Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

du har ret Du har ret, men tråden blev skudt af ret hurtigt fra jobbet. Nu er fælgene med påmonterede dæk afbalancerede, men hjulene skal jo spores ved af- og påmontering. Og jo dækcentre er der en del af, men det er langtfra alle der kan spore ;) Så jeg undskylder mit forkerte sprogbrug, det var en fejl.

Besvaret
Du har ret' date=' men tråden blev skudt af ret hurtigt fra jobbet. Nu er fælgene med påmonterede dæk afbalancerede, men hjulene skal jo spores ved af- og påmontering. Og jo dækcentre er der en del af, men det er langtfra alle der kan spore ;) Så jeg undskylder mit forkerte sprogbrug, det var en fejl.[/quote'] Hmm ja det kan godt være det bare er mig, men bare fordi jeg skifter til vinter ruller spore jeg ikke bilen. Og nu bevæger jeg mig ud på dybt vand her, men er det er da ikke hjulene som sådan man spore, det er da vist styretøjet og hvordan hjulene står i forhold til det......måske:rolleyes:
Besvaret

Godt nok er min mekker uddannelse en del år efterhånden men har i min tid som mekker ALDRIG sporet hverken bil eller lastbil ved dækskifte. Som et lille ps kan jeg fortælle om en ny teknik man har fået til at balancere lastbil dæk. Man hælder et nøje afmålt antal gram special sand i dækket inden det monteres på fælgen. Det virker sq!

Besvaret

Såen noed lård Jeg må bøje mig i støvet og ked af at udstille min ignorance til offentligt skue i dette forum med en del bilentutiaster :o Sidste gang skiftede jeg selv fælge (med påmonterede dæk) med den i bilen vedlagte donkraft og fik senere at vide af en bedrevidende bilnørd, at det var helt forkert og jeg skulle huske at få bilen sporet næste gang jeg ombyttede fra sommer til vinter (og omvendt), da jeg kunne risikere skævt dækslid og det der var værre. Men i siger jo jeg godt selv kan gøre det (igen), en ting jeg godt ville have lidt hjælp til, var om jeg har fået “rigtige” eller fælge med i brugtkøbet til Passat'en, altså om de passer på bilen. (Jeg kører Passat og 307 SW). men jeg må sgu nok Google lidt og se om de passer, inden jeg går igang. Tak endnu engang for uvurderlig hjælp udi bil universet :D

Besvaret

Hvilke fælge er det du har fået? Det der skal passe til bilen er nav diameter og hul afstand. Om dækkene passer er svært at sige. Det der dog skal overholdes er total vægt på dæk skal holdes op imod totalvægt på bilen. Det er dog mest aktuelt hvis man kører varebil.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...