Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej! Jeg er kommende Öresunds-pendler, og ved der findes kort til togene, men nu er det sådan at jeg skal videre med en bus efter toget, kan jeg bruge samme kort der? Eller skal jeg have et pendlerkort til bussen også? Turen går til Amager/Sundby Hospital. På forhånd tak for hjälpen! Mvh, Anine

Besvaret

Nej der bruger man samme kort. Det er bare et kredit kort faktisk hvor man lægger en kvittering ved siden af så chaufføren kan se hor længe den er gyldig og hvor hvilke zoner du må køre i. I de svenske busser kører man kortet igennem en kort læser som registrerer det elektronisk istedet. Det fede ved det svenske pendlerkort, er at det er upersonligt. Så kan du bare låne det ud til venner hvis de skal bruge det end dag og du ikke skal. Bare vær opmærksom på at de danske zoner hedder noget andet i Sverige. Der hedder de ikke længere zone 1, 2, 3. Men istedet c, d, f fx. Så spørg når du får dit kort lavet hvis du er i tvivl. Det er kun på Skånetrafikkens kontorer du kan få det kort og ikke på "banekontoret". Så husk at kig efter det røde skilt med skånetrafiken på.

Besvaret

En fordel ved at købe et dansk kort er at man selv bestemmer gyldigheden (dog min 30 dage). Fx. kan du købe 40 dage hvis det er det du har brug for. Skaanetrafikens kort er altid 30 dage og skal du bruge mere må du købe 30 dage til.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...