Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nogen siger man må andre siger man ikke må. Er det lovligt at chippe sin bil i Sverige eller er det samme regler som i Danmark?? Hvad siger forsikrigen til sådan noget??? Nogen der ved det.. Har nemlig kig på en xc90 2,5 med en chip har den 250 hk, ellers skal jeg op i en T6, har dog hørt dårligt om denne motor,så er mest til 2,5ere´n,men 210 hk er lige lidt nok til sådan en stor bil

Besvaret

Har godt læst den, men har læst læst mange test mest på dansk der er positive. Herinde kan jeg finde en der har været utilfreds, noget med nogle pakninger, men han har ellers været glad for bilen. Hører da gerne fra andre der har erfaringer med denne model, og gerne personlige erfaringer. Men ellers tak for tippet:) Hvad med chipningen?? Ved du noget om det??

Besvaret
Nogen siger man må andre siger man ikke må. Er det lovligt at chippe sin bil i Sverige eller er det samme regler som i Danmark?? Hvad siger forsikrigen til sådan noget??? Nogen der ved det.. Har nemlig kig på en xc90 2,5 med en chip har den 250 hk, ellers skal jeg op i en T6, har dog hørt dårligt om denne motor,så er mest til 2,5ere´n,men 210 hk er lige lidt nok til sådan en stor bil
Jeg vil sige at det kommer helt an på hvordan den er chippet, jeg personligt er mest til en tuningsbox. De passer på original stikkene, så klik klik, så er den på, gir ca 15-20% forøgelse af HK og NM og så sparer den ca 10-15% på diesel økonomien. Mener de er lovlige i Sverige, men det må i ikke lige hæbge mig op på. Men det smarte er jo at det tager 5min og sætte den på eller af. Så på med den og så lige inden service så af med den igen og de kan aldrig se at den har siddet på. Håber i kunne bruge dette til noget.
Besvaret
lige inden service så af med den igen og de kan aldrig se at den har siddet på. Håber i kunne bruge dette til noget.
Check det inden også med forsikringen ! Tænkt nu hvis de siger nej så dækker vi ikke en skade, og du lige er drønet ind i en og har lavet personskade, der kan du jo ikke stå og tage boksen af, som ellers er ret smart..... Det bliver så en ret dyr tuning. Forsikringer har det jo med ikke at dække hvis du har lavet noget som ikke er godkendt.
Besvaret
Check det inden også med forsikringen ! Tænkt nu hvis de siger nej så dækker vi ikke en skade, og du lige er drønet ind i en og har lavet personskade, der kan du jo ikke stå og tage boksen af, som ellers er ret smart..... Det bliver så en ret dyr tuning. Forsikringer har det jo med ikke at dække hvis du har lavet noget som ikke er godkendt.
Nu er det jo ikke alle der kører lige som Supermule ;) Nej det kan du have ret i, men så er man også ude i worst case senario, og når det er til en XC90, gå jeg ikke ud fra det er ræs der skal køres :rolleyes:
Besvaret

Hej M&C Normalt kan man gå ud fra alt hvad der er type godkendt til bilen, altså lige netop den bil du har, det er der ikke ret maget af den slags der er og så er det ikke lovligt. TÜV anerkendes på samme måde i Sverige som i Danmark, selv om der burde gølde samme regler, man kan nok tage den i EU retten, men det er måske så meget at gøre ud af det :-) Jeg har set en del Diesel bokse fungerer rigtigt godt og give ret meget effekt, og bedre økonomi, men kun sjællent på Benzin biler. Hvis du skal gøre det synes jeg du skal få om programeret den chip der sidder i bilen til at fungerer optimalt i din bil, det er der flere der gør, men gør din research grundigt. En hver motor er unik og bil producenterne får jo lavet en chip der fungere optimalt i deres test biler, disse chip er i modsætning til motorene helt identiske, men tolerancen gør at de fungerer i alle bilerne, men det er jo indlysende at du kan få din motor elektronik til at passe bedre sammen, ved at optimere elektronikken til at passe lige nøjagtigt til din bil. Det er ikke sikkert det giver flere HK, efter min mening burde man gå efter chip optimering frem for tuning, chip tuning gir så lidt og farene kan være katastrofale, selv den løsning jeg taler om hvis du får fat i en der ikke ved hvad han laver og så skal du jo så til at diskuterer motor garanti med forhandleren og overbevise ham om der ikke er pillet, det er måske knap så sjovt. Man kan vel sige at jeg ville ikke gøre det på en benzinbil.

Besvaret

Hej M&C Hvad skulle der være galt med modellen større ? Jeg tror nu ikke Volvo smider noget på markedet der ikke er kampvognsagtigt holdbart, eller ! Findes den ikke også i en V8 ? Mange fravælger de store motorer typisk fordi man er bange for de bruger uhyggeligt meget benzin, men specielt i de her store og tunge SUVer har de små motorer forholdsvis meget at slæbe på og ofte med det til følge at benzinforbruget er næsten det samme som i de største motorer, i real life og ikke test specifikationerne. Dette er en gennerel betragtning det afhænger jo meget af kørsels mynsteret, men hvis det er mest motor/lande vej så vil det typisk ikke være stor forskel i benzin forbruget, bare noget at tage med i overvejelserne.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...