Zidane Skrevet November 20, 2006 Rapporter Skrevet November 20, 2006 ................................
Thomas Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Mit spørgsmål: 1) Kan konen får mands person fradrag (ca.36.000) hvis hun arbejder i DK og manden arbejder i Sverige? 2) Kan konen får mands fradrag på det mand betaler i børnepenge..........mand uden arbejde så har han ikke råd for at betale børnepenge (ca.1000 om mdr.) så betaler konen i stedet for ham de penge til hans eks-kone? Tak for de kloge svar............ 1) Nej 2) Nej
ATECH2 Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Svar: 1) Jo! Se tidligere indlæg under "Skat"! 2) Ved ikke. Tommy
Thomas Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 1) Jo! Se tidligere indlæg under "Skat"! 2) Ved ikke. Tommy Du skal da ikke fortælle mig at hvis jeg var gift at jeg så ville få et extra fradrag for min kone, selvom hun arbejder i sverige og ikke har krav på noget i dk!!! Det ville da være den fedeste fidus så... Jeg kan fostå man kan få sin kones fradrag hvis hun var arbejdsløs.
fisker Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Du skal da ikke fortælle mig at hvis jeg var gift at jeg så ville få et extra fradrag for min kone, selvom hun arbejder i sverige og ikke har krav på noget i dk!!! Det ville da være den fedeste fidus så... Jeg kan fostå man kan få sin kones fradrag hvis hun var arbejdsløs. Osse selv om hun arbejder, et lille hul i lovgivningen. Men ring og spørg skat dk, den er god nok ;-)
Guest Trine Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Du skal da ikke fortælle mig at hvis jeg var gift at jeg så ville få et extra fradrag for min kone, selvom hun arbejder i sverige og ikke har krav på noget i dk!!! Det ville da være den fedeste fidus så... Jeg kan fostå man kan få sin kones fradrag hvis hun var arbejdsløs. Den er god nok, du kan få ægtefællefradrag fra DK hvis din kone/eller mand ikke er tilknyttet arbejdsmarkedet i Danmark. Tilgengæld kan du så ikke være begrænset skattepligtig under grænsegængerregler, men kun alm. begrænset skattepligtig. Så det er en opvejning af flere faktorer. Der var en ret lang artikel i det sidste Øresundsbroblad, hvad det end så hedder:)
Thomas Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Den er god nok, du kan få ægtefællefradrag fra DK hvis din kone/eller mand ikke er tilknyttet arbejdsmarkedet i Danmark. Tilgengæld kan du så ikke være begrænset skattepligtig under grænsegængerregler, men kun alm. begrænset skattepligtig. Så det er en opvejning af flere faktorer. Der var en ret lang artikel i det sidste Øresundsbroblad, hvad det end så hedder:) Øresundsbroblad får man sådan noget?
Guest Trine Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Øresundsbroblad får man sådan noget? Ja, hvis man er kunde på Øresundbroen.. eller vi får ihvertfald. Men det kræver du er gift inden udgangen af året. Man kan kun gå under de regler for hele år af gangen så vidt jeg husker. Men der står mere inde på skat.dk og herinde iøvrigt hvis du søger på ægtefællefradrag.
almir.dk Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 :) Mit spørgsmål: 1) Kan konen får mands person fradrag (ca.36.000) hvis hun arbejder i DK og manden arbejder i Sverige? 2) Kan konen får mands fradrag på det mand betaler i børnepenge..........mand uden arbejde så har han ikke råd for at betale børnepenge (ca.1000 om mdr.) så betaler konen i stedet for ham de penge til hans eks-kone? Tak for de kloge svar............ Hej Zidane 1. JA - ( jeg har det selv ) 2. Ved ikke Almir
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu