre ikke selv gøre' date=' men må advicere banken hver gang - eller er det anderledes hos jer?[/quote'] Jeg fik bare en aftale om fast overförsel hver måned, det skulle stadig göres manuelt ja, men det gjorde de så også :) Ellers har jeg Telebank, hvor man selvfölgelig selv skal ringe, men så länge jeg ikke skal betale gebyrer for at overföre penge frem og tilbage er jeg glad:)
Besvaret
Dette kan man desværre ikke selv gøre' date=' men må advicere banken hver gang - eller er det anderledes hos jer?[/quote'] Jep, Men Inger L. fra Lund fortalte mig at hun sidder i en arbejdsgruppe der arbejder på at løse det problem således at man selv kan gøre det som en almindelig kontooverførsel
Besvaret
Men Inger L. fra Lund fortalte mig at hun sidder i en arbejdsgruppe der arbejder på at løse det problem således at man selv kan gøre det som en almindelig kontooverførsel
OK - tak for info...
Besvaret
Jep, Men Inger L. fra Lund fortalte mig at hun sidder i en arbejdsgruppe der arbejder på at løse det problem således at man selv kan gøre det som en almindelig kontooverførsel
Måske i skulle finde en mere uptodate bank:)
Besvaret
Måske i skulle finde en mere uptodate bank:)
Problemer er hvad man gør dem til ;-) Er mere glad for den personlige kontakt, i landmandsbanken ;-) Også behøver man ikke lade kreaturet stå udenfor :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...