Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle og god jul. Jeg har fået et brev fra noget der hedder SBM Fordonsmärkning, og det handler om en slags ekstra forsikring mod tyveri til bilen. Man skal mærke ruderne således at den der stjæler bilen bliver nødt til at skifte disse for at bilen ikke kan spores, hvilket bør gøre bilen mindre attraktiv at stjæle. Jeg ville lige høre om der er nogen af Jer der er hoppet med på den vogn? Nu har jeg jo selv bare en lille Fabia, så jeg regner ikke med at være specielt meget i risikogruppen, men ville lige høre om det er noget der er alment brugt herovre.

Guest Supermule
Besvaret

Mit forsikringsselskab stiller ikke krav om det, så jeg har ikke gjort det på nogle af bilerne..... Spild af penge.....

Besvaret

Enig - spild af penge. Vores nye Octavia har i øvrigt stelnummeret graveret i ruderne ab fabrik. Og face it - hvis nogen kan stjæle en bil og få den til at "forsvinde", så magter de nok også at skifte ruderne hvis det endelig er. Det er bare meget normalt at få diverse "tilbud" heroppe. Jeg får også en 5-6 gange om året adresserede reklamer for produkter til hunde - mest kosttilskud - adressen har afsender købt hos hunderegisteret. Det plejer at blive tabt direkte i den store grønne arkivbøtte udenfor.

Besvaret

Jeg har mærket mine ruder med det gør-det-selv-kit man får fra SBM. Jeg var i sommers på bilferie til Ungarn. For at forsikringen skulle dække, hvis bilen blev stjålet i Ungarn, var det et krav at ruderne var mærkede. Det var for øvrigt superlet at lave.

• 1 month later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...