Jump to content

Taxi fra Svågertorp til Kastrup - ADVARSEL!!

Recommended Posts

Skrevet

Hej, har en historie til skræk og advarsel for alle: I mandags skulle jeg ud og rejse, og trodde jeg havde god tid når min kone kørte meg til Svågertorp 80 minutter inden flyafgang (udland) og perfekt timet ift toget kl 08.11. Toget var så forsinket, og senere blev det aflyst. 08.30 var jeg så stresset at jeg bestemte mig for at tage taxa. Stresset som jeg var, glæmte jeg at aftale pris... Fremme betalede jeg meg mit kort, og signerede kvitteringen uden at se på den. På hotellet samme aften samlede jeg sammen mine kvitteringer og kikket på dem. Taxaturen på 17 minutter havde kostet 1.500 SEK!!!! Ikke helt sikker på hvor langt det er - måske 25 km? Uanset - det viser sig at denne taxisjåføren er kendt for at svindle og står altid på Svågertorp. På kvitteringen står hans mobil, der ikke er tilkoblet. Hans "taxa-selskab" heder ALISSA TAXI, men findes ikke på f.eks. www.gulasidorna.se. Jeg har talt med andre taxi-sjåfører, som forteller at jeg langtfra er den første han har svindlet. MORALEN: 1) AFTAL ALTID FASTPRIS FRA SVÅGERTORP 2) TAG ALDRIG (!!) ALISSA TAXI (måtte jeg bare træffe på den jævelen en gang til..)

Besvaret
Fremme betalede jeg meg mit kort, og signerede kvitteringen uden at se på den. På hotellet samme aften samlede jeg sammen mine kvitteringer og kikket på dem.
Er det ikke lidt fjollede/dyrt ikke at gøre det? Så ber man vel om at blive bøffet.
Besvaret

?? kan ikke huske at jeg bad om at blive svindlet, men du har delvis ret: selvfølgelig skal man kontrollere kvitteringen. Måske har du selv også vært stresset en gang? ankommet flypladsen 35 minutter inden dit udenlandsfly skulle afgå (35 minutter forsinket pga indstillet tog)? Uanset - mit ansvar er klart at tjecke kvitteringen. Du har dog et cynisk syn på tilværelsen - kontrollér alt, ellers bliver du svindlet? Jeg har nu fundet fram til sjåførens private telefonnummer og adresse, og vil kontakte ham direkte. I'll make him an offer he can't refuse...:fight:

Besvaret

Ikke for at være bagklog, men togene er ikke kendt for at være de mest stabile og de fleste airlines lukker for check in 40-45 min (nogle USA-afgange 1 time) før afgang pga security kan tage temmelig lang tid. Men det er en total vanvittig pris for taxi :thumbdown :rose:

Besvaret

in-check på min flight lukkede in-checkingen 30 minutter inden afgang. Jeg har pendlet over broen daglig i 4 år, både med egen bil og tog. Jeg kender godt til øresundstogets problemer, og havde derfor lagt ind relativt god tid. LOl, tilbagemeldingerne så langt minner noget om nogle mænds kommentarer til kvinder der bliver voldtaget: "ja når du vælger at gå klædt sådan, må du regne med problemer.." For siste gang - JA, jeg skulle ha tjecket kvitteringen inden jeg signerede. JA - jeg skulle ha haft bedre tid, måske skulle jeg også ha svømmet over, så havde jeg sluppet disse problemerne (måske fryst mine baller af, men havde spart 1.500 kr ..). Uanset - til de som er interessert - tag venligst lærdom af mine tabber. Og til alle de som har kommet med og ønsker at komme med kritik til mine handlinger - vi får alle vor belønning i himmelen!

Besvaret

Hi Pat Se frem til at høre om taxa mandens reaktion - det er godt nok en vild pris!!! Har selv oplevet at køre med taxa fra svågertorp hvor vi lige "pludselig" var nødt til at køre en helt anden vej, så prisen steg temmelig meget. Det var selvfølgelig inden jeg overhovedet var kendt herovre - øv!

• 1 month later...
Besvaret
Jeg har nu fundet fram til sjåførens private telefonnummer og adresse, og vil kontakte ham direkte. I'll make him an offer he can't refuse...:fight:
Fik du så fat i manden ?? Bare nsygerrig... Tog selv taxa fra Kastrup til Malmö forleden. Dkk 665,- (firmaet gav:th2: )
Besvaret

resultat Hans mobilnr stod på taxa-kvitteringen. Mobilen var registreret på en privatperson, og ikke på selskabet. Og med navnet var det nemt at finde hans privatadresse. Jeg ringede nogle gange, men fik ingen kontakt. Bestemte meg derfor for å besøge han, og kørte forbi nogle dage inden jeg fant at taxaen stod parkeret udenfor. Efter en noget pinlig indledning (for han), forklarede han at det var en fejl fra hans side - han skulle taste ind 1050 kr, men så blev det 1500 kr. Jeg fik tilbage 450 kr, men jeg nægtet selvsagt at signere på en kvittering på det. Jeg fik alligevel pengerne - en halvgod løsning men bedre end ingen. Håber imidlertid flere end meg har lært noget af dette.

Besvaret
Hans mobilnr stod på taxa-kvitteringen. Mobilen var registreret på en privatperson, og ikke på selskabet. Og med navnet var det nemt at finde hans privatadresse. Jeg ringede nogle gange, men fik ingen kontakt. Bestemte meg derfor for å besøge han, og kørte forbi nogle dage inden jeg fant at taxaen stod parkeret udenfor. Efter en noget pinlig indledning (for han), forklarede han at det var en fejl fra hans side - han skulle taste ind 1050 kr, men så blev det 1500 kr. Jeg fik tilbage 450 kr, men jeg nægtet selvsagt at signere på en kvittering på det. Jeg fik alligevel pengerne - en halvgod løsning men bedre end ingen. Håber imidlertid flere end meg har lært noget af dette.
Den rigtige Pat Bateman ville have skåret hænderne af manden, stukket øjenene ud og spist den stakkels, stadig levende, taxachaufførs hjerne... Alt i mens Patrick var iført et lækkert armani jakkesæt..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...